Najszybszy Beetle na świecie. 328 km/h! - dasz wiarę? - Trends Magazines

Najszybszy Beetle na świecie. 328 km/h! – dasz wiarę?

Coroczny Tydzień Prędkości w Bonneville jest świetną okazją do ustanawiania nowych rekordów. Pamiętacie, że podrasowany Beetle uzyskał 328 km/h!

Wynik należy do Beetle’a LSR(od Land Speed Record). Garbus został rzetelnie przygotowany do zmagań. W silniku 2.0 TSI kalifornijska firma THR Manufacturing zmieniła tłoki, korbowody, wałki rozrządu i turbosprężarkę, a także zmodyfikowała głowicę, uzyskując 550 KM i 571 Nm.

Nadwozie, optycznie nawiązujące do Beetle’a GSR, również przeszło wiele zmian. Wewnątrz nie ma tapicerki, mat tłumiących hałas czy bogatego wyposażenia. Są natomiast: klatka bezpieczeństwa, pięciopunktowe pasy, kubełkowy fotel i system gaśniczy. Szyby (boczne i tylne) zastąpiono lekkimi taflami z poliwęglanu.

Beetle nie ma rozbudowanych spojlerów – zwiększony opór aerodynamiczny zredukowałby prędkość maksymalną. Tendencję do unoszenia się nadwozia przy wysokich prędkościach ograniczono, obniżając prześwit oraz montując fartuch przedniego zderzaka. Felgi osłonięto metalowymi dyskami. Kierowca nie musi obawiać się o przegrzanie hamulców. Ciężar wytracania prędkości biorą na siebie dwa spadochrony.

Zmagania w Bonneville odbywają się na dnie wyschniętego jeziora w stanie Utah (USA). Warunki wymuszają określony styl prowadzenia samochodu. Nie można chociażby startować z gazem w podłodze. W pierwszej fazie rozpędzania wskazane jest ograniczanie buksowania kół. W Beetle’u LSR zadanie ułatwiła blokada mechanizmu różnicowego. Priorytetem jest uzyskanie jak największej prędkości na pomiarowym odcinku jednej mili. Beetle LSR pokonał ją ze średnią 328,195 km/h. Szczytowa wartość była jeszcze wyższa. Przez chwilę kierowca widział na wyświetlaczu 208 mil/h, czyli blisko 335 km/h! A wszystko w 2016 roku.

Warto dodać, że dotychczasowym rekordowym Garbusem w Bonneville był podrasowany egzemplarz z 1955 roku, który po 33 latach od daty produkcji został rozpędzony do niemal 282 km/h.

Podobne

Tańsze od Lambo ale tak samo szybkie BMW X6 M

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego godnych supersamochodu. Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000–4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował przygotowane przez siebie turbosprężarki z powiększonymi wirnikami…

E46 z carbonu- TUNING

Znajdujący się w Bangkoku sklep z akcesoriami tuningowymi AKANA & GP Racing by Factory opublikował zdjęcia nadwozia BMW E46 Coupé wykonanego z włókna węglowego.  Super full carbon, bo tak nazywa się ta konwersja nadwozia zawiera progi, słupki A, B, C i dach. W komplecie są cztery błotniki z poszerzeniami (a'la GT3), zderzaki i maska z…