Intrygujący Golf III VR6 Syncro - Trends Magazines

Intrygujący Golf III VR6 Syncro

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-widok z boku

Golfów, a szczególnie Mk3 po naszych drogach jeździ tak dużo, że ich posiadacze mają nie lada problem, by zwrócić na siebie uwagę. To auto intryguje każdego, kto na nie spojrzy.

Imponujący napęd Syncro

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-silnik

Pod maską tej „trójki” pracuje silnik VR6 o pojemności 2,9 litra (fabryczne oznaczenie motoru ABV). Auto ma napęd przenoszony na obie osie, czyli jest to wersja Syncro. Moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy równy 245 Nm w połączeniu z masą i wymiarami Golfa III każą spodziewać się wielu ciekawych wrażeń podczas jazdy.

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-silnik

Tak jest rzeczywiście samochód potrafi odjechać, gdy tylko się go do tego zmusi. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu i od razu mamy reakcję. Przyjemne wgniatanie w fotel przy dźwiękach płynących z układu wydechowego działa uzależniająco. Gdy raz się spróbuje, chce się to powtarzać w nieskończoność.

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-komora silnika

Nie dokonano właściwie żadnych modyfikacji mechanicznych. Założono jedynie filtr stożkowy Pipercross oraz przeprowadzono kilka zabiegów poprawiających wygląd komory silnika. Fabryczne stado koni wystarczy, by czerpać odpowiednią przyjemność z jazdy tym autem.

Prestiżowe wnętrze

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-kokpit

Volkswagen wersję VR6 traktował prestiżowo, więc odpowiednio ją wyposażono. Auto ma skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele i spryskiwacze szyb. Oprócz tego elektryczne sterowanie  szyb z przodu i z tyłu, lusterka (podgrzewane), wspomaganie, climatronic.

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-fotele przednie i klatka bezpieczenstwa

Czego można chcieć więcej? Po chwili zastanowienia dojdziemy do wniosku, że niczego nie brakuje. Można jedynie pokusić się o delikatne zmiany, by Golf stał się bardziej oryginalny. Tak też postąpił jego właściciel. Do bogatej listy wyposażeniowej dorzucił kilka swoich pozycji, które w głównej mierze wpłynęły na wygląd samochodu.

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-fotele przednie i klatka bezpieczenstwa

W środku zainstalowano tylko 30-centymetrową sportową kierownicę Dino i polerowaną aluminiową klatkę bezpieczeństwa. Prezentuje się bardzo ciekawie i jest jednym z atutów tego auta. To odważne posunięcie, bo po założeniu klatki podróżowanie na tylnej kanapie nie jest możliwe.

Subtelna stylista Golfa

Na nadwoziu, które pokryto nowym lakierem, wprowadzono zdecydowanie więcej zmian, choć nie od razu są one widoczne. Z powodu czystej formy przeprowadzonych stylistycznych zabiegów nie rzucają się w oczy, dopiero po jakimś czasie dostrzegamy detale, które podkreślają urodę tego Golfa. Zderzaki pochodzą z wersji wypuszczanej na rynek amerykański, podobnie tylna klapa. Front „pożyczono” od Vento. Mamy też inne lampy: z przodu in.pro, z tyłu Red White. Klamki są natomiast z Polo (bez zamków, centralny zamek ze scyzorykiem), a klapa otwierana jest pilotem. Wszystko elegancko i bardzo efektownie.

16-calowe felgi Golfa 3

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-felga

Najwyraźniejszym elementem z pewnością są koła. 16-calowe Keskiny KT1 z polerowanym rantem i środkiem pomalowanym na czarno świetnie komponują się z nadwoziem. Gwintowane zawieszenie TA Technix pozwoliło posadzić Golfa bliżej ziemi.

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-widok z boku

Prześwit pod zderzakiem zrobił się tak mały, że jazda po naszych drogach bywa momentami ryzykowna. Dlatego, by chronić silnik przed ewentualnymi uszkodzeniami, zainstalowano pod nim płytę.

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-widok z przodu

Co dla ucha

 

Mamy też coś dla ucha. Na jednostkę sterującą wybrano Alpine CDA-9885R, sekcję przednich głośników Ground Zero GC 165FX zasila wzmacniacz Blaupunkta, a skrzynia basowa JBL GTO 1202D współpracuje ze wzmacniaczem JBL GTO 2000.

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-car-audio

Ten Golf to naprawdę ładny okaz. Zrobiony ze smakiem i wyczuciem, a jednocześnie ma w sobie to coś, co się przyciąga i intryguje.

 

Robert Miłek

Fot. autor

 

Golf III VR6 Syncro

SILNIK: 2,9 ABV, 190 KM

ZMIANY POD MASKĄ: kilka polakierowanych elementów, stożek Pipercross (gąbkowy z wektorem), rozpórka kielichów aluminiowa, płyta pod silnik.

ZAWIESZENIE: TA Technix (gwint), simerbloki poliuretanu.

UKŁAD HAMULCOWY: seryjny.

KOŁA: Keskin KT1 R16 9j et 25, dystanse tył 4,5 cm na stronę, przód 3,5 cm na stronę, opony Dunlop SP9000 195/40.

NADWOZIE: przednie lampy in.pro, ksenon 6000 K, tylne lampy Red White dymione, nowy lakier nadwozia, podciągnięte nadkola, klapa US oryginalna z zaspawanym zamkiem i wycieraczką, zderzaki US, front z Vento, klamki Polo bez zamków, siłowniki maski, centralny zamek ze scyzorykiem, klapa otwierana pilotem.

WNĘTRZE: w oryginale (skóra), kierownica sportowa (Dino 30 cm), klatka aluminiowa wypolerowana, podgrzewane fotele i spryskiwacze szyb, 4 x elektrycznie sterowane szyby i podgrzewane lusterka, wspomaganie, climatronik, ABS, MFA, centralny zamek.

AUDIO: jednostka sterująca Alpine CDA-9885R, wzmacniacz JBL GTO 2000, wzmacniacz Blaupunkt, skrzynia basowa JBL GTO 1202D, głośniki przód Ground Zero GC 165FX, kondensator 1.0 F.

(VW TRENDS 1/2010)

Podobne

BMW 750i G11 silnik

Tuning silnika BMW N63

Specjaliści od tuningu turbosprężarek - TurboZentrum przygotowali pakiet wzmacniający dla jednostki BMW N63. Ta już w serii nie narzeka na brak mocy, ale jak wiadomo - tej nigdy za wiele.  Jednostka BMW N63 to motor V8 o pojemności 4,4 litra. W zależności od modelu moc waha się pomiędzy 407-450 KM. Moment obrotowy wynosi 600 Nm.…

Tuning-VW-Caddy-Typ-14d-widok z gory

Odpicowany dostawczak jakich mało

Rabbit Pick-up pierwszej generacji, oparty konstrukcyjnie na Golfie Mk1, początkowo oferowany był wyłącznie na rynku północnoamerykańskim, z którym niemiecki koncern wiązał poważne nadzieje. Po czterech latach (1983) to popularne auto pojawiło się także w Europie, gdzie wytwarzano je w bośniackich zakładach Tvornica Automobila Sarajewo. I choć jego produkcję zakończono w 1992 roku, to w Republice…