Klasycznymi piątkami przez świat. Nie lada wyzwanie - Trends Magazines

Klasycznymi piątkami przez świat. Nie lada wyzwanie

Sześć osób tworzących zespół 5ever postanowiło trzema piątkami E34 520i wziąć udział w Allgäu Orient Rallye, czyli niemieckim odpowiedniku polskiego Złombola.

W imprezie można wziąć udział przynajmniej 20-letnim samochodem o wartości poniżej 1111,11 euro bądź motocyklem, którego 1 ccm silnika kosztował w przeliczeniu mniej niż 11,11 euro. Na taką samą kwotę wyceniono maksymalny koszt noclegu każdego z uczestnika, co oznacza, że zwykle przerwa w podróży zakończy się w aucie bądź rozbitym przy drodze namiotem.

Niedozwolone jest korzystanie z nawigacji oraz autostrad. Konieczne będzie więc odświeżenie znajomości z klasycznymi mapami i planowania podróży. Na trasie zaplanowano wiele atrakcji i zadań.

Uczestnicy będą mieli do pokonania przeszło 6000 km – z Bawarii, poprzez Turcję i Syrię do Ammanu w Jordanii. Impreza rozpocznie się 7 maja. Postęp w rywalizacji poszczególnych zespołów nie będzie wyraźny widoczny – drużyny będą mogą wybrać między jedną z dziesięciu tras przez Europę i Bliski Wschód, więc jest niemal więcej niż pewne, że ktoś gdzieś straci, a na innym odcinku sporo zyska. Niestety wszystkie omijają Polskę.

Przychód z organizacji rajdu oraz zysk ze sprzedaży aut na mecie zostanie przeznaczony na cele charytatywne. Mechanicy z BMW Group Classic postanowili włączyć się w przygotowania piątek zespołu 5ever do wyprawy. Kierowcy przejdą także szkolenie w ośrodku doskonalenia techniki jazdy, by wyprawa przebiegała bez zbędnych przygód.

Podobne

BMW XM pokryto dywanikiem łazienkowym. Zrobił to producent

BMW postanowiło, już niezbyt urodziwe XM jeszcze bardziej... "dopieścić". Bądźmy delikatni, bo może komuś się to jednak podobać. W zasadzie podoba się to Naomi Campbell, która pozowała do tego samochodu podczas festiwalu filmowego w Cannes. Niebieskie BMW XM zyskało teraz mięciutkie okrycie z łazienkowego weluru.  No, dobrze to nie łazienkowy welur, tylko prawdziwy aksamit, jest…

BMW 520i Turbo, czyli 373 KM z silnika M50B25

W dzisiejszych czasach turbodoładowane silniki benzynowe nikogo nie dziwią. Niewielka pojemność skokowa, turbosprężarka oraz relatywnie duża moc to niemal codzienność. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu niewielu było odważnych, którzy do silników benzynowych dokładali popularne dziś turbiny. BMW serii 5 generacji E28 to typowa bawarska limuzyna, która doczekała się statusu klasyka. Auto debiutowało w 1980 roku…