Nieoznakowane BMW mogą także nagrywać auta z tyłu - Trends Magazines

Nieoznakowane BMW mogą także nagrywać auta z tyłu

BMW dostarczyło już policji 40 nieoznakowanych trójek w wersji 330i xDrive. Do końca października mundurowi otrzymają jeszcze 100 pojazdów.

Samochody BMW 330i xDrive zostały wybrane przez Komendę Główną Policji w przetargu na zakup 140 nieoznakowanych radiowozów. Oferta złożona przez dealera BMW Auto Fus okazała się najkorzystniejsza dla rządowego nabywcy, który brał pod uwagę m.in. współczynnik masy do mocy, osiągi i cenę pojazdu. Dwulitrowy silnik o mocy 252 KM w kombinacji z napędem na cztery koła oraz automatyczną skrzynią biegów zapewnia dynamikę, która ułatwia zatrzymywanie nawet piratów w szybkich autach czy na motocyklach – 330i rozpędza się do 100 km/h w 5,8 s.
Obecnie nieoznakowane BMW 3 można spotkać na drogach w okolicach większości dużych miast w Polsce – w tym Warszawy, Poznania czy Trójmiasta. Stopień nasycenia floty drogówki trójkami będzie stale wzrastał.

Dla wprawnego oka rozpoznanie nieoznakowanego radiowozu nie jest szczególnie trudnym zadaniem, aczkolwiek trzeba przyznać, że stonowane lakiery i dosyć małe koła skutecznie wtapiają auto w rzeczywistość ulic. Karoserie radiowozów zostały pokryte metalizowanym lakierem – w większości grafitowym, chociaż w sieci pojawiły się też zdjęcia srebrnych i granatowych egzemplarzy. Nieoznakowane radiowozy BMW nie posiadają M-pakietu czy innych dodatków podnoszących ich wizualną atrakcyjność. Nawet felgi to zwykłe, srebrne 17″. Auta są regularnie myte, a funkcjonariusze, świecąc przykładem, dbają o czystość tablic, szyb czy reflektorów. Załoga każdego pojazdu składa się oczywiście z dwóch siedzących z przodu osób, zwykle ubranych na czarno.

Z tyłu radiowozy wyróżnia podwójna końcówka, montowane za tylną szybą kamera, panel do wyświetlania komunikatów oraz sygnały świetlne, które znalazły się także w nerkach. Charakterystyczne jest też oznaczenie xDrive po lewej strony klapy oraz jeszcze ważniejsze z punktu widzenia identyfikacji pojazdu 330i – dosyć rzadko widywane na drogach, gdyż w trójce F30 weszło dopiero w ramach face liftingu przeprowadzonego w 2015 r. Wraz z modernizacją pojawiły się też diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie półotwartych ringów (przed liftingiem bazowe reflektory miały uproszczone światła do jazdy dziennej w postaci „kresek” w dolnej części każdej z lamp). Obok seryjnej anteny – nowoczesnej dachowej „płetwy” – montowana jest klasyczna druciana antena. Rzadko widywana w F30 – CB radio czas świetności ma już za sobą.
Obiektyw kamery został zamontowany na desce rozdzielczej, więc nie należy do wypatrywać pod podsufitką – jak w innych nieoznakowanych radiowozach, którego obecność często próbowano maskować otwartym daszkiem przeciwsłonecznym. Druga z kamer znajduje się za tylną szybą. Oznacza to, że policyjne BMW 330i jest w stanie zmierzyć także prędkość samochodu jadącego z tyłu, a także skutecznie udokumentować inne wykroczenia – w tym brak włączonych świateł, zapiętych pasów czy rozmowę przez komórkę. Warto wiedzieć, że wideorejestrator nie mierzy prędkości nagrywanego pojazdu, tylko wyświetla prędkość radiowozu. Aby pomiar był prawidłowy, w jego trakcie odległość między samochodem nagrywającym i nagrywanym musi być stała.

Korzystając z okazji przypominamy, że istnieje jedna, stuprocentowo pewna metoda na uniknięcie mandatów. Wystarczy jeździć zgodnie z przepisami 🙂

LS, fot. BMW

Podobne

Kto sprzedaje najwięcej EV? Europa i świat- TOP 10

Top 10 Europa: Tesla BMW Renault Mitsubishi Hyundai Nissan KIA VW Volvo Audi W Europie dominuje Tesla. Na drugim miejscu jest BMW (Mini na 11 pozycji). Na ostatnim miejscu podium jest francuski Renault. Volkswagen na dość odległym miejscu 8 za Japonią i Koreą. Audi zamyka Top 10. Top 10 świat: Tesla BYD BMW Beijing Auto…

Uzywane BMW 550i E60

Chciałbyś mieć M Powera, ale jest kryzys i boisz się kosztów? Mamy alternatywę!

Marzysz o M5 i chciałbyś uniknąć kosztownych problemów? Poszukaj E60 w wersji 550i z M-pakietem. To bardzo szybkie auto z charakterem, które będziesz w stanie utrzymać. Projektując M5 E60 inżynierowie M GmbH poszli na całość. Wysokoobrotowe, inspirowane technologią z Formuły 1 wolnossące 5.0 V10 to dzieło sztuki. Cieszy, dopóki nie trzeba go naprawić. A problemy z panewkami wcale nie należą do rzadkości. Częste i jeszcze…