BMW dostarczyło już policji 40 nieoznakowanych trójek w wersji 330i xDrive. Do końca października mundurowi otrzymają jeszcze 100 pojazdów.
Samochody BMW 330i xDrive zostały wybrane przez Komendę Główną Policji w przetargu na zakup 140 nieoznakowanych radiowozów. Oferta złożona przez dealera BMW Auto Fus okazała się najkorzystniejsza dla rządowego nabywcy, który brał pod uwagę m.in. współczynnik masy do mocy, osiągi i cenę pojazdu. Dwulitrowy silnik o mocy 252 KM w kombinacji z napędem na cztery koła oraz automatyczną skrzynią biegów zapewnia dynamikę, która ułatwia zatrzymywanie nawet piratów w szybkich autach czy na motocyklach – 330i rozpędza się do 100 km/h w 5,8 s. Obecnie nieoznakowane BMW 3 można spotkać na drogach w okolicach większości dużych miast w Polsce – w tym Warszawy, Poznania czy Trójmiasta. Stopień nasycenia floty drogówki trójkami będzie stale wzrastał.
Dla wprawnego oka rozpoznanie nieoznakowanego radiowozu nie jest szczególnie trudnym zadaniem, aczkolwiek trzeba przyznać, że stonowane lakiery i dosyć małe koła skutecznie wtapiają auto w rzeczywistość ulic. Karoserie radiowozów zostały pokryte metalizowanym lakierem – w większości grafitowym, chociaż w sieci pojawiły się też zdjęcia srebrnych i granatowych egzemplarzy. Nieoznakowane radiowozy BMW nie posiadają M-pakietu czy innych dodatków podnoszących ich wizualną atrakcyjność. Nawet felgi to zwykłe, srebrne 17″. Auta są regularnie myte, a funkcjonariusze, świecąc przykładem, dbają o czystość tablic, szyb czy reflektorów. Załoga każdego pojazdu składa się oczywiście z dwóch siedzących z przodu osób, zwykle ubranych na czarno.
Z tyłu radiowozy wyróżnia podwójna końcówka, montowane za tylną szybą kamera, panel do wyświetlania komunikatów oraz sygnały świetlne, które znalazły się także w nerkach. Charakterystyczne jest też oznaczenie xDrive po lewej strony klapy oraz jeszcze ważniejsze z punktu widzenia identyfikacji pojazdu 330i – dosyć rzadko widywane na drogach, gdyż w trójce F30 weszło dopiero w ramach face liftingu przeprowadzonego w 2015 r. Wraz z modernizacją pojawiły się też diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie półotwartych ringów (przed liftingiem bazowe reflektory miały uproszczone światła do jazdy dziennej w postaci „kresek” w dolnej części każdej z lamp). Obok seryjnej anteny – nowoczesnej dachowej „płetwy” – montowana jest klasyczna druciana antena. Rzadko widywana w F30 – CB radio czas świetności ma już za sobą. Obiektyw kamery został zamontowany na desce rozdzielczej, więc nie należy do wypatrywać pod podsufitką – jak w innych nieoznakowanych radiowozach, którego obecność często próbowano maskować otwartym daszkiem przeciwsłonecznym. Druga z kamer znajduje się za tylną szybą. Oznacza to, że policyjne BMW 330i jest w stanie zmierzyć także prędkość samochodu jadącego z tyłu, a także skutecznie udokumentować inne wykroczenia – w tym brak włączonych świateł, zapiętych pasów czy rozmowę przez komórkę. Warto wiedzieć, że wideorejestrator nie mierzy prędkości nagrywanego pojazdu, tylko wyświetla prędkość radiowozu. Aby pomiar był prawidłowy, w jego trakcie odległość między samochodem nagrywającym i nagrywanym musi być stała.
Korzystając z okazji przypominamy, że istnieje jedna, stuprocentowo pewna metoda na uniknięcie mandatów. Wystarczy jeździć zgodnie z przepisami 🙂
Oto samochód, który rozpoczął rynkową karierę jako groźny konkurent Isetty, a zakończył ją pod skrzydłami BMW. Goggomobil jest ciekawym, a zarazem jednym z najmniej znanych rozdziałów w historii bawarskiego koncernu. Inwestycje w znacznym stopniu kształtują krajobraz motoryzacyjnego świata. Przejęcia marek z całym inwentarzem zmuszają do reorganizacji produkcji, modernizacji oferowanych samochodów czy przynajmniej inżynierii znaczkowej –…
Jesienne wydanie BMW Trends będzie dostępne w punktach sprzedaży od 9 września! W najnowszym 3/2021 numerze znajdziesz prezentacje projektów naszych Czytelników, testy wybranych egzemplarzy BMW, relacje ze zlotów i wydarzeń sportowych, ciekawostki oraz newsy, a także wiele więcej! Przeczytasz między innymi o: ti tajemniczy skrót – E46 vs. F40, E36 – Turbo cabrio, Powietrzem i węglem…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.