Każda z 16 fabryk należących do marki Volkswagen Samochody Osobowe znowu pracuje. Jako ostatni produkcję wznowił już zakład Volkswagena w Puebla w Meksyku. Średnie obciążenie fabryk wynosi teraz około 60-70 procent tego, z jakim zakłady te pracowały przed wybuchem epidemii.
Ile trwała pauza?
W Niemczech i w pozostałych krajach Europy przestój spowodowany epidemią koronawirusa trwał około sześć tygodni, w Ameryce Południowej dziesięć tygodni, w Meksyku uruchomiono wczoraj produkcję po 11-tygodniowej przerwie. Jako pierwszy zakład samochodowy 23 kwietnia działalność wznowiła fabryka w Zwickau, w której powstaje ID.3. Wkrótce po niej, 28 kwietnia, do produkcji przystąpił największy zakład koncernu mieszczący się w Wolfsburgu. Pracę podjęły ponadto wszystkie fabryki w Chinach.
Nowe zasady
Priorytetem przy wznawianiu produkcji była ochrona zdrowia pracowników. W tym celu kierownictwo i Rada Zakładowa uchwaliły wspólnie 100-punktowy plan będący standardem przemysłowym. Volkswagen udostępnił go do publicznego użytku i plan ten został pobrany ze strony internetowej ponad 120.000 razy zarówno przez poddostawców, jak i przez inne przedsiębiorstwa. Na przykład w Wolfsburgu zakończyła się właśnie pierwsza faza programu, przewidująca zastosowanie najostrzejszych środków ochrony i zaczęła obowiązywać druga spośród czterech faz.
źródło: VW