Minimalizm i 333 KM w BMW E65 - Trends Magazines

Minimalizm i 333 KM w BMW E65

Tuning BMW E65 745 widok z przodu

Przez długi czas od premiery nie mogłem przekonać się do całkowitej zmiany wizerunku BMW. Chodzi mi o stylizację, której pierwszym dzieckiem było BMW serii 7. Od premiery minęło już wiele lat, „siódemka” doczekała się liftingu, a ja chyba się do niej przyzwyczaiłem, zaczęła mi się nawet podobać!

BMW E65 od poprzednika, znanego w Polsce głównie jako samochód rządowy, różniło praktycznie wszystko. Począwszy od karoserii, skończywszy na wnętrzu i systemie iDrive mającym tyle samo przeciwników co zwolenników.

Tuning BMW E65 745 deska rozdzielcza

Lata mijają, a nowy styl w projektowaniu BMW zjednuje sobie coraz więcej osób. Ja jestem tego najlepszym przykładem, ponieważ do niedawna zarówno seria 5, jak i 7 nie mieściły się w na liście samochodów, które z chęcią bym kupił. Obecnie byłbym niezwykle zadowolony z posiadania jednego z wyżej wymienionych modeli!

Tuning BMW E65 745 tylna kanapa

8 cylindrów i 333 KM

Prezentowane BMW należy do Macieja. Jest to model 745 napędzany 8-cylindrową jednostką napędową o 333 KM.

Tuning BMW E65 745 silnik

Pomimo ogromnej wagi własnej czarnej limuzyny silnik ten potrafi katapultować giganta do setki w zaledwie 6,5 sekundy! Czarny lakier, jakim pokryte zostało nadwozie prezentowanego BMW, genialnie współgra z pakietem Shadow Line. Nie ma tu żadnych chromów, wszystko jest w czerni, włącznie z obwódką grilla.

Tuning BMW E65 745 koło przednie

Największą atrakcją tej „siódemki” są koła. Na gigantyczne 22-calowe obręcze AC Schnitzer na pewno nie bez trudu założono opony Pirelli w rozmiarze 265/30 na przedniej i 295/25 na osi tylnej.

Koła i zawieszenie

Koła nie robiłyby zapewne tak ogromnego wrażenia, gdyby nie ich bliskość z nadkolami. Zawieszenie typu EDC (sterowane elektronicznie) Maciej obniżył za pomocą sprężyn FK Automotive z przodu o 4 cm, zaś z tyłu o 5,5 cm.

Tuning BMW E65 745 grill

Koła i niskie zawieszenie oraz pakiet Shadow Line to idealny zestaw dla E65. Smaczku dodają mu jeszcze przyciemnione szyby, które dopełniają stylizację na czarny charakter. Do tego przy każdorazowym dodaniu gazu spod maski dochodzi złowieszczy ryk. Sprawcą owej muzyki silnika V8 jest stożkowy filtr powietrza.

Piotr Dankiewicz

Fot. Mikołaj Urbański

 

 

BMW E65 745

    • SILNIK/NAPĘD: 4,4 l V8 333 KM, 450 Nm, stożkowy filtr powietrza KM
    • NADWOZIE: przyciemnione szyby
    • KOŁA/OPONY: 22-calowe felgi AC Schnitzer, opony Pirelli 265/30 na przedniej i 295/25 na tylnej osi
    • ZAWIESZENIE: sprężyny FK Automotive -40/-55 mm

(BMW 5/2011)

 

Podobne

BMW M2 CSR, czyli swap karbonem podszyty

Przed laty jednym z najpopularniejszych sposobów na radykalne zwiększenie mocy silnika były swapy. W dobie turbodoładowanych jednostek clou programu stały się ingerencję w elektronikę. Lightweight Performance postanowiło połączyć oba zabiegi. Mocne już w standardowej wersji M2 otrzymało wyżyłowany, a zarazem bardziej pancerny silnik z M3, który następnie poddano konkretnemu tuningowi. Efekty robią wrażenie. Projekt o…

BMW X6 Trophy Truck. Ekstremalny SUV do jazdy po pustyni i wydmach

Kalifornijska firma All German Motorsports jest wyspecjalizowanym dystrybutorem akcesoriów do wyczynowych samochodów terenowych. Jak wypromować swoje usługi? Recepta była tylko jedna – obecnością wśród potencjalnych klientów. W tym celu AGM postanowiło zbudować pustynną rajdówkę. Aby zaistnieć w roli nośnika reklamowego, musiała być nad wyraz oryginalna i rzucać się w oczy. Zobowiązywała też nazwa firmy. Podjęto…