Nissan GT-R vs Audi RS5 vs BMW M4 - kto wygra wyścig? - Trends Magazines

Nissan GT-R vs Audi RS5 vs BMW M4 – kto wygra wyścig?

Nissan GT-R ma już na karku ponad dekadę, jest produkowany w praktycznie niezmienionej formie od 2008 roku. Jak wiadomo, w motoryzacji to kilka epok w kwestii rozwoju technologii, a co za tym idzie osiągów aut. Dziś na rynku jest już wielu godnych konkurentów, jak chociażby Audi RS5 czy BMW M4. Czy wiekowy Nissan poradzi sobie z nimi w wyścigu na prostej?

Spójrzmy na liczby. Nissan GT-R ma pod maską ten sam, co pierwowzór motor 3.8 V6 z dwoma turbosprężarkami. Moc to 573 KM i 633 Nm. Jest to więc nieco mocniejszy od serii (630 KM i 632 Nm) samochód, czyli możemy spodziewać się nieco lepszych osiągów. A te już w wersji seryjnej są rewelacyjne: 0-100 km/h GT-R osiąga w czasie 2,7 s. Prędkość maksymalna to nawet 315 km/h. 

Audi RS5 na papierze wygląda podobnie – tak samo jak Nissan ma 6 cylindrów, turbodoładowanie, napęd na cztery koła i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Pojemność jest nieco mniejsza bo 2,9 litra. Taki agregat produkuje 450 KM i 600 Nm. Audi deklaruje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 3,9 s, czyli o ponad sekundę gorzej. 

BMW M4 reprezentuje niemal te same osiągi co Audi. Sześć cylindrów, turbo, napęd na cztery koła xDrive i dwusprzęgłową skrzynię. Jak to wygląda w liczbach? 510 KM i 650 Nm, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 3,9 s. Jest więc identycznie jak w Audi. 

Na papierze wygrywa więc Nissan GT-R. Jak będzie w rzeczywistości? Obejrzyjcie filmik. 

Konrad Maruszczak

Podobne

Alpine Driving Experience w Polsce. Swoim Alpine pojeździsz na Torze Modlin

Marka Alpine to w Polsce nisza, ale wkrótce ma się to zmienić. Sytuację ma poprawić m.in. Alpine Driving Experience, czyli dodatkowe szkolenia z wyścigowej jazdy dla właścicieli aut tej marki. Teraz można wycisnąć siódme poty ze swojego auta sportowego na Torze Modlin.  Nie widzieliście nigdy auta marki Alpine na drodze? Nic dziwnego, od 2018 w…

Subaru Impreza – Bezpieczny wybór

Subaru Corporation lub po prostu Subaru. Producent, który zawsze odróżniał się od innych marek, nawet tych z rodzimego rynku. Wszystko za sprawą orientalnej estetyki i nietypowej myśli technicznej. Silniki w układzie bokser i stały napęd na 4 koła. To atrybuty nieodzownie towarzyszące marce od ponad 50 lat. Jednym z najnowszych modeli wyposażonym właśnie w te…