Niesamowita 730-konna Isetta! - Trends Magazines

Niesamowita 730-konna Isetta!

Firma Hot Wheels produkuje modele redukcyjne samochodów. Co jakiś czas funduje kolekcjonerom „resoraków” niespodziankę w postaci wizji nieistniejącego pojazdu. Jednym z nich był Whatta Drag.

Autko zaprojektowane przez Phila Riehlmana ujrzało światło dzienne w 1998 roku. Wyścigowe BMW Isetta z ogromnym silnikiem V8 Chevroleta przypadło kolekcjonerom do gustu. W kolejnych latach do sklepów trafiło w sumie siedem różnych wersji Whatta Drag.

Pod największym wrażeniem pojazdu był Bruce Weiner. Miłośnik miniaturowej motoryzacji postanowił odwrócić bieg wydarzeń. Skoro udało się przygotować model, to można zbudować pełnowymiarową wersję wyścigowej Isetty.

Bruce Weiner wziął się do pracy. Z powodu największej liczby detali punktem wyjścia został Whatta Drag z 2000 roku.

Konstrukcja bazuje na karoserii mikrosamochodu z 1959 roku. Do jego wnętrza wspawano klatkę bezpieczeństwa, nie tylko chroniącą kierowcę, ale będącą również szkieletem, do którego przytwierdzono zawieszenie z BMW M3 oraz 730-konny silnik Chevy Big Block V8 o pojemności 8,2 litra!

Motor otrzymał kompresor firmy BDS, gaźniki Holley 750 CFM oraz wydechy firmy Zoomies. Napęd jest przenoszony na tylne koło przez dwubiegową ręcznie sterowaną skrzynię.

Aby samochód maksymalnie przypominał model, wiele elementów zespołu napędowego wypolerowano lub pokryto chromem. Wiernie zostały odwzorowane nawet rozpórki wzmacniające w mocowaniu spojlera.

Wyjątkowa konstrukcja została wystawiona na aukcję przez dom RM Auctions. Whatta Drag jest prawdziwą gratką dla kolekcjonerów.

Tylko cztery pojazdy wymyślone przez Hot Wheels doczekały się pełnowymiarowych wersji.

(BMW TRENDS 1/2013)

Podobne

BMW E23 735i i BMW E23 740iL z przodu

Anioł i Demon – dwie limuzyny BMW

BMW E32 to dziś prawdziwy youngtimer. Majestatyczna seria 7 z przełomu lat 80. i 90. była biznesowym samochodem, którym Zachód wjechał do Polski po upadku komunizmu. Mercedes dopiero kończył prace projektowe nad kultowym W140, a Audi A8 jeszcze w ogóle nie istniało. Dlatego właśnie BMW 7 typoszeregu E32 jest najwspanialszą limuzyną z okresu zmian ustrojowych w Polsce. Prawdę mówiąc po 30 latach niewiele się zmieniło, bo wciąż…

Używane BMW E28 M5 (1984-1988). Zalety, wady i typowe usterki (cz. 1/5)

Najszybsza limuzyna świata, czyli BMW M5, ma długą i barwną historię. Na zakup pachnącego nowością auta mogą pozwolić sobie nieliczni. Używane egzemplarze kosztują ułamek początkowej ceny. O czym warto pamiętać? Nasz poradnik zaczynamy od odcinka o używanym BMW E28 M5. Samochód zadebiutował w 1984 roku na salonie w Amsterdamie. Był owocem eksperymentu przeprowadzonego przez BMW…