Używane BMW E90 335i? - na to UWAŻAJ przed zakupem! | BMW Trends

Kupujemy używane BMW E90 335i (2006–2012). Namiastka M3 za niższą cenę

Kupujemy używane BMW E90 335i

Przedsmak osiągów M3 za dużo niższą cenę. BMW 335i z doładowanym 3.0 R6 kusi, ale nie jest pozbawione mankamentów.

BMW_E90_335i_silnik

BMW E90 335i – co pod maską?

Turbodoładowany silnik benzynowy pod maską nowego BMW nie szokuje. Wręcz przeciwnie – jest czymś oczywistym, gdyż bawarski koncern nie oferuje już jednostek pozbawionych doładowania. Ale jeszcze w 2006 roku sytuacja wyglądała zupełnie inaczej! Wówczas BMW zaprezentowało 335i z podwójnie turbodoładowanym 3.0 R6 z bezpośrednim wtryskiem, przerywając trwającą dwie dekady rozłąkę z turbinami. 306 KM oraz 400 Nm niemal płasko rozłożonego momentu obrotowego zapewniało doskonałe osiągi – sprint do setki trwał 5,6 s. W 2010 roku jednostkę N54 zastąpiono N55 z Valvetronikiem oraz pojedynczą turbiną typu Twin Scroll. Maksymalne parametry silnika nie uległy zmianie, choć udało się poprawić rozkład momentu obrotowego i urwać 0,2 s w sprincie do 100 km/h.


Zamów prenumeratę

Od marca 2009 roku dostępny był Performance Power Kit, który dodawał 20 KM i 50 Nm, a czas rozpędzania się do 100 km/h skracał o 0,2 s oraz o 0,5 s długość sprintu od 80 do 120 km/h. Poza zmienionym oprogramowaniem dla komputera sterującego pakiet zawierał dodatki optymalizujące przepływ strug powietrza w celu poprawienia chłodzenia silnika. Warto o tym pamiętać, decydując się na tuning 335i.

BMW_E90_335i

Wyróżnikiem 335i są rozmieszczone po obu stronach zderzaka rury wydechowe. Wprawne oko dostrzeże też prześwit zmniejszony o 20 mm względem słabszych wersji oraz powiększone hamulce przednie – z 330×24 mm do 348×30 mm. Podobnie jak inne E90 z sześciocylindrowymi silnikami, także 335i miało sterownik ESP wzbogacony o funkcje osuszania klocków hamulcowych podczas jazdy w deszczu, kompensowania zjawiska fadingu oraz zwiększania płynności zatrzymywania auta (soft stop).

BMW_E90_335i

Używane BMW E90 335i  – najczęstsze usterki

Jedną z częściej sygnalizowanych przypadłości 335i jest nadmierne spalanie oleju. Wzorem trwałości nie są też piezoelektryczne wtryskiwacze paliwa. W autach z xDrive słabym punktem jest skrzynia rozdzielcza napędu. Od 2008 roku do coupé i cabrio w wersji 335i można było zamówić 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię. Bardzo skutecznie i szybko żongluje przełożeniami, jednak trzeba pamiętać, że serwis obejmujący wymianę pakietu sprzęgieł i oleju pochłonie kilka tysięcy złotych. W obliczu powyższego warto przemyśleć, czy warto startować spod świateł z gazem w podłodze bądź korzystać z procedury startowej.

BMW_E90_335i

Ile kosztuje używane BMW E90 335i ?

Obecnie na zakup BMW 335i trzeba przeznaczyć przynajmniej 40–60 tys. zł. Ceny na dobrą sprawę umowne. Wpływa na nie kondycja i wyposażenie samochodu oraz chęć sprzedającego do pozbycia się auta. To i tak ułamek ceny nowego samochodu. Warto jednak być świadomym potencjalnych wydatków, szczególnie w przypadku okazyjnie kupionego samochodu. Wymiana kompletu opon, tarcz i klocków hamulcowych czy sprzęgła pochłonie przynajmniej kilka tysięcy złotych. Poza tym obsługa serwisowa 335i zasadniczo jest podobna jak w przypadku słabszych wersji. Większość części, także karoseryjnych, jest współzamienna, czego nie sposób powiedzieć o M3 z wieloma elementami, które nie występują w formie zamienników. Za sprawą doładowanego silnika w codziennej eksploatacji 335i okazuje się nawet bardziej przyjemne od flagowego M3. Wszystko za sprawą momentu obrotowego, którego maksimum jest dostępne poniżej 1500 obr./min.

Autor artykułu: Szymon Łukasik

Fot. BMW

BMW E90 335i – dane techniczne

Silnik 3.0 R6 (306 KM, 400 Nm)
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Długość/ szerokość/ wysokość 4580/ 1782/ 1782 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Koła przód: 225/45 R17, tył: 255/40 R17
Masa własna 1525 kg
0–100 km/h 5,6 s
V maks. 250 km/h

To warto wiedzieć:

  • Do 2010 roku 335i miał podwójnie doładowany silnik N54
  • Opcją dla coupé i cabrio były dwusprzęgłowe 7-biegowe skrzynie

Tym się nie przejmuj:

  • Drobne usterki mechaniczne

To warto sprawdzić:

  • Bezwypadkowość
  • Stan silnika, skrzyni i xDrive


Zamów prenumeratę

(BMW TRENDS 2/2019)

Podobne

Tuning BMW Manhart-MH8-800 tyl

0-100 km/h w 2,6s. Poznajcie MANHART’a MH8 800

MANHART Performance to firma z Wuppertal, która od lat specjalizuje się w modyfikacjach BMW. Tym razem do warsztatu tunera trafiło BMW M8 Competition. Efekt? Przyśpieszenie 0-100 km/h w 2,6 s.  Silnik Motor MH8 800 generuje 823 KM i 1050 Nm. Dzięki tak olbrzyniej mocy Coupé potrzebuje tylko 2,6 sekundy na sprint ze startu na stojąco…

BMW samo wezwało policję. Kierowca był pijany

Posiadacze nowoczesnych samochodów muszą mieć się na baczności, bo pojazdy same potrafią wzywać pomocy np. w czasie wypadków lub kolizji. Przekonał się o tym 36-letni kierowca. Do komendy policji w Terespolu wpłynęło zgłoszenie o uszkodzonym pojeździe, który brał udział w kolizji lub wypadku. Zgłoszenie jednak nie wpłynęło od żadnych uczestników zdarzenia, a z centrali BMW.…