Mocarne BMW M5 30 Jahre czy to dobra inwestycja? - Trends Magazines

Mocarne BMW M5 30 Jahre czy to dobra inwestycja?

BMW M5 30 Jahre od tyłu

Nawet najdoskonalszy samochód można poprawić i wzmocnić. Zmiany zwiększą radość z jazdy. Sporadycznie jednak podnoszą rynkową wartość samochodu. Znacznie lepszą lokatą kapitału są limitowane wersje rasowych samochodów. Czy jest nią BMW M5 30 Jahre?

Dla salonów trafiło tylko 300 egzemplarzy jubileuszowej serii 30 Jahre M5, którą BMW przypomina o 30. urodzinach M5. Projektowanie modelu M5 rozpoczęło się w 1984 roku, a auto przedstawiono w połowie kolejnego sezonu.

BMW M5 30 Jahre widok na kierownicę

Sportowa limuzyna ze zmodyfikowanym silnikiem rasowego M1 ) wyścigowej wersji PROCAR przeczytaj TUTAJ) była pozycjonowana wyżej od M535i (1979 ‒ 1987). Nawet dzisiaj parametry pierwszego M5 robią wrażenie.

Generacje BMW M5

Zespół napędowy generuje 286 KM i 340 Nm, co wystarcza, by pierwsza setka pojawiała się na liczniku po 6,5 s od startu, a przyspieszenie trwało do 245 km/h.

BMW M5 30 Jahre od przodu

M5 30 Jahre jest znacznie szybsze. Inżynierowie M GmbH zwiększyli ciśnienie doładowania i przeprogramowali komputer sterujący 4.4 V8. Maksymalne parametry silnika skoczyły z 560 KM i 680 Nm do 600 KM i 700 Nm.

BMW M5 30 Jahre listwa progowa M5 30 Jahre

Zmiana nie jest kolosalna, ale wystarcza, by 30 Jahre M5 sięgnęło w chwili debiutu w Lipsku w 2014 roku po tytuły najmocniejszego M5 i najmocniejszego seryjnie produkowanego modelu BMW w historii!

BMW M5 30 Jahre kpkpit

Sprint od 0 do 100 km/h to kwestią zaledwie 3,9 sekundy. Przyspieszenie ustanie przy 250 km/h. Pakietu M Driver przesuwa ogranicznik na 305 km/h. Wyposażeniem standardowym jest natomiast pakiet Competition.

BMW M5 30 Jahre koło i prawy błotnik

W jego skład wchodzą twardsze i krótsze o 10 mm sprężyny i amortyzatory. Sterowniki mechanizmu różnicowego Active M Differential, układu kierowniczego Servotronic oraz systemu DSC mają nowe oprogramowanie. Zmiany ułatwiają wyczucie rezerw przyczepności oraz opanowanie samochodu po ich przekroczeniu.

BMW M5 30 Jahre końcówka wydechu

Karoserię 30 Jahre M5 pokryto matowym lakierem Frozen Dark Silver. Znakiem rozpoznawczym jubileuszowego modelu są też dwukolorowe felgi z oponami w rozmiarze 265/35 ZR 20 i 295/30 ZR 20.

BMW M5 30 Jahre tabliczka z numerem

Na błotnikach, progach oraz zagłówkach umieszczono ozdobniki z napisem 30 Jahre M5. W kabinie nie brakuje też indywidualnego numeru każdego egzemplarza. Czy to dobra inwestycja? Sądząc po cenach, które przez te lata osiągały nawet 325 tys. dolarów, by następnie spaść do ok.100 tys dolarów, niekoniecznie.

ŁS

Fot. BMW

Podobne

BMW 3 GT F34 330d widok z przodu

Wady i zalety używanego BMW 3GT – uważaj na złodziei!

W oparciu o wydłużoną płytę podłogową oferowanej w Chinach trójki F30 BMW stworzyło serię 3 GT. Auto wygląda specyficznie, ale nie sposób nie dostrzec, jak jest funkcjonalne, przestronne i komfortowe. Szefostwo BMW na przełomie XX i XXI wieku zrozumiało, że nie może ograniczać się do sprawdzonych i oferowanych od lat modeli. By wytrzymać trudy rywalizacji z konkurencją, koncern musiał zacząć zapełniać wszystkie luki w ofercie.…

Używane roadstery BMW. Efektowne i na każdą kieszeń

Zbliża się lato i pogoda będzie coraz lepsza – może czas pomyśleć o kupnie dwuosobowego kabrioletu? Jeżeli ostatnia odsłona Z4, na rynku wtórnym wyceniana przynajmniej na 70 tys. zł, jest chwilowo poza Twoim zasięgiem, nie ma się czym przejmować. Na rynku aut używanych czeka Z3, które zagrało w kilku filmach i zainspirowało pewien zespół do…