Na co BMW wydało 900 milionów Euro? - Trends Magazines

Na co BMW wydało 900 milionów Euro?

Zakłady BMW Group w Monachium są przygotowane do produkcji elektrycznego BMW i4. Po sześciotygodniowej przebudowie około 5000 pracowników linii montażu pojazdów wznowiło produkcję seryjną. Zakłady będą mogły produkować na tej samej linii pojazdy z napędem wysokoprężnym, benzynowym, hybrydowym oraz w pełni elektryczne BMW i4.

Koncern BMW Group zainwestował w całą rozbudowę i przebudowę około 200 milionów euro. Już w latach 2015-2018 zainwestowano tu około 700 milionów euro w ramach rozruchu produkcji BMW serii 3, w tym w nową, oszczędzającą zasoby naturalne lakiernię i większą montownię karoserii.

BMW_i4

Przebudowa fabryki

Przebudowa i instalacja w ostatnich tygodniach były szczególnie trudne ze względu na ograniczone warunki w halach produkcyjnych. W ciągu sześciu tygodni trzeba było na ograniczonej przestrzeni zdemontować stare urządzenia oraz zainstalować i uruchomić nowe. Większość nowych procesów produkcyjnych wymaganych przy montażu BMW i4 może być odwzorowana w istniejących zakładach produkcyjnych. Dodatkowych urządzeń wymaga tylko grupa podłogowa i tylna część BMW i4, które różnią się od konwencjonalnych konstrukcji ze względu na napęd elektryczny i akumulator wysokonapięciowy. Montaż ważącego około 550 kg akumulatora w karoserii odbywa się w pełni automatycznie. Transport akumulatora na miejsce montażu odbywa się, podobnie jak przykręcanie go do karoserii, w sposób zautomatyzowany. Ponadto na potrzeby BMW i4 zainstalowano w dziale wykończenia pojazdów nowy, napędzany elektrycznie, wiszący system transportu oraz nowe przenośniki taśmowe.

BMW M3 2020

BMW M3

Zakłady przygotowały również swoje wyposażenie i procesy do produkcji seryjnej BMW M3, które również będzie produkowane na tej samej linii. Tym samym istniejące od 1922 r. zakłady macierzyste będą w przyszłości oferowały szeroką gamę produktów: BMW i4, BMW serii 3 Limuzyna, BMW serii 3 Touring – zarówno z silnikami spalinowymi, jak i z napędem hybrydowym – oraz nowe BMW M3.

Podobne

BMW 507 na aukcji RM Sotheby w Paryżu- KLASYKI i PIENIĄDZE

Chyba nie ma wątpliwości, że 507 to jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów marki BMW. W latach 50-tych BMW USA miało ambicje stanąć do walki o klienta z Mercedesem 300 SL i namówiło Monachium do opracowania tego modelu. Zaprojektowane przez Albrechta von Goertza nadwozie kryje silnik V8 o pojemności 3.2. Każdy egzemplarz był robiony ręcznie i…

BMW E24 635CSi, sport

BMW E24 635CSi idealne na tor

BMW E24 było produkowane w latach 1975 ‒ 1989. Ekskluzywne coupé z Bawarii ma dwa oblicza. Jest pięknym i szybkim youngtimerem, który może stanowić cenne uzupełnienie każdej kolekcji. Odpowiednio zmodyfikowana „szóstka” staje się niezwykle konkurencyjnym samochodem wyścigowym ‒ bez większego wysiłku dorównuje nowszym konstrukcjom. Dawid Bokiej ma sentyment do klasycznej „szóstki”. Zawodnik Automobilklubu Wielkopolskiego wspomina,…