Kupujemy używanego Golfa III/IV Cabriolet (1993 ‒ 2002) - Trends Magazines

Kupujemy używanego Golfa III/IV Cabriolet (1993 ‒ 2002)

Kabriolet jest marzeniem wielu kierowców. Nie każdy decyduje się na jego zakup, obawiając się podwyższonych kosztów eksploatacji albo utrudnień zimową porą. Używane Golfy Cabriolet udowadniają, że strach ma wielkie oczy.

Pierwszy Golf Cabriolet zadebiutował w 1979 roku. Był kilkakrotnie modernizowany i utrzymał się na rynku aż do 1992 roku. Koncern nie opracował „dwójki” z otwieranym dachem. W 1993 roku do salonów trafił Golf III Cabriolet. Znakiem rozpoznawczym modelu pozostał pałąk przeciwkapotażowy. Ówczesna technika nie pozwalała na zaprojektowanie systemu aktywnych zabezpieczeń, które w ułamku sekundy wysunęłyby się z nadwozia, gdyby elektronika wykryła pierwszą fazę dachowania. Solidny metalowy profil zaburza linię Golfa z otwieranym dachem. Nie sposób jednak powiedzieć, że samochód jest brzydki czy ma źle dobrane proporcje. Sylwetka Golfa III Cabriolet, pomijając wspomniany pałąk, jest łudząco podobna do profilu aktualnie sprzedawanej „szóstki” z brezentowym dachem.

Podobne

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Szalony VW Golf Mk2 VR6 kompresor

Wcieleń Golfa drugiej generacji widzieliśmy już bardzo dużo. Prezentowany dziś również ma coś w sobie. Wyglądem nie budzi zachwytu, ale to prawdziwy dziki zwierz. Kontakt z nim skutkuje mocno podwyższonym poziomem adrenaliny. Najprościej i najszybciej można opisać go tak – Golf Mk2 3,1 litra VR6 kompresor. Resztę można pozostawić wyobraźni, która sama sobie naszkicuje profil…

Skoda Superb PHEV Sportline

TEST Skoda Superb PHEV Sportline – zamiast diesla

Elektryfikacja wchodzi do motoryzacji nieubłaganie. Dla kogoś kto nie jest zainteresowany elektrykiem, rynek oferuje coś pośredniego - hybrydę plug in. W takiej wersji przyszło nam testować flagowy czeski model, czyli Skodę Superb PHEV Sportline. Skoda Superb to obecnie najprzestronniejsze auto w segmencie. Ba, nawet segment premium, czyli Audi A6, czy BMW 5 nie oferuje takiej przestrzeni…