Używane BMW E90 335i? - na to UWAŻAJ przed zakupem! | BMW Trends

Kupujemy używane BMW E90 335i (2006–2012). Namiastka M3 za niższą cenę

Kupujemy używane BMW E90 335i

Przedsmak osiągów M3 za dużo niższą cenę. BMW 335i z doładowanym 3.0 R6 kusi, ale nie jest pozbawione mankamentów.

BMW_E90_335i_silnik

BMW E90 335i – co pod maską?

Turbodoładowany silnik benzynowy pod maską nowego BMW nie szokuje. Wręcz przeciwnie – jest czymś oczywistym, gdyż bawarski koncern nie oferuje już jednostek pozbawionych doładowania. Ale jeszcze w 2006 roku sytuacja wyglądała zupełnie inaczej! Wówczas BMW zaprezentowało 335i z podwójnie turbodoładowanym 3.0 R6 z bezpośrednim wtryskiem, przerywając trwającą dwie dekady rozłąkę z turbinami. 306 KM oraz 400 Nm niemal płasko rozłożonego momentu obrotowego zapewniało doskonałe osiągi – sprint do setki trwał 5,6 s. W 2010 roku jednostkę N54 zastąpiono N55 z Valvetronikiem oraz pojedynczą turbiną typu Twin Scroll. Maksymalne parametry silnika nie uległy zmianie, choć udało się poprawić rozkład momentu obrotowego i urwać 0,2 s w sprincie do 100 km/h.


Zamów prenumeratę

Od marca 2009 roku dostępny był Performance Power Kit, który dodawał 20 KM i 50 Nm, a czas rozpędzania się do 100 km/h skracał o 0,2 s oraz o 0,5 s długość sprintu od 80 do 120 km/h. Poza zmienionym oprogramowaniem dla komputera sterującego pakiet zawierał dodatki optymalizujące przepływ strug powietrza w celu poprawienia chłodzenia silnika. Warto o tym pamiętać, decydując się na tuning 335i.

BMW_E90_335i

Wyróżnikiem 335i są rozmieszczone po obu stronach zderzaka rury wydechowe. Wprawne oko dostrzeże też prześwit zmniejszony o 20 mm względem słabszych wersji oraz powiększone hamulce przednie – z 330×24 mm do 348×30 mm. Podobnie jak inne E90 z sześciocylindrowymi silnikami, także 335i miało sterownik ESP wzbogacony o funkcje osuszania klocków hamulcowych podczas jazdy w deszczu, kompensowania zjawiska fadingu oraz zwiększania płynności zatrzymywania auta (soft stop).

BMW_E90_335i

Używane BMW E90 335i  – najczęstsze usterki

Jedną z częściej sygnalizowanych przypadłości 335i jest nadmierne spalanie oleju. Wzorem trwałości nie są też piezoelektryczne wtryskiwacze paliwa. W autach z xDrive słabym punktem jest skrzynia rozdzielcza napędu. Od 2008 roku do coupé i cabrio w wersji 335i można było zamówić 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię. Bardzo skutecznie i szybko żongluje przełożeniami, jednak trzeba pamiętać, że serwis obejmujący wymianę pakietu sprzęgieł i oleju pochłonie kilka tysięcy złotych. W obliczu powyższego warto przemyśleć, czy warto startować spod świateł z gazem w podłodze bądź korzystać z procedury startowej.

BMW_E90_335i

Ile kosztuje używane BMW E90 335i ?

Obecnie na zakup BMW 335i trzeba przeznaczyć przynajmniej 40–60 tys. zł. Ceny na dobrą sprawę umowne. Wpływa na nie kondycja i wyposażenie samochodu oraz chęć sprzedającego do pozbycia się auta. To i tak ułamek ceny nowego samochodu. Warto jednak być świadomym potencjalnych wydatków, szczególnie w przypadku okazyjnie kupionego samochodu. Wymiana kompletu opon, tarcz i klocków hamulcowych czy sprzęgła pochłonie przynajmniej kilka tysięcy złotych. Poza tym obsługa serwisowa 335i zasadniczo jest podobna jak w przypadku słabszych wersji. Większość części, także karoseryjnych, jest współzamienna, czego nie sposób powiedzieć o M3 z wieloma elementami, które nie występują w formie zamienników. Za sprawą doładowanego silnika w codziennej eksploatacji 335i okazuje się nawet bardziej przyjemne od flagowego M3. Wszystko za sprawą momentu obrotowego, którego maksimum jest dostępne poniżej 1500 obr./min.

Autor artykułu: Szymon Łukasik

Fot. BMW

BMW E90 335i – dane techniczne

Silnik 3.0 R6 (306 KM, 400 Nm)
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Długość/ szerokość/ wysokość 4580/ 1782/ 1782 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Koła przód: 225/45 R17, tył: 255/40 R17
Masa własna 1525 kg
0–100 km/h 5,6 s
V maks. 250 km/h

To warto wiedzieć:

  • Do 2010 roku 335i miał podwójnie doładowany silnik N54
  • Opcją dla coupé i cabrio były dwusprzęgłowe 7-biegowe skrzynie

Tym się nie przejmuj:

  • Drobne usterki mechaniczne

To warto sprawdzić:

  • Bezwypadkowość
  • Stan silnika, skrzyni i xDrive


Zamów prenumeratę

(BMW TRENDS 2/2019)

Podobne

Widok z boku BMW M3 Competition i BMW X3 M Competition

Emocjonujący pojedynek Competition: M3 kontra X3 M

Oba prezentowane samochody mają w oznaczeniu modelu cyfrę 3. Oba mają także generujące olbrzymią moc doładowane 3-litrowe silniki R6. Zarówno jeden, jak i drugi model stworzony został przez wirtuozów z działu M GmbH. Na tym jednak podobieństwa BMW M3 Competition oraz BMW X3 M Competition się kończą… Trochę historii BMW M3 to klasa sama dla siebie. Model kultowy, uwielbiany, wywołujący przypływ endorfin…

Najrzadsze BMW M3 E46 na sprzedaż

Myślicie, że to odmiana CSL była najrzadsza? Nic z tych rzeczy. Na sprzedaż trafia biały kruk - BMW M3 E46 GTR.  To biały kruk - dosłownie i w przenośni - bowiem auto jest białe i wyjątkowo rzadko spotykane - wyprodukowanych było ok. 10 egzemplarzy. BMW M3 GTR powstało jako przeciwnik dla Porsche w wyścigach American…