Niższe, bardziej precyzyjne i komfortowe BMW M5 - Trends Magazines

Niższe, bardziej precyzyjne i komfortowe BMW M5

KW_V4_BMW_M5_G90_widok od tyłu

KW automotive opracował zestaw zawieszenia gwintowanego KW V4 do BMW M5 siódmej generacji (G90). Zestaw oferuje niezależną regulację tłumienia kompresji przy dużej i małej prędkości oraz tłumienia odbicia przy małej prędkości.

KW_V4_BMW_M5_G90_z boku

Nowa technologia zaworów eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznych zbiorników na kolumnach zawieszenia. Aluminiowe zawieszenie zapewnia hybrydowemu napędowi typu plug-in BMW M5 bardziej precyzyjną jazdę i prowadzenie. Certyfikat części umożliwia ciągłe obniżanie 727-konnego BMW M5 Sedan o 10 do 30 mm na obu osiach. Informacja dla dociekliwych: trwają prace rozwojowe nad zestawem KW V4 do BMW M5 Touring i sprężynami o regulowanej wysokości.

 

KW dla M5 – lata doświadczeń

 

KW automotive dostarcza zestawy zawieszenia gwintowanego do wszystkich modeli BMW M5. Historycznie, zawieszenia gwintowane KW do klasycznych modeli BMW M5 od lat 80. do początku XXI wieku charakteryzowały się zazwyczaj oddzielnie regulowanym tłumieniem kompresji i odbicia (V3), regulowanym tłumieniem odbicia (V2) lub stałym tłumieniem (V1). Jednak zawieszenia gwintowane V4 zaprojektowane do serii F10 i F90 oferują regulację w trzech kierunkach. Zestaw zawieszenia gwintowanego KW V4 jest teraz dostępny do nowego BMW M5 (G90).

KW_V4_BMW_M5_G90_zestaw zawieszenia

– Coraz częściej wykorzystujemy nasze zawieszenia gwintowane KW V4 w nowoczesnych samochodach sportowych, ponieważ oferują one niezależną regulację tłumienia kompresji przy dużej i małej prędkości, a także tłumienia odbicia przy małej prędkości – mówi Florian Johann z KW. – Ponadto rozszerzamy zastosowanie naszej technologii V4 w niestandardowych zawieszeniach gwintowanych OE dla klientów z branży motoryzacyjnej. Co ciekawe, BMW M4 GTS było jednym z pierwszych pojazdów produkcyjnych, w których te amortyzatory były montowane jako oryginalne wyposażenie – dodaje.

 

Więcej przyjemności z jazdy M5

 

BMW M5 o mocy 727 KM, dostępne jako hybryda typu plug-in, wydaje się znacznie bardziej zwinne z zestawem zawieszenia gwintowanego KW V4, pomimo swojej dużej, przekraczającej 2,5 tony masy. Teraz „eMka” jeszcze bardziej pragnie szybkich zakrętów. Jednocześnie BMW M5 zawsze mamy pod kontrolą.

Nadwozie jest doskonale podparte podczas wszystkich dynamicznych manewrów. Niewielkie nierówności na autostradzie są precyzyjnie tłumione — nawet przy maksymalnej prędkości. Zawieszenie gwintowane KW V4 zachwyca również komfortem jazdy na drogach drugorzędnych dzięki technologii wielozaworowej. – W naszej obecnej generacji zawieszenia V4 stosujemy nową technologię zaworów, która z jednej strony nie wymaga już zbiornika wyrównawczego, a z drugiej strony oferuje znacznie rozszerzony zakres regulacji – wyjaśnia Florian Johann.

KW_V4_BMW_M5_G90_widok z przodu

Dzięki niezależnie regulowanemu tłumieniu kompresji przy niskiej i wysokiej prędkości oraz regulowanemu tłumieniu odbicia przy niskiej prędkości, fabryczne ustawienie osiągów można w każdej chwili zmienić na ustawienie zorientowane na komfort jazdy. Dwa pokrętła regulacji kompresji na dolnej obudowie amortyzatora umożliwiają dokładne dostrojenie reakcji układu kierowniczego i innych parametrów, takich jak komfort toczenia i przyczepność opon. Dzięki 13 kliknięciom dostępnym w etapach kompresji przy niskiej i wysokiej prędkości, KW V4 oferuje szerokie okno dostrajania dla dostosowanej konfiguracji zawieszenia dla BMW M5 (G90).

 

Siła odbicia

Siły odbicia można precyzyjnie regulować za pomocą 16 kliknięć, aby uzyskać sztywniejsze prowadzenie lub większy komfort. W zależności od wybranego ustawienia zawieszenia, kilka kliknięć może znacznie zwiększyć dynamikę lub komfort jazdy M5. Ze względu na złożoną technologię wielozaworową różnice są wyraźnie większe niż w przypadku konwencjonalnych zawieszeń regulowanych elektronicznie. Zestaw do demontażu jest również instalowany podczas konwersji na zawieszenie gwintowane KW V4. Oprócz adaptacyjnej kontroli amortyzatorów wszystkie systemy wspomagania i dynamiki jazdy BMW M5 pozostają aktywne.

KW_V4_BMW_M5_G90_amortyzator

 

Zalety trapezowego gwintu

Obniżenie jest regulowane bezpośrednio za pomocą odpornego na zabrudzenia trapezowego gwintu na kolumnach zawieszenia, które są wykonane z wysokowytrzymałego stopu aluminium. Zgodnie z certyfikatem części, możliwe jest ciągłe obniżenie o 10 do 30 mm na obu osiach.

Sprężyny gwintowane z regulacją wysokości do BMW M5 Sedan i zawieszenie gwintowane KW V4 do BMW M5 Touring będą również wkrótce dostępne.

Więcej na stronie: www.kwsuspensions.com/de-en

Fot. KW Automotive

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Dobra stylizacja BMW E30

Potrzeba było wielu lat, by tak odmienić BMW E30. Wszystko zaczęło się w 2006 roku, kiedy samochód zmienił właściciela. Od tego momentu zaczęło się wprowadzanie w życie projektu o kryptonimie „Alpina”. Nie jest to oryginalna Alpina i od tego należy zacząć. To jedynie stylizacja na Alpinę, ale przyznać trzeba, że bardzo udana. Użyto do niej…

BMW_E30_344i_V8

E30 M3 z V8? Klip o BMW 344i

BMW E30 M3 to niewątpliwie jedno z najwspanialszych sportowych aut z lat 80-tych. Ponad 30 lat od premiery silnik S14 w M3 nie zachwyca osiągami, ale wymiana motoru w oryginalnym M3 to kontrowersyjny temat. Loksu znalazł złoty środek - poznajcie 344i. Swap V8 Potrzeba wiele pracy, aby ze zwykłego E30 zbudować tak świetną replikę M3.…