Jeden z dziesięciu, czyli BRABUS G V12 900 - Trends Magazines

Jeden z dziesięciu, czyli BRABUS G V12 900

BRABUS G V12 900 „ONE OF TEN” (jeden z dziesięciu) świętuje swoją światową premierę na IAA 2019 we Frankfurcie nad Menem. Piętnaście lat po prezentacji pierwszego BRABUSa G V12 na Geneva Motor Show 2004 inżynierowie ponownie wszczepili silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem do nadwozia Mercedesa Klasy G. Tym razem do typoszeregu W 463A.

6,3-litrowy silnik o zwiększonej pojemności skokowej, wytwarzający moc 662 kW / 900 KM i moment obrotowy o wartości 1500 Nm jest powiązany z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. Daje to nowemu supersamochodowi osiągi, które są nieprawdopobonne dla auta ważącego 2660 kilogramów. Czas sprintu od 0 do 100 km/h to zaledwie 3,8 sekundy, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 280 km/h. Silnik jest większy i ma nowe turbosprężarki i kolektory wydechowe, które wytwarzają wyższe ciśnienie doładowania. Konwersja obejmuje downpipe’y o średnicy 80 milimetrów (3,1 cala), sportowe katalizatory metalowe oraz układ wydechowy ze stali nierdzewnej BRABUS z aktywnie sterowanymi klapami. Kierowca może wybierać między gardłową nutą wydechu V12 w trybie „Sport” a dyskretnym dźwiękiem w trybie „Coming Home”. Dwie chromowane na czarno rury wydechowe wychodzą przed tylnymi kołami po obu stronach. Nowy kolektor dolotowy to specjalny sportowy airbox, specjalne filtry, a także osłona „Gold Heat Reflection” w celu obniżenia temperatury.

W wyniku szeroko zakrojonych prac silnik BRABUS 900 6.3 V12 Biturbo zapewnia niezrównane osiągi: maksymalna moc 662 kW / 900 KM (888 KM) jest osiągana przy niskich obrotach 5500 obr./min. Jeszcze bardziej fenomenalny jest szczytowy moment obrotowy wynoszący 1500 Nm przy 11200 obr./min. Liczba ta jest ograniczona elektronicznie w pojeździe do 1200 Nm.

Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pomocą 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów, którą można kontrolować za pomocą łopatek zmiany biegów BRABUS RACE na kierownicy.

Nowy supersamochód jest wyposażony w ekscytujące widebody BRABUS WIDESTAR. Poszerzenia zwiększają szerokość nadwozia o dziesięć centymetrów (4 cale), zapewniając w ten sposób dużo miejsca na masywne kute koła o średnicy 23 lub 24 cali.

BRABUSa G V12 900 „ONE OF TEN” można wyposażyć w felgi BRABUS Monoblock „PLATINUM EDITION” o średnicy 24 cali opracowane specjalnie dla Mercedesa Klasy G. Do BRABUS WIDESTAR widebody producent zaleca koła o szerokości 10 cali z przodu z oponami w rozmiarze 295/30 R 24. Tylna oś to koła w rozmiarze 12Jx24 z oponami 355/25 R 24.

BRABUS G V12 900 „ONE OF TEN” jest wyposażony w innowacyjne zawieszenie Coilover Ride Control, którego praca jest dostosowana specjalnie do dwunastocylindrowego silnika. Jest ono połączone ze standardowym kontrolerem zawieszenia DYNAMIC SELECT w kokpicie, który umożliwia wybieranie w różnych konfiguracjach zawieszenia, układu napędowego, układów kierowniczych i asystujących. Ponadto można regulować wysokość zawieszenia.

BRABUS stworzył ekskluzywne wnętrze z delikatnej skóry o wysokiej precyzji wykonania. Tabliczka „ONE OF TEN” w kokpicie dokumentuje ściśle limitowaną edycję. Wybór kombinacji porcelanowej i brązowej skóry, podkreślonej pomarańczową lamówką, stanowi wyraźny kontrast w stosunku do czerni nadwozia. Podsufitka wykonana jest z czarnej Alcantary. Auto, niczym kiedyś Maybach, posiada również konsolę z trzema analogowymi wskaźnikami dla pasażerów z tyłu, które dostarczają informacji o prędkości, temperaturze zewnętrznej i czasie.

Podobne

Swap z karbonem, czyli BMW LW M2 CSR

Przed laty jednym z najpopularniejszych sposobów na radykalne zwiększenie mocy silnika były swapy. W dobie turbodoładowanych jednostek clou programu stały się ingerencje w elektronikę. Lightweight Performance postanowiło połączyć oba zabiegi. W mocnym już w standardowej wersji M2 zamontowano wyżyłowany, a zarazem bardziej pancerny silnik z M3, który następnie poddano konkretnemu tuningowi. Efekty robią wrażenie. Projekt…

Tuning VW Polo 86C rat look widok z przodu

VW Polo 86 za 520 zł w stylu rat look

Niektórzy, co prawda, uważają je za jeżdżące śmietniki, ale one pomimo wszystko trwają i – co ważniejsze – zmieniają się w zadziorne „szczury”. Samochody w stylu rat look, bo właśnie o nich mowa, bez wątpienia mają bardzo specyficzne cechy. Jakie, oceńcie sami.   VW Polo 86C Steilheck za 520 zł! Ta historia zaczęła się od…