Koronawirus: Koniec paraliżu w fabrykach Volkswagena - Trends Magazines

Koronawirus: Koniec paraliżu w fabrykach Volkswagena

fabryka volkswagen

Każda z 16 fabryk należących do marki Volkswagen Samochody Osobowe znowu pracuje. Jako ostatni produkcję wznowił już zakład Volkswagena w Puebla w Meksyku. Średnie obciążenie fabryk wynosi teraz około 60-70 procent tego, z jakim zakłady te pracowały przed wybuchem epidemii.

Ile trwała pauza?

W Niemczech i w pozostałych krajach Europy przestój spowodowany epidemią koronawirusa trwał około sześć tygodni, w Ameryce Południowej dziesięć tygodni, w Meksyku uruchomiono wczoraj produkcję po 11-tygodniowej przerwie. Jako pierwszy zakład samochodowy 23 kwietnia działalność wznowiła fabryka w Zwickau, w której powstaje ID.3. Wkrótce po niej, 28 kwietnia, do produkcji przystąpił największy zakład koncernu mieszczący się w Wolfsburgu. Pracę podjęły ponadto wszystkie fabryki w Chinach.

Fabryka VW produkcja

Nowe zasady

Priorytetem przy wznawianiu produkcji była ochrona zdrowia pracowników. W tym celu kierownictwo i Rada Zakładowa uchwaliły wspólnie 100-punktowy plan będący standardem przemysłowym. Volkswagen udostępnił go do publicznego użytku i plan ten został pobrany ze strony internetowej ponad 120.000 razy zarówno przez poddostawców, jak i przez inne przedsiębiorstwa. Na przykład w Wolfsburgu zakończyła się właśnie pierwsza faza programu, przewidująca zastosowanie najostrzejszych środków ochrony i zaczęła obowiązywać druga spośród czterech faz.

źródło: VW

Podobne

Volkswagen Golf Sportsvan. Bardziej pakowny i przestronny

Volkswagen Golf jest zbyt mało przestronny i pakowny? Touran z kolei jest zbyt duży i nie mieści się w założonym budżecie? Sytuacja bez wyjścia? Nic bardziej mylnego. Wystarczy bliżej poznać Golfa Sportsvana. Idea bardziej pojemnego i nieco większego Golfa zrodziła się w 2005 roku. To właśnie wtedy do standardowej odmiany popularnego kompaktu dołączyła wersja Plus.…

Skoda blokuje budowę pasażu

Zaparkowane auto blokuje budowę pasażu w Łodzi. „Reżyseria Stanisław Bareja”:

Centrum Łodzi wzbogaci się o nowy dukt. Pasaż Majewskiego zastąpi dziki parking przy ul. Jaracza, ale jest pewien problem- na środku placu budowy stoi zaparkowana Škoda Fabia. https://www.facebook.com/lodzpl/posts/10157871431704864 Wszystko wskazuje na to, że firma realizująca projekt jest obecnie bezradna. Dookoła Škody budowa pasażu trwa w najlepsze, ale kawałek chodnika z trylinek, na którym mieści się Fabia pozostał nietknięty.…