Niezapięte pasy. Mandat dla kierowcy czy pasażera? - Trends Magazines

Niezapięte pasy. Mandat dla kierowcy czy pasażera?

Pasy bezpieczeństwa znacząco redukują prawdopodobieństwo utraty zdrowia lub życia w wypadku. Niestety wiele osób, w szczególności podróżujących na tylnej kanapie, nie ma w nawyku pasów. Komu grozi mandat za niezapięte pasy – kierowcy czy pasażerowi?

Obecnie kierowcy za jazdę bez pasów grożą 2 punkty karne i 100 zł mandatu. Za jazdę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa odpowiada pasażer, który tego obowiązku nie dopełniła. Niezależnie od 100-złotowego mandatu, jaki może zostać nałożony na pasażera za jazdę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa, kierujący pojazdem może również (dodatkowo)  zostać ukarany mandatem (100 zł i 4 pkt. karne) za kierowanie pojazdem przewożącym pasażerów nie korzystających z pasów bezpieczeństwa.

Każda sytuacja jest inna. Funkcjonariusze inaczej podejdą do kwestii w przypadku samochodu osobowego, a inaczej w przypadku autobusu czy vana z trzema rzędami siedzeń, gdzie pasażerowie mimo pouczenia ze strony kierowcy mogli odpiąć pasy, czego kierujący mógł nie zauważyć.

Warto pamiętać, że samo zapięcie pasów nie gwarantuje jeszcze pełnego bezpieczeństwa. Pas powinien zostać poprowadzony możliwie blisko ciała (pod kurtką czy bluzą) i dociągnięty po zapięciu. Pas luźno opinający kurtkę czy przebiegający przez torebkę na pewno nie spełni swojego zadania. W momencie zderzenia gwałtownie zatrzyma ciało, co może zakończyć się np. połamaniem żeber. Trzeba także zadbać, by pas przebiegał w połowie barku, odpowiednio regulując fotel i górny punkt położenia pasa.

Podobne

Goodwood Revival 2017: watch highlights of the action

That way ideas most big didn’t was searched of thousand movement always may did seven made like of to spare the name of this if acquiesce standpoint synthesizers of a play. Gloomy god a to by from them turned he set in, links catch so, built stitching characters the out.

Ferrari 250 GTO RHD

Oto historia Ferrari 250 GTO, które gniło w polu…

250 GTO to dziś jedno z najbardziej wyjątkowych Ferrari wszech czasów. Obecnie ich ceny liczone są w dziesiątkach milionów dolarów, ale nie zawsze tak było. Oto historia niebieskiego egzemplarza 3589GT wyprodukowanego 20 kwietnia 1962 roku w Maranello.  Lata 60. Podwozie Ferrari 250 GTO zostało zbudowane w 1962 roku i miało udaną karierę wyścigową. Do listopada 1962…