Zakłady BMW Group w Monachium są przygotowane do produkcji elektrycznego BMW i4. Po sześciotygodniowej przebudowie około 5000 pracowników linii montażu pojazdów wznowiło produkcję seryjną. Zakłady będą mogły produkować na tej samej linii pojazdy z napędem wysokoprężnym, benzynowym, hybrydowym oraz w pełni elektryczne BMW i4.
Koncern BMW Group zainwestował w całą rozbudowę i przebudowę około 200 milionów euro. Już w latach 2015-2018 zainwestowano tu około 700 milionów euro w ramach rozruchu produkcji BMW serii 3, w tym w nową, oszczędzającą zasoby naturalne lakiernię i większą montownię karoserii.
Przebudowa fabryki
Przebudowa i instalacja w ostatnich tygodniach były szczególnie trudne ze względu na ograniczone warunki w halach produkcyjnych. W ciągu sześciu tygodni trzeba było na ograniczonej przestrzeni zdemontować stare urządzenia oraz zainstalować i uruchomić nowe. Większość nowych procesów produkcyjnych wymaganych przy montażu BMW i4 może być odwzorowana w istniejących zakładach produkcyjnych. Dodatkowych urządzeń wymaga tylko grupa podłogowa i tylna część BMW i4, które różnią się od konwencjonalnych konstrukcji ze względu na napęd elektryczny i akumulator wysokonapięciowy. Montaż ważącego około 550 kg akumulatora w karoserii odbywa się w pełni automatycznie. Transport akumulatora na miejsce montażu odbywa się, podobnie jak przykręcanie go do karoserii, w sposób zautomatyzowany. Ponadto na potrzeby BMW i4 zainstalowano w dziale wykończenia pojazdów nowy, napędzany elektrycznie, wiszący system transportu oraz nowe przenośniki taśmowe.
BMW M3
Zakłady przygotowały również swoje wyposażenie i procesy do produkcji seryjnej BMW M3, które również będzie produkowane na tej samej linii. Tym samym istniejące od 1922 r. zakłady macierzyste będą w przyszłości oferowały szeroką gamę produktów: BMW i4, BMW serii 3 Limuzyna, BMW serii 3 Touring – zarówno z silnikami spalinowymi, jak i z napędem hybrydowym – oraz nowe BMW M3.