Trio z byłego „Top Gear”, a obecnego programu „Grand Tour” kończy działalność w mediach społecznościowych i profilem DriveTribe, którego byli autorami od pięciu lat. Powód?
Ideą powstania platformy DriveTribe było stworzenie miejsca w internecie dla fanów motoryzacji. Ci mogli zbierać się w małe grupki i tworzyć dyskusje na wspólne tematy. Dodatkowo trafiały tam treści publikowane przez Clarskona, May’a i Hammonda z ich odrębnych programów. Nie brakowało tam także treści związanych z motoryzacyjnym show – „Grand Tour”.
Otwarta w listopadzie 2016 roku platforma zostanie teraz zlikwidowana. Powód jest oczywisty – DriveTribe przestał być wystarczająco dochodowy, aby nadal utrzymywać go przy życiu. Na porażkę oprócz spadającego zainteresowania założyły się pandemia, kryzys w branży motoryzacyjnych i globalna inflacja.
„Jesteśmy głęboko rozczarowani faktem, że wyzwania w branży uniemożliwiły kontynuowanie działalności w jej obecnej formie” – skomentował Clarkson. „Ostatecznie to po prostu biznes, a biznesom dostaje się najmocniej przez sytuację na świecie” – dodał May.
Kanał DriveTribe na facebooku ma ponad 4 mln fanów, a profil na Instagramie śledzi ponad 840 tysięcy osób. Jest to więc spora rzesza fanów i mnóstwo treści. Dobra wiadomość, dla członków klubu DriveTribe jest taka, że publikowane przez niego treści nie znikną, a będzie je można pobrać ze specjalnej platformy.
Konrad Maruszczak
fot. tracednews.com