Nissan Skyline GT-R R32 najlepszy w plebiscycie #NISMOtop20! - Trends Magazines

Nissan Skyline GT-R R32 najlepszy w plebiscycie #NISMOtop20!

W plebiscycie NISMO fani oddali najwięcej głosów na Nissana Skyline GT-R R32, uznając go za najlepszy samochód wyścigowy wszech czasów.

Samochód pokonał trzy inne liczące się wersje modelu GT-R: zwycięzcę 12-godzinnego wyścigu Bathurst, serii Blancpain GT i mistrzostw GT300, Nissana GT-R NISMO GT3, zwycięzcę mistrzostw JGTC z 2003 roku, Nissana Skyline GT-R R34, oraz zwycięzcę mistrzostw Super GT w sezonach 2014 i 2015 — Nissana GT-R NISMO GT500.

Skyline GT-R R32, produkowany przez zaledwie pięć lat, zdobywał najwyższe laury w mistrzostwach i prestiżowych wyścigach na trzech kontynentach. W Europie R32 odniósł zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps w 1991 roku. W tym samym roku wygrał także Australijskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych i powtórzył ten sukces w 1992 roku, podobnie jak zwycięstwo w Bathurst 1000.

Jednak największe triumfy R32 święcił w japońskich zawodach samochodów turystycznych. Nissan Skyline GT-R R32 wygrywał każde Japońskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (JTCC) w sezonach 1990-1993, zdobywając tytuły mistrzowskie dla zespołów Hasemi i Impul. Oprócz wyścigowego dorobku do utrwalenia statusu R32 jako faworyta fanów przyczyniło się wprowadzenie go do gier wideo z serii Gran Turismo.

WYNIKI PLEBISCYTU #NISMOtop20:

1. Nissan Skyline GT-R R32 – Mistrz JTCC 1990–1992, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps, zwycięzca Bathurst, zwycięzca Australijskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych. Faworyt Gran Turismo.

2. Skyline GT-R R34 2003 – Zwycięzca mistrzostw w Japonii; kierowcy: Satoshi Motoyama i Michael Krumm.

3. Nissan GT-R NISMO GT3 – Zwycięzca 12-godzinnego wyścigu Bathurst, mistrz Blancpain GT, mistrz Super GT GT300, zwycięzca wyścigu Paul Ricard 1000 km, zwycięzca Pirelli World Challenge.

4. GT-R NISMO GT500 2014 i 2015 – Zwycięzca mistrzostw Super GT w 2014 i 2015 roku; kierowcy: Ronnie Quintarelli i Tsugio Matsuda.

5. Nissan R92CP – Trzykrotny zwycięzca japońskich mistrzostw prototypów.

6. Pennzoil Skyline GT-R – Zwycięzca ogólnokrajowych mistrzostw GT Japonii w 1998 roku.

7. Nissan GT-R Super GT 2008 – Zwycięzca mistrzostw Super GT w 2008 roku; kierowcy: Satoshi Motoyama i Benoît Tréluyer.

8. Nissan GT-R NISMO GT1 – Mistrz świata FIA GT1 w 2011 roku; kierowcy: Michael Krumm i Lucas Luhr.

9. Nissan R390 GT1 – Trzecie miejsce dla Nissana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1998 roku.

10. Nissan R381 / R382 – Zwycięstwo w GP Japonii w 1968 i 1969 roku.

11. Datsun 510 – Mistrz John Morton’s SCCA Trans-AM w 1971 i 1972 roku.

12. Nissan 300ZX – Zwycięzca wyścigu na torze Daytona w 1994 roku, zwycięzca wyścigu na torze Sebring, zwycięzca Le Mans w swojej klasie.

13. Nissan R90CK – Legendarny zdobywca pole position w Le Mans z Markiem Blundellem za kierownicą.

14. Nissan DPi IMSA 2017 – Wspaniały debiut w sezonie 2017 zawodów IMSA. Dwa zwycięstwa, w tym Petit Le Mans.

15. Nissan R91CP – Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Daytona w 1992 roku.

16. Nissan GTP ZX-Turbo – Legendarny samochód Geoffa Brabhama, 3-krotnie wygrywający mistrzostwa IMSA.

17. Nissan Primera GT – Zwycięstwo w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1999 roku; kierowca: Laurent Aïello.

18. Skyline Super Silhouette – Siedem zwycięstw w Japonii w 1982 i 1983 roku.

19. Nissan Altima Supercar – Zwycięzca wymagającej serii Supercars w Australii.

20. Datsun Bluebird 1300SS – Zwycięzca East African Safari, 1966 rok.

Fot. Nissan

Podobne

Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora. Jak je naprawić?

Łożysko kolumny amortyzatora może się wydawać niepozorne, ale jeśli jest uszkodzone, ma ogromny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy. To dzięki nim samochód prowadzi się pewnie, a kierowca i pasażerowie mogą się czuć bezpieczni. Co jeśli łożysko kolumny amortyzatora jest uszkodzone? Zobacz, jak je naprawić. Jak sprawdzić, czy łożysko kolumny amortyzatora jest uszkodzone? Trzeba przeprowadzić…

Tuning VW Golf Mk3 Variant widok od tyłu

Golf Mk3 Variant, który robi wrażenie

Pierwsze auto w Polsce ze stylingiem Sad-look. Perłowy lakier, felgi prosto z Porsche i kompleksowa przebudowa wnętrza, to jego cechy charakterystyczne. Pod maską egzotyczna jednostka V5. Zachwyca i szokuje, prezentując swój własny styl.   Lookaz – właściciel prezentowanego auta – jego modernizację zaczął dość nietypowo, bo od foteli. Pewnego dnia stał się szczęśliwym posiadaczem kompletnej…