Używane BMW E90 335i? - na to UWAŻAJ przed zakupem! | BMW Trends

Kupujemy używane BMW E90 335i (2006–2012). Namiastka M3 za niższą cenę

Kupujemy używane BMW E90 335i

Przedsmak osiągów M3 za dużo niższą cenę. BMW 335i z doładowanym 3.0 R6 kusi, ale nie jest pozbawione mankamentów.

BMW_E90_335i_silnik

BMW E90 335i – co pod maską?

Turbodoładowany silnik benzynowy pod maską nowego BMW nie szokuje. Wręcz przeciwnie – jest czymś oczywistym, gdyż bawarski koncern nie oferuje już jednostek pozbawionych doładowania. Ale jeszcze w 2006 roku sytuacja wyglądała zupełnie inaczej! Wówczas BMW zaprezentowało 335i z podwójnie turbodoładowanym 3.0 R6 z bezpośrednim wtryskiem, przerywając trwającą dwie dekady rozłąkę z turbinami. 306 KM oraz 400 Nm niemal płasko rozłożonego momentu obrotowego zapewniało doskonałe osiągi – sprint do setki trwał 5,6 s. W 2010 roku jednostkę N54 zastąpiono N55 z Valvetronikiem oraz pojedynczą turbiną typu Twin Scroll. Maksymalne parametry silnika nie uległy zmianie, choć udało się poprawić rozkład momentu obrotowego i urwać 0,2 s w sprincie do 100 km/h.


Zamów prenumeratę

Od marca 2009 roku dostępny był Performance Power Kit, który dodawał 20 KM i 50 Nm, a czas rozpędzania się do 100 km/h skracał o 0,2 s oraz o 0,5 s długość sprintu od 80 do 120 km/h. Poza zmienionym oprogramowaniem dla komputera sterującego pakiet zawierał dodatki optymalizujące przepływ strug powietrza w celu poprawienia chłodzenia silnika. Warto o tym pamiętać, decydując się na tuning 335i.

BMW_E90_335i

Wyróżnikiem 335i są rozmieszczone po obu stronach zderzaka rury wydechowe. Wprawne oko dostrzeże też prześwit zmniejszony o 20 mm względem słabszych wersji oraz powiększone hamulce przednie – z 330×24 mm do 348×30 mm. Podobnie jak inne E90 z sześciocylindrowymi silnikami, także 335i miało sterownik ESP wzbogacony o funkcje osuszania klocków hamulcowych podczas jazdy w deszczu, kompensowania zjawiska fadingu oraz zwiększania płynności zatrzymywania auta (soft stop).

BMW_E90_335i

Używane BMW E90 335i  – najczęstsze usterki

Jedną z częściej sygnalizowanych przypadłości 335i jest nadmierne spalanie oleju. Wzorem trwałości nie są też piezoelektryczne wtryskiwacze paliwa. W autach z xDrive słabym punktem jest skrzynia rozdzielcza napędu. Od 2008 roku do coupé i cabrio w wersji 335i można było zamówić 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię. Bardzo skutecznie i szybko żongluje przełożeniami, jednak trzeba pamiętać, że serwis obejmujący wymianę pakietu sprzęgieł i oleju pochłonie kilka tysięcy złotych. W obliczu powyższego warto przemyśleć, czy warto startować spod świateł z gazem w podłodze bądź korzystać z procedury startowej.

BMW_E90_335i

Ile kosztuje używane BMW E90 335i ?

Obecnie na zakup BMW 335i trzeba przeznaczyć przynajmniej 40–60 tys. zł. Ceny na dobrą sprawę umowne. Wpływa na nie kondycja i wyposażenie samochodu oraz chęć sprzedającego do pozbycia się auta. To i tak ułamek ceny nowego samochodu. Warto jednak być świadomym potencjalnych wydatków, szczególnie w przypadku okazyjnie kupionego samochodu. Wymiana kompletu opon, tarcz i klocków hamulcowych czy sprzęgła pochłonie przynajmniej kilka tysięcy złotych. Poza tym obsługa serwisowa 335i zasadniczo jest podobna jak w przypadku słabszych wersji. Większość części, także karoseryjnych, jest współzamienna, czego nie sposób powiedzieć o M3 z wieloma elementami, które nie występują w formie zamienników. Za sprawą doładowanego silnika w codziennej eksploatacji 335i okazuje się nawet bardziej przyjemne od flagowego M3. Wszystko za sprawą momentu obrotowego, którego maksimum jest dostępne poniżej 1500 obr./min.

Autor artykułu: Szymon Łukasik

Fot. BMW

BMW E90 335i – dane techniczne

Silnik 3.0 R6 (306 KM, 400 Nm)
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Długość/ szerokość/ wysokość 4580/ 1782/ 1782 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Koła przód: 225/45 R17, tył: 255/40 R17
Masa własna 1525 kg
0–100 km/h 5,6 s
V maks. 250 km/h

To warto wiedzieć:

  • Do 2010 roku 335i miał podwójnie doładowany silnik N54
  • Opcją dla coupé i cabrio były dwusprzęgłowe 7-biegowe skrzynie

Tym się nie przejmuj:

  • Drobne usterki mechaniczne

To warto sprawdzić:

  • Bezwypadkowość
  • Stan silnika, skrzyni i xDrive


Zamów prenumeratę

(BMW TRENDS 2/2019)

Podobne

Tuning BMW M3 E92 – przeszczep silnika z M5!

BMW E92 przez wielu jest uważane za najdoskonalszego przedstawiciela rodziny M3. To w dużej mierze zasługa wolnossącego 4.0 V8, które kipi siłą i uwielbia pracę na wysokich obrotach. Silnik S65B40 jest pochodną 10-cylindrowego motoru S65B50. Skoro kluczowe elementy obu jednostek są analogiczne, przekładka teoretycznie powinna być możliwa.   Alpha-N Performance spróbowało wyposażyć M3 E92 w silnik 5.0…

BMW M240i Art Car – czterokołowe dzieło sztuki

Najnowszy model serii 2 (G42) zaprezentowano jako dzieło sztuki, a konkretnie ze specjalnym malowaniem, które ma przypominać kombinację flag niemieckich i meksykańskich.  BMW o oznaczeniu G42 to już druga generacja Serii 2 w nadwoziu coupe. Auto pojawiło się stosunkowo niedawno i to od razu w mocnej odmianie M240i. Za tym oznaczeniem kryje się "prawilna" rzędowa…