Manualna skrzynia biegów dla "elektryków"? Nowy pomysł Toyoty - Trends Magazines

Manualna skrzynia biegów dla „elektryków”? Nowy pomysł Toyoty

Do urzędu patentowego w USA wpłynęło osiem wniosków o rejestrację ręcznych przekładni do samochodów zasilanych prądem. Auta Toyoty mają mieć możliwość manualnej zmiany biegów przy udziale pedału imitującego działanie sprzęgła.

W rzeczywistości nie byłaby to oczywiście tradycyjna skrzynia manualna, a urządzenie imitujące działanie ręcznej przekładni. Faktyczna przekładnia byłaby zastąpiona oprogramowaniem sterującym przepływem momentu obrotowego z wirtualnymi przełożeniami wybieranymi dźwignią.

Oprócz tego kierowca mógłby obsługiwać wirtualne sprzęgło, które działałoby w trzech trybach: pełni manualnego z wykorzystaniem sprzęgła i dźwigni, półautomatycznego z użyciem samej dźwigni oraz w pełni automatycznego, choć nadal z symulowanymi przełożeniami wzorowanymi na sportowych automatach.

W przypadku ręcznego trybu system imitować ma „wchodzenie” na obroty a na wyświetlaczu – tak jak teraz w autach spalinowych – pojawi się sugestia zmiany biegu na wyższy lub redukcji.

System skierowany jest do osób, poszukujących „staroświeckich” wrażeń i emocji z prowadzenia pojazdu elektrycznego, podobnie jak starszego auta spalinowego. 

Na razie nie wiadomo, czy takie rozwiązanie pojawi się w seryjnych elektrycznych Toyotach. Na razie trwają testy, choć nie jest to pierwszej podejście do tematu manualnej przekładni w autach Toyoty. Już w 2017 roku Toyota pokazała koncept wyposażony w taką „przekładnię”. GR HV – bo o nim mowa, był hybrydowym odpowiednikiem modelu GT86. Tam kierowca mógł odblokować funkcję ręcznego sterowania skrzyni po naciśnięciu przycisku umieszczonego w gałce. Teraz ta funkcja może zostać zastosowana w przyszłych modelach elektrycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E36 323i

Czy używane BMW E36 323i to dobra lokata kapitału?

Wielu kierowców marzy o BMW E36 w mocnej wersji 328i, ale jego ceny stały się na tyle zaporowe, że warto rozejrzeć się za słabszą o 23 KM odmianą 323i. Przede wszystkim silnik Sercem debiutującego w 1995 roku BMW E36 323i jest oznaczony kodem M52B25 silnik 2.5 R6. Motor dostępny we wszystkich wersjach nadwoziowych, z Compactem włącznie, zajął miejsce jednostki M50B25 z 325i, która oferowała 192 KM. Ubytek…

Powstały tylko 4 sztuki Lamborghini Miura SVJ, oto jedna z nich- HISTORIA

Lamborghini Polo Storico* jest w Paryżu na pokazie klasycznych samochodów Rétromobile, pokazując przykład najrzadszej Miury: SVJ. 4860 to numer podwozia tego samochodu, który był jednym z czterech oryginalnych pojazdów SVJ wyprodukowanych przez firmę. SVJ to wyjątkowe pojazdy, które zostały zainspirowane Miurą Jota i zbudowane na specjalne zamówienie. Jota byłastworzona w celu umożliwienia Miurze startu w…