Na co BMW wydało 900 milionów Euro? - Trends Magazines

Na co BMW wydało 900 milionów Euro?

Zakłady BMW Group w Monachium są przygotowane do produkcji elektrycznego BMW i4. Po sześciotygodniowej przebudowie około 5000 pracowników linii montażu pojazdów wznowiło produkcję seryjną. Zakłady będą mogły produkować na tej samej linii pojazdy z napędem wysokoprężnym, benzynowym, hybrydowym oraz w pełni elektryczne BMW i4.

Koncern BMW Group zainwestował w całą rozbudowę i przebudowę około 200 milionów euro. Już w latach 2015-2018 zainwestowano tu około 700 milionów euro w ramach rozruchu produkcji BMW serii 3, w tym w nową, oszczędzającą zasoby naturalne lakiernię i większą montownię karoserii.

BMW_i4

Przebudowa fabryki

Przebudowa i instalacja w ostatnich tygodniach były szczególnie trudne ze względu na ograniczone warunki w halach produkcyjnych. W ciągu sześciu tygodni trzeba było na ograniczonej przestrzeni zdemontować stare urządzenia oraz zainstalować i uruchomić nowe. Większość nowych procesów produkcyjnych wymaganych przy montażu BMW i4 może być odwzorowana w istniejących zakładach produkcyjnych. Dodatkowych urządzeń wymaga tylko grupa podłogowa i tylna część BMW i4, które różnią się od konwencjonalnych konstrukcji ze względu na napęd elektryczny i akumulator wysokonapięciowy. Montaż ważącego około 550 kg akumulatora w karoserii odbywa się w pełni automatycznie. Transport akumulatora na miejsce montażu odbywa się, podobnie jak przykręcanie go do karoserii, w sposób zautomatyzowany. Ponadto na potrzeby BMW i4 zainstalowano w dziale wykończenia pojazdów nowy, napędzany elektrycznie, wiszący system transportu oraz nowe przenośniki taśmowe.

BMW M3 2020

BMW M3

Zakłady przygotowały również swoje wyposażenie i procesy do produkcji seryjnej BMW M3, które również będzie produkowane na tej samej linii. Tym samym istniejące od 1922 r. zakłady macierzyste będą w przyszłości oferowały szeroką gamę produktów: BMW i4, BMW serii 3 Limuzyna, BMW serii 3 Touring – zarówno z silnikami spalinowymi, jak i z napędem hybrydowym – oraz nowe BMW M3.

Podobne

BMW M2 CS na torze

Nowe BMW M2 CS bez tajemnic: 530 KM i 3,8 do „setki”

BMW M2 CS, które swój debiut miało nad malowniczym jeziorem Como odsłoniło pozostałe tajemnice. Co ma pod maską, co we wnętrzu i czym się wyróżnia. Oto garść faktów. Produkowane w Meksyku (blisko do USA, które ma być jednym z głównych rynków zbytu) M2 CS bazujące na płycie podłogowej obecnej generacji M2 nie będzie produktem masowym…

Wyciekło zdjęcie odświeżonego BMW X7

Jeżeli wierzyć grafice o niezbyt dobrej jakości, to rewolucji stylistycznej nie będzie. Ale nie myślcie sobie, że będzie skromnie i gustownie. Niestety. BMW X7 to największe auto w gamie bawarskiego producenta i pokusimy się również o stwierdzenie, że ma największy grill. Zresztą o rozmiarze "nerek" w nowych BMW można by już napisać książkę. Z każdym…