Klasycznie i minimalistycznie, ale ze smakiem zmodyfikowana Jetta A1 - Trends Magazines

Klasycznie i minimalistycznie, ale ze smakiem zmodyfikowana Jetta A1

Tuning VW Jetta A1 auto z boku

VW Jetta nie jest ulubionym autem miłośników modyfikacji, tym chętniej przedstawiamy na naszych łamach model A1 ze smakiem przebudowany przez Łukasza.

 

Historia zaczęła się sześć lat temu. Przeglądając znany portal społecznościowy, Łukasz natknął się na ogłoszenie sprzedaży Volkswagena Jetty z 1980 roku. Zadzwonił i umówił się na oględziny. Stan samochodu był straszny. Jetta miała szerokie stalowe felgi, bagażnik dachowy, a półmatowy ciemnozielony lakier błagał o odświeżenie. Nie zraziło to jednak Łukasza, który po krótkich negocjacjach cenowych stwierdził, że sprosta zadaniu odrestaurowania sedana VW. Tym bardziej że przy zakupie dostał bardzo dużo części zapasowych.

Tuning VW Jetta A1 auto od przodu

Pierwsze modyfikacje Jetty A1

Przez pierwszych kilka miesięcy samochód służył do codziennej jazdy, gdyż Łukasz nie wiedział jeszcze, jaki styl przebudowy wybrać. W końcu nadeszła zima i wreszcie rozpoczęła się renowacja Jetty. Gdy samochód został rozebrany do ostatniej śrubki, okazało się, że stan nadwozia jest o wiele gorszy, niż Łukasz się spodziewał. Dlatego w pierwszej kolejności wzięto się za typowe prace blacharskie – usuwanie ognisk rdzy, wymianę niezbędnych elementów i zabezpieczanie karoserii. Zawieszenie pomalowano proszkowo czarną półmatową farbą, założono też elementy gwintowanego zestawu TA Technix z tulejami poliuretanowymi.

Tuning VW Jetta A1 wnętrze

Jednocześnie pojawił się pomysł zmiany fabrycznego 54-konnego silnika CR o pojemności 1588 ccm na 170-konną jednostkę 2.3 VR5 o oznaczeniu AQN z Golfa IV, którą sprzęgnięto ze skrzynią biegów EBS. Na tym zmiany w napędzie zakończono.

Tuning VW Jetta A1 kokpit

Gdy naprawa blacharska zbliżała się do szczęśliwego finału, przyszła pora na wybór koloru lakieru. Łukasz chciał, by w cieniu nie rzucał się bardzo w oczy, za to w słońcu robił ogromne wrażenie. Zdecydował się na Tanzanite blau z palety BMW.

Tuning VW Jetta A1 tapicerka

Mocne hamulce Jetty

Po lakierowaniu zajęto się hamulcami. Przednie zaciski na 320-milimetrowych tarczach to czterotłoczkowe Brembo z Mercedesa, natomiast tylne bębny zastąpiły 226-milimetrowe tarcze z zaciskami z Golfa IV. Wszystkie przewody hamulcowe i paliwowe wymieniono na nowe, a śruby ocynkowano na złoto.

Tuning VW Jetta A1 silnik

Wnętrze miało pozostać jak najbardziej klasyczne. Stąd skóra połączona z materiałem. Ciemnobrązowa tapicerka idealnie harmonizuje z nadwoziem oraz przyciemnianymi zielonymi szybami. Uwagę zwracają też: piękna kierownica Nardi Torino, licznik z Golfa I Cabrio Sportline, a także oryginalna manetka MFA. To niejedyne wyszukane elementy tego auta.

Tuning VW Jetta A1 zagłówek

Nadwozie i felgi

Nadwozie zdobią: przednia dokładka z Golfa GTI, pomalowane na black piano wąskie chromowane zderzaki oraz tylna lotka Kamei. Natychmiast zwracają uwagę niesamowite felgi. To 17-calowe obręcze Custom Ronal Turbo ze złotymi rotorami i chromowanymi śrubkami. Szerokość tych szczelnie wypełniających nadkola kół to 4×8 cala. Naciągnięto na nie opony Nankang NS2 185/35/17.

Tuning VW Jetta A1 felga Ronal

Pomysł Łukasza na Jettę nie jest przesadzony – klasyczne modyfikacje bardzo do tego auta pasują. W planach na najbliższe miesiące jest rozbudowa systemu nagłośnienia, założenie zawieszenia air ride oraz pakietu dokładek Kamei. Trzymamy kciuki.

RT

Fot. Artem Chernous

Tuning VW Jetta A1 auto od tyłu

 

Volkswagen Jetta GL A1, 1980 r. 

SILNIK/ NAPĘD
Fabrycznie CR, 1588 ccm, 54 KM i 98 Nm przy 2300 obr./min; swap na AQN, 2324 ccm, 170 KM przy 6200 obr./min i 225 Nm przy 3200 obr./min; silnik odświeżony, bez zmian pod względem mocy, skrzynia biegów EBS, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie gwintowane TA Technix, z przodu regulowane górne poduszki amortyzatora, podkładki camber plates 1.5’ z tylu, stabilizatory z przodu i tyłu z Golfa I GTI, tuleje poliuretanowe Strongflex na całym zawieszeniu; rozpórki Bensona z przodu i tyłu;

Układ hamulcowy: 320-milimetrowe tarcze z przodu, z tyłu 226-milimetrowe, zaciski: z przodu czterotłoczkowe Brembo, z tyłu oryginalne z Golfa IV

KOŁA/ OPONY
17-calowe obręcze Custom Ronal Turbo, złote rotory, chromowane śrubki, szerokość 4×8 cali; Opony Nankang NS2 185/35/17
NADWOZIE
Przednia dokładka z Golfa GTI, wąskie zderzaki z pierwszych wersji Golfa I, tylny spojler Kamei, w przednich lampach dołożone tzw. krzyże, przyciemnione boczne kierunkowskazy, lampy tylne przerobione na wzór Hella Black; karoseria odrestaurowana oraz polakierowana – kolor z palety BMW – Tanzanite blau
WNĘTRZE
Clean look w komorze silnika, kierownica Nardi Torino, licznik z Golfa I Cabrio Sportline, oryginalna manetka MFA, wnętrze w ciemnobrązowe z Jetty A1 GLI
AUDIO
Klasyczne radio Sayona połączone z dwoma głośnikami BL
INNE
Top 5 United Crew Event 2021
STYL
Cult/ german style
WŁAŚCICIEL
Paweł Martyka
AUTO W SIECI:
Instagram: Cubestunts
PODZIĘKOWANIA
Dziękuję mojej dziewczynie za cierpliwość i wsparcie oraz najbliższym

(VW TRENDS 2/2022)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW X6 40d E71 i BMW X6 M50d G06 w terenie

Dwie generacje BMW X6 – nowe znaczy lepsze?

Gdy w 2007 roku BMW zaprezentowało zupełnie nowy model o nazwie X6, wiele osób kręciło głową ze zdziwienia, nawet naczelny BMW TRENDS. SUV Coupé? Połączenie tych dwóch słów brzmiało jak oksymoron. W sukces X6 wierzyło niewielu. Teraz, trzynaście lat później, BMW oferuje trzecią już generację modelu X6. Generację, która na kilku płaszczyznach szokuje niczym jej pierwowzór. W drodze do…

Święto Golfa w Modlinie

24 sierpnia na Torze Modlin spotkali się miłośnicy Golfa, by wspólnie z VW Polska świętować 50. lat obecności tego modelu na rynku. Ponad 300 aut, które zarejestrowało się na te imprezę dało pokaz dbałości o swoje ukochane Golfy i kreatywności w ich modyfikacji. Oto kilka migawek z tej imprezy.