M135i xDrive - jeszcze bardziej charakterne - Trends Magazines

M135i xDrive – jeszcze bardziej charakterne

BMW M135i xDrive przebojem wdarło się do segmentu mocnych kompaktów. Szwajcarska firma Dähler postanowiła uczynić charakter modelu jeszcze bardziej wyrazistym.

Flagowa wersja nowej jedynki z daleka manifestuje swoje ponadprzeciętne możliwości. Jej właściciel prędzej czy później spotka jednak na mieście samochód w bardzo zbliżonej, jeżeli nie identycznej konfiguracji. Gdyby chciał tego uniknąć, może zdecydować się na pakiet DCL Dähler competition line.

Zespół odpowiedzialny za jego przygotowanie na miejscu pozostawił seryjne zderzaki, progi, spojler klapy bagażnika i inne elementy aerodynamiczne. Dähler wyszedł z założenia, że BMW M135i wygląda bojowo i do poprawy jego wyglądu wystarczą jedynie detale.

348 KM i 265 km/h w M135i

Zmniejszony prześwit, niżej położony środek ciężkości oraz lepsza trakcja na zakrętach są zasługą gwintowanego zawieszenia. Kto chciałby przede wszystkim poprawić prezencję samochodu, może zamówić sportowe sprężyny o charakterystyce dopasowanej do sposobu pracy seryjnych amortyzatorów o elektronicznie sterowanej sile tłumienia.
Zwieńczeniem prac jest tuning dwulitrowego silnika.

Dähler wyposaża go w sportowy układ ze stali nierdzewnej – ciekawostką jest pokrycie końcówek o średnicy 114 mm powłoką ceramiczną, która ogranicza nagrzewanie się sąsiadujących z nimi elementów. Efektem jest podniesienie seryjnych 306 KM i 450 Nm do imponujących 348 KM i 500 Nm, które dzięki przeprogramowanemu ogranicznikowi prędkości pozwalają na jazdę maksymalnie do 265 km/h. Tuner z dumą podkreśla, że zmodyfikowany silnik dalej spełnia wszelkie normy emisji.

Tuning BMW M135 Drive by Dähler kierownica

Dla miłośników mocnych brzmień przygotowano opcjonalny system kontroli przepustnic w wydechu – pozwala cieszyć się on donośnym dźwiękiem pracy silnika. Oficjalnie można z niego korzystać tylko na torach, bo układ nie ma drogowej homologacji.

Efektowne koła z cienkimi ramionami zostały przygotowane przez Dählera. Do wyboru są 19-calowe alufelgi lub większe o cal, jednak lżejsze, kute obręcze Dähler DC1 Forged – dzięki nim BMW M135i staje się jeszcze zwinniejsze.

Tuning BMW M135 Drive by Dähler auto w czasie jazdy

Fot. Dähler

 

Podobne

Diesel BMW M47 i N47. Zmiana na gorsze?

Dwulitrowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny ze stajni BMW to jedna z najciekawszych propozycji w segmencie. Jego zalety to ponadprzeciętne osiągi i niskie spalanie. Nie ma jednak róży bez kolców. BMW słynie z dobrych silników, przeważnie są to jednak rzędowe motory sześciocylindrowe lub widlaste o większej liczbie cylindrów. Podobnie ma się rzecz z jednostkami wysokoprężnymi. O ile…

BMW serii 7 kończy 45 lat. Tak powinno wyglądać

Flagowiec BMW zaprezentowano w 1976 roku, ale jego produkcja ruszyła rok później. Przez cztery i pół dekady wiele się zmieniło, ale BMW serii 7 nie przestaje zaskakiwać i nadawać kierunek dla mniejszych modeli marki.  Zaczęło się od modelu E23, który zaprezentowano w lipcu 1976 roku, a produkcję rozpoczęto na początku 1977. Tu zaczyna się historia…