Jakie BMW kupić do 20 tys zł? - Trends Magazines

Jakie BMW kupić do 20 tys zł?

Samochody, zarówno nowe jak i używane mocno zdrożały. W zapomnienie odeszły czasy, gdy za kilka tysięcy złotych można było kupić przyzwoite auto. Czy kwota 20 tysięcy wystarczy na zakup dobrego BMW? Sprawdźmy, jakie BMW kupić do 20 tys zł.

Nie ma się co spodziewać, że za tę kwotę kupimy samochód młodszy niż 10 letni. Przypomnijmy, że rok produkcji musiałby być 2013, a to już era nowoczesnych i drogich aut. Za 20 tys zł możemy więc rozglądać się za pojazdem z końca lat 90. lub początku dwutysięcznych. 

BMW 3 E46

Czwarta generacja najpopularniejszego BMW jest już nowoczesną konstrukcją, ale wciąż jeszcze z przewagą mechaniki. Auto znajdziemy w pięciu wersjach nadwozia: kompakt, kabriolet, coupé, sedan i kombi. BMW E46 było dostępne w około 20 wersjach silnikowych, więc z pewnością znajdziemy coś dla siebie. Biorąc pod uwagę budżet raczej musimy odpuścić kabriolety, owszem znajdziemy kilka sztuk na aukcjach internetowych, ale to egzemplarze mocno zużyte lub „angliki”. 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW E46?

Użytkownicy BMW E46 najczęściej narzekają na układ jezdny. Sprężyny tylnego zawieszenia pękają, tylne tuleje przednich wahaczy nie grzeszą trwałością, amortyzatory mogą się rozszczelnić, a w maglownicy oraz mocowaniu belki tylnego zawieszenia pojawiają się luzy. Problemem wielu egzemplarzy jest wyciekający płyn z układu wspomagania kierownicy. W Coupé i Cabrio nieszczelności dotyczą również uszczelek szyb bocznych.

Znaczne sumy może pochłonąć naprawa układu przeniesienia napędu. W turbodieslach szybko padają dwumasowe koła zamachowe. Newralgicznymi elementami układu chłodzenia są górne węże chłodnicy, termostaty, sprzęgła wentylatorów oraz zbiorniczki wyrównawcze, które mogą pękać. Podczas oględzin warto zweryfikować poprawność działania elektrycznego osprzętu. Zawodzą m.in. panele sterowania klimatyzacją, siłowniki szyb, wentylatory dmuchawy i maty poduszki powietrznej w fotelach pasażera. Niedrogą, ale uciążliwą usterką są często przepalające się żarówki.

Sprawdź, co jeszcze warto sprawdzić przy zakupie używanego BMW E46.

BMW 5 E39

Produkcja BMW 5 E39 ruszyła na początku roku 1995, natomiast kombi pojawiło się w drugiej połowie roku 1996. Zakończenie produkcji tych modeli przypadło odpowiednio na początek i koniec 2003 roku. Jeszcze do niedawna E39 było dostępne jedynie dla wąskiej grupy zamożnych klientów, obecnie ceny najstarszych egzemplarzy w zadowalającym stanie technicznym zaczynają się od ok. 15-20 tys. zł. Czy zatem model E39 wart jest zainteresowania?

Bardzo obfita paleta jednostek napędowych pozwala na znalezienie optymalnego E39. Zwolennicy silników benzynowych mają do wyboru rzędowe „szóstki” ‒ 520i (2,0: 150 KM, 190 Nm; 2,2: 170 KM, 210 Nm), 523i (2,5: 170 KM, 245 Nm), 525i (2,5: 192 KM, 245 Nm), 528i (2,8: 193 KM, 280 Nm), 530i (3,0: 231 KM, 300 Nm) oraz widlaste „ósemki” ‒ 535i (3,5: 235 KM, 320 Nm; 245 KM, 345 Nm), 540i (4,4; 286 KM, 420 Nm; 286 KM, 440 Nm) i M5 (4,9: 400 KM, 500 Nm). Zainteresowani turbodieslami mają do wyboru czterocylindrowe 520d (2,0: 136 KM, 280 Nm) oraz sześciocylindrowe 525td (2,5: 115 KM, 230 Nm), 525tds (2,5: 143 KM, 280 Nm), 525d (2,5: 163 KM, 350 Nm) i 530d (2,9: 184 KM, 390 Nm; 193 KM, 410 Nm).

Co sprawdzić przed zakupem używanego BMW 5 E39?

Aby uniknąć przykrych rozczarowań, warto rozpocząć od przejrzenia ofert na forach dyskusyjnych użytkowników BMW. Polecamy też poszukiwania niedaleko miejsca zamieszkania lub na terenie, w którym rodzina bądź koledzy będą w stanie rzucić okiem na wybrany samochód. Wyprawy na drugi koniec kraju po „okazję” zwykle kończą się przykrym rozczarowaniem.

Za najbardziej problematyczne podzespoły BMW E39 eksperci TÜV uznali zawieszenie, wydechy, hamulce, układy kierownicze oraz zespoły napędowe z tendencją do wycieków płynów eksploatacyjnych. Znamienny jest fakt, że w ogólnym rozrachunku model nie wypadł gorzej od nowszych i znacznie droższych „piątek” E60. 

Zobacz, co jeszcze sprawdzić przed zakupem używanego BMW 5 E39.

BMW 5 E60/E61

Ten model był istną rewolucją, zarówno pod kątem stylistycznym, jak i technologicznym. „Piątka” była bardziej stonowana od debiutującej dwa lata wcześniej „siódemki”. Wyposażenia bogatych egzemplarzy nie powstydziłoby się nawet flagowe BMW 7, ale przez to ucierpiała nieco awaryjność. W BMW 5 E60 użyto światłowodów, a także po raz pierwszy pojawił się system iDrive, tak przez wszystkich na początku nielubiany. 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW 5 E60/E61?

Problemy z kołami pasowymi, wyrywającymi się klapami w kolektorach dolotowych diesli, pękającymi kolektorami wydechowymi oraz dwumasowymi kołami zamachowymi są powszechnie znane. Dochodzą do tego defekty kierownic spalin w turbosprężarkach, filtrów DPF, termostatów, kół w układzie rozrządu. Nie brakuje doniesień o niskiej żywotności napinacza paska osprzętu silnika czy parciejących przewodach podciśnieniowych. Od 2007 roku benzynowe silniki mają problemy z bezpośrednimi wtryskiwaczami paliwa oraz cewkami zapłonowymi. Automatyczne skrzynie biegów są trwałe, o ile użytkownik samochodu – wbrew zaleceniom producenta – wymieniał olej przekładniowy. Usterki najczęściej zdarzają się w 535d oraz „podkręcanych” 530d.

Wycieki płynu z układu wspomagania kierownicy nie są jednostkowymi przypadkami. W kombi z systemem samopoziomowania nadwozia mogą zastrajkować kompresory. W zawieszeniu szybko zawodzą także łożyska kół, tuleje tylnej belki oraz łączniki stabilizatorów. Możliwe są problemy z instalacją elektryczną tylnej klapy – wynikają z przetarcia przewodów. Uciążliwa jest walka z przeróżnymi błędami pokładowej elektroniki oraz jej czujnikami i modułami. Warto dokładnie obejrzeć przednią szybę. Jest wrażliwa na mechaniczne naprężenia, a niepozorne odpryski mogą przekształcić się w pęknięcia.

Sprawdź, co jeszcze powinieneś wiedzieć przy zakupie używanego BMW E60.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning BMW E30 316i widok auta z boku

BMW E30 jakiego nie było. Znasz styl shakotan?

BMW E30 do driftu od początku kojarzyło mu się z niezbyt urodziwymi „potworami” z różnego rodzaju V8 pod maską i poszerzeniami w stylu GTR. Łukasz, kupując swoje E30, postanowił temu zaradzić. Trudne początki Wszystko zaczęło się wiosną 2016 roku, kiedy Łukasz wymienił swojego quada na E30. Samochód wyglądał przeciętnie – miał nowy lakier brillantrot, przyciemnione lampy i czarne nerki. Auto…

BMW X6 Limo – zaskakujące 8 metrów luksusu

BMW X6 ma różne oblicza. Z dieslem pod maską potrafi być oszczędne, na odpowiednio dobranych kołach sprawdzi się w lekkim terenie, a w wersji X6 M niestraszne mu tory wyścigowe. Kiedy myśleliśmy, że już nic nas nie zaskoczy, trafiliśmy na X6 Limo... Śnieżnobiałe X6 jest wizytówką szwedzkiej firmy AngelRide.se Limousine Stockholm. Postanowiliśmy skontaktować się z…