Koronawirus: Koniec paraliżu w fabrykach Volkswagena - Trends Magazines

Koronawirus: Koniec paraliżu w fabrykach Volkswagena

fabryka volkswagen

Każda z 16 fabryk należących do marki Volkswagen Samochody Osobowe znowu pracuje. Jako ostatni produkcję wznowił już zakład Volkswagena w Puebla w Meksyku. Średnie obciążenie fabryk wynosi teraz około 60-70 procent tego, z jakim zakłady te pracowały przed wybuchem epidemii.

Ile trwała pauza?

W Niemczech i w pozostałych krajach Europy przestój spowodowany epidemią koronawirusa trwał około sześć tygodni, w Ameryce Południowej dziesięć tygodni, w Meksyku uruchomiono wczoraj produkcję po 11-tygodniowej przerwie. Jako pierwszy zakład samochodowy 23 kwietnia działalność wznowiła fabryka w Zwickau, w której powstaje ID.3. Wkrótce po niej, 28 kwietnia, do produkcji przystąpił największy zakład koncernu mieszczący się w Wolfsburgu. Pracę podjęły ponadto wszystkie fabryki w Chinach.

Fabryka VW produkcja

Nowe zasady

Priorytetem przy wznawianiu produkcji była ochrona zdrowia pracowników. W tym celu kierownictwo i Rada Zakładowa uchwaliły wspólnie 100-punktowy plan będący standardem przemysłowym. Volkswagen udostępnił go do publicznego użytku i plan ten został pobrany ze strony internetowej ponad 120.000 razy zarówno przez poddostawców, jak i przez inne przedsiębiorstwa. Na przykład w Wolfsburgu zakończyła się właśnie pierwsza faza programu, przewidująca zastosowanie najostrzejszych środków ochrony i zaczęła obowiązywać druga spośród czterech faz.

źródło: VW

Podobne

BMW F30 330e

Rozkradli praktycznie całe BMW w jedną noc!

Właściciel nie mógł uwierzyć w to, co zobaczył na parkingu rano, kiedy chciał pojechać do pracy. Jego BMW F30 zostało praktycznie w całości rozebrane. I to w jedną noc! Złodzieje dzisiejszych nowoczesnych samochodów muszą wykazać się nie lada sprytem i umiejętnościami. Skomplikowana konstrukcja samochodów i mnogość systemów zabezpieczeń nie ułatwia im zadania. Ale niektórzy potrafią…

BMW M3 Competition vs VW Golf R w drag race

Czy mocniejsze BMW M3 Competition poradzi sobie z najmocniejszą odmianą Golfa? Odpowiedź nie jest wcale taka oczywista.  Do walki w wyścigu na prostej stają dwaj bardzo mocni "niemcy". Przedstawmy kilka faktów - BMW M3 Competition ma 510 KM i 650 Nm. To o prawie 200 KM i ponad 200 Nm więcej niż Volkswagen. Do tego…