Manhart MH4 550, czyli 820 Nm w BMW M4! - Trends Magazines

Manhart MH4 550, czyli 820 Nm w BMW M4!

Seryjne BMW M4 czuje się na torze jak ryba w wodzie, jednak zbudowany na jego bazie Manhart MH4 550 potrafi jeszcze więcej. Głównie dzięki temu, że pracujący nad samochodem inżynierowie Manharta unikali kompromisów. MH4 miał być narowisty, twardy i głośny.

Trzylitrowy, podwójnie doładowany silnik S55 otrzymał karbonowy układ dolotowy firmy Eventuri, pozbawiony katalizatorów wydech ze stali nierdzewnej oraz nowe mapy dla sterownika silnika. Zmiany pozwoliły na uzyskanie 550 KM i obłędnych 820 Nm! Przy każdej zmianie biegu czy odjęciu gazu z wydechu dobiegają soczyste salwy. Żeby uniknąć niepotrzebnego skandalu Manhart dodaje, że tak nieokrzesany układ jest oferowany tylko na eksport.

Samochód przywarł do nawierzchni za sprawą gwintowanego zawieszenia KW Variant 3 z szerokim zakresem regulacji. Manhart zapewnia, że dzięki ogromnym rezerwom przyczepności z dynamiczną jazdą powinny poradzić sobie osoby bez wcześniejszych doświadczeń z równie mocnymi samochodami.

Manhart MH4 550 rzuca się w oczy za sprawą spojlera z mniejszego, ale mocniejszego MH2 630 Track Edition. Swoje robią też proszkowo lakierowane felgi, dyfuzor z oferty M Performance oraz czy białe nadwozie z czerwonym pasem. Kontrastujące zestawienie barw trafiło nawet na maskę z dodatkowymi wlotami powietrza, którą Manhart wykonał z włókna węglowego.

Rasowo jest także w kabinie. Pojawiły się w niej obszyte czerwoną skórą kubełki Recaro, kierownica M Performance z diodami przypominającymi o konieczności zmiany biegów oraz niewielkim wyświetlaczem. Drugi ekranik Manhart zamontował w kratce wentylacji. Może on wyświetlić m.in. informacje o ciśnieniu oleju i doładowania bądź aktualnie dostępnej mocy. Torowe przeznaczenie samochodu podkreślono czteropunktowymi pasami Schroth oraz sięgającą przednich słupków klatką bezpieczeństwa.

Podobne

BMW M5 E34 vs Bugatti Veyron wyścig- VIDEO

Czy to w ogóle wymaga komentarza? Po prostu musicie to zobaczyć. Ale jeżeli już miałbym się pokusić o komentarz, to na myśl przychodzą mi te dwa frazesy: "Pieniądze to nie wszystko" oraz "Built not bought".  https://www.youtube.com/watch?v=eLz2aYRD6sQ

Kompleksowo przebudowane BMW E38 740i

E38 powoli staje się pełnowartościowym youngtimerem. Czasy, gdy flagowa limuzyna BMW traciła na wartości, minęły bezpowrotnie. Na rynku używanych samochodów wzrosły ceny zadbanych egzemplarzy w ciekawych konfiguracjach. Właśnie taki jest przedmiotem naszej prezentacji. To model z 1995 roku o oznaczeniu 740i z manualną skrzynią biegów i kilkoma usprawnieniami właściciela, dzięki którym poprawiła się jego mechanika,…