Jaki kolor auta będzie modny? BASF już wie - Trends Magazines

Jaki kolor auta będzie modny? BASF już wie

SOCIAL CAMOUFLAGE kolor dla Azji i Pacyfiku

Jak co roku firma BASF przedstawiła kolekcję trendów kolorystycznych w motoryzacji na sezon 2020–2021. Kolory są ciepłe i spokojne, a jednocześnie zaskakują i cieszą oko. 

Co roku projektanci działu Coatings w firmie BASF analizują przyszłe trendy, aby na podstawie wyników tych badań opracować nowe rozwiązania dotyczące powierzchni, tekstury i kolorów. Czerpią inspirację z wielu obszarów: przemysłu, mody, artykułów powszechnego użytku czy przyrody. Udostępniając swoje ustalenia klientom – projektantom z branży motoryzacyjnej – pomagają im wybrać kolory dla przyszłych modeli samochodów.

CODE-X

Projektanci z BASF Coatings z całego świata stworzyli kolekcję o nazwie CODE‑X, która obejmuje pełną paletę barw: od nowo skomponowanych odcieni bieli po głębokie czernie, oczywiście bez pomijania żadnej z intensywnych barw pomiędzy tymi skrajnościami. Kolory są inspiracją dla projektantów pojazdów, które pojawią się na drogach za 3-5 lat. Wiele powłok oferuje dodatkowe efekty wizualne lub specjalną teksturę zapewniającą równie ciekawe wrażenia dotykowe.

Preferencje kolorystyczne na świecie są zróżnicowane — od zieleni złamanej szarością poprzez ciepłe beże aż po skalną szarość.  Jak to wygląda na poszczególnych kontynentach? Spójrzmy.

Europa, Afryka i Bliski Wschód

Tu największą popularnością cieszą się łagodne i uspakajające kolory, ale w nowym, odważnym i wyrazistym wydaniu. Zróżnicowane efekty możliwe do uzyskania w ramach tych barw kuszą intrygującym urokiem.

PUNDITS SOLUTION kolor dla Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu

Pewne rzeczy są widoczne od razu, inne wymagają dokładniejszego zbadania, a jeszcze inne zaskakują. – Żyjemy w czasach, w których nic nie jest już takie jak dawniej. Możemy wspominać dawne kolory, ale uzupełniamy je o coś nowego i odmiennego – powiedział Mark Gutjahr, szef działu projektowania kolorów dla branży motoryzacyjnej w EMEA.

Azja i kraje Pacyfiku

Kolory dla Azji i Pacyfiku odzwierciedlają pozytywne i elastyczne podejście do zmian, konieczności działania i przyszłości. Są to ciepłe i emocjonalne barwy o określonym nastroju. Zamiast kontrastów między bielą i czernią jest raczej rozmycie i płynność, podobnie jak w ludzkich emocjach.

SOCIAL CAMOUFLAGE kolor dla Azji i Pacyfiku

– Tutaj panuje trend indywidualizmu. Żyjemy teraz, ale chcemy, by przyszłość była lepsza – powiedział Chiharu Matsuhara, szef działu projektowania w regionie Azji i Pacyfiku. – Próbujemy cieszyć się życiem i chcemy być maksymalnie pozytywni, zmieniając skutki naszych wcześniejszych działań – dodaje.

Ameryka Północna

Przyszłe wzornictwo kolorystyczne w Ameryce Północnej będzie oparte na postępie w technologii koloryzacji uwzględniającym większą wrażliwość na ochronę środowiska. Techniczne zaawansowanie będzie przejawiać się we wdzięku i prostocie.

DARK SELTZER kolor dla Ameryki Północnej

– Śmiało można założyć, że w rozwijaniu nowych technologii dominować będzie przemyślane i racjonalne podejście. Zaskakuje natomiast fakt, jak daleko konsumenci są gotowi odejść od tradycyjnych norm piękna, by zaspokoić swoje zapotrzebowanie na inteligentną i odpowiedzialną paletę kolorów – powiedział Paul Czornij, szef działu projektowania w obu Amerykach.

A jaki jest twój ulubiony kolor? Napisz do nas:redakcja@trends.com.pl

Fot. BASF

 

Podobne

Ewolucja Lexusa CT 200h – więcej oszczędności

Lexus CT 200h zadebiutował 7 lat temu na Salonie Samochodowym w Genewie jako pierwszy kompaktowy hatchback z napędem hybrydowym. Przez te kilka lat stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli tej marki – ponad 300 tys. sztuk na świecie. Inżynierowie i projektanci cały czas pracują nad udoskonaleniami i wprowadzaniem kolejnych zmian. „Odświeżona stylistyka Lexusa…

Michael Fassbender (IRL), Porsche Motorsport, Porsche Mobil 1 Supercup, Barcelona 2020, The usage of this image by individuals (users) is strictly subject to the following terms and conditions and shall be solely non-commercial: 1. The user undertakes not to (a) transmit, publish, exhibit, give, copy, loan, hire, licence, or sell any part of this image; or (b) edit, use or exploit the image in any way which is likely to bring FOWC, any of its affiliates, the FIA or the FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP (including support events or any of the officials or participants therein) into disrepute or is defamatory of any person or organisation or is offensive in any manner. 2. The user shall not include in or around the image any form of sponsorship unless expressly approved by FOWC or its affiliates in writing.

X-Men Magneto za kierownicą Porsche

Michael Fassbender, odtwórca m.in. roli Magneto w kultowej serii filmów X-Men i gwiazda Hollywood, debiutuje za kierownicą Porsche w pucharze Supercup. Do grona kierowców startwwujących w ten weekend w kolejnej rundzie Porsche Mobil 1 Supercup dołączy szczególny gość: hollywoodzki aktor Michael Fassbender za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup powalczy z zawodnikami międzynarodowego pucharu markowego, odbywającego…