Inauguracja kampanii elektromobilni.pl - Trends Magazines

Inauguracja kampanii elektromobilni.pl

27 października br. w godz. 12:00-13:00 odbędzie się webinar organizowany przez Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, poświęcony inauguracji ogólnopolskiej kampanii społecznej elektromobilni.pl. Gościem specjalnym będzie Minister Klimatu i Środowiska Michał Kurtyka. 

Edukacja i wzrost świadomości społecznej w zakresie zeroemisyjnych technologii w transporcie są kluczowe dla rozwoju elektromobilności w Polsce. W tym celu kilkadziesiąt podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu w Polsce, pod egidą KOZK i PSPA, uruchamia kampanię, która ma budować wiedzę i zaufanie społeczne do zero- i niskoemisyjnych środków transportu. 

– Elektromobilność jest projektem przełomowym, który wyznacza trendy i kierunki rozwoju. Wymaga wykreowania dynamicznego środowiska, w którym wszystkie zainteresowane strony, w tym administracja publiczna, biznes i świat nauki, będą ze sobą współpracować i wspierać swoje działania. Bez stworzenia takiego ekosystemu, rozwój elektromobilności będzie fragmentaryczny i nie osiągnie właściwego tempa, które w świetle nadchodzących wyzwań jest konieczne. Taki cel stawiany jest przed inicjatywą elektromobilni.pl – mówi Michał Kurtyka, Minister Klimatu i Środowiska. 

Organizatorzy kampanii elektromobilni.pl, Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, zaangażowali w projekt kilkadziesiąt podmiotów, liderów zrównoważonego transportu w Polsce, w tym koncerny motoryzacyjne: BMW, Daimler, Nissan i Volkswagen, sektor infrastrukturalny: ABB i Nexity oraz instytucje finansowe: PKO Leasing. Wśród partnerów są także: Arval, Garo, GreenWay, Volvo, LOTOS, Energa, innogy Go! oraz MAN. Elektromobilni.pl zostali objęci patronatem honorowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Wśród patronów kampanii znalazły się ponadto organizacje: UDT, NCBiR, PZPM, PZWLP, Forum Energii, ZPL, ZDS, ITS, a także liczne ambasady, m.in. Niderlandów, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Włoch, Izraela, Niemiec oraz izby handlowe i kilkadziesiąt polskich samorządów.

– Nadrzędnym celem kampanii jest edukacja, przekazywanie wiedzy w zakresie zrównoważonego transportu w Polsce, który bezpośrednio wpływa na ochronę klimatu i zdrowie społeczeństwa. Podnosi również jakość i poziom życia ludzi oraz jest znaczącym impulsem dla rozwoju gospodarki – mówi Agnieszka Ragin, Zastępca Dyrektora ds. Zmian Klimatu i Współpracy Międzynarodowej Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, a także Kierownik Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu.

– To najbardziej kompleksowa inicjatywa w Europie, której celem będzie wzrost świadomości społecznej, edukacja i popularyzacja elektromobilności. Liderzy sektora połączyli siły w ramach jednego projektu wspólnie będą rozwijać rynek, z korzyścią dla społeczeństwa, gospodarki i klimatu – dodaje Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. 

Link do rejestracji na Wydarzenie będzie dostępny na stronie www.pspa.com.pl, a transmisja realizowana na kanale FB organizacji: https://www.facebook.com/PL.PSPA.

Podobne

Nowy film dokumentalny o BMW w motorsporcie- CIEKAWOSTKI

Zanim BMW i Andretti Motorsport weźmie udział w drugim sezonie w mistrzostw Formuły E ABB FIA, zespół pokazuje kulisy swojego udziału. „Racing into the future: Formula E as a TechLab for the BMW Group” to tytuł nowego dokumentu dotyczącego projektu Formuły E BMW i Motorsport - od fazy testów i rozwoju do pierwszej wygranej w…

BMW iX jak kameleon. Możesz zmieniać kolory

Nie możesz zdecydować się na kolor swojego BMW iX? Spokojnie, od teraz będziesz mógł zmieniać odcienie. Spośród jakich kolorów można wybierać? BMW już nieraz zaskakiwało nietypowymi lakierami i nie chodzi tutaj o paletę Individual, a na przykład o ultra czarne BMW X6, zaprezentowane kilka lat temu. Teraz na targach CES 2022 w Las Vegas BMW…