Inauguracja kampanii elektromobilni.pl - Trends Magazines

Inauguracja kampanii elektromobilni.pl

27 października br. w godz. 12:00-13:00 odbędzie się webinar organizowany przez Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, poświęcony inauguracji ogólnopolskiej kampanii społecznej elektromobilni.pl. Gościem specjalnym będzie Minister Klimatu i Środowiska Michał Kurtyka. 

Edukacja i wzrost świadomości społecznej w zakresie zeroemisyjnych technologii w transporcie są kluczowe dla rozwoju elektromobilności w Polsce. W tym celu kilkadziesiąt podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu w Polsce, pod egidą KOZK i PSPA, uruchamia kampanię, która ma budować wiedzę i zaufanie społeczne do zero- i niskoemisyjnych środków transportu. 

– Elektromobilność jest projektem przełomowym, który wyznacza trendy i kierunki rozwoju. Wymaga wykreowania dynamicznego środowiska, w którym wszystkie zainteresowane strony, w tym administracja publiczna, biznes i świat nauki, będą ze sobą współpracować i wspierać swoje działania. Bez stworzenia takiego ekosystemu, rozwój elektromobilności będzie fragmentaryczny i nie osiągnie właściwego tempa, które w świetle nadchodzących wyzwań jest konieczne. Taki cel stawiany jest przed inicjatywą elektromobilni.pl – mówi Michał Kurtyka, Minister Klimatu i Środowiska. 

Organizatorzy kampanii elektromobilni.pl, Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, zaangażowali w projekt kilkadziesiąt podmiotów, liderów zrównoważonego transportu w Polsce, w tym koncerny motoryzacyjne: BMW, Daimler, Nissan i Volkswagen, sektor infrastrukturalny: ABB i Nexity oraz instytucje finansowe: PKO Leasing. Wśród partnerów są także: Arval, Garo, GreenWay, Volvo, LOTOS, Energa, innogy Go! oraz MAN. Elektromobilni.pl zostali objęci patronatem honorowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Wśród patronów kampanii znalazły się ponadto organizacje: UDT, NCBiR, PZPM, PZWLP, Forum Energii, ZPL, ZDS, ITS, a także liczne ambasady, m.in. Niderlandów, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Włoch, Izraela, Niemiec oraz izby handlowe i kilkadziesiąt polskich samorządów.

– Nadrzędnym celem kampanii jest edukacja, przekazywanie wiedzy w zakresie zrównoważonego transportu w Polsce, który bezpośrednio wpływa na ochronę klimatu i zdrowie społeczeństwa. Podnosi również jakość i poziom życia ludzi oraz jest znaczącym impulsem dla rozwoju gospodarki – mówi Agnieszka Ragin, Zastępca Dyrektora ds. Zmian Klimatu i Współpracy Międzynarodowej Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego, a także Kierownik Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu.

– To najbardziej kompleksowa inicjatywa w Europie, której celem będzie wzrost świadomości społecznej, edukacja i popularyzacja elektromobilności. Liderzy sektora połączyli siły w ramach jednego projektu wspólnie będą rozwijać rynek, z korzyścią dla społeczeństwa, gospodarki i klimatu – dodaje Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. 

Link do rejestracji na Wydarzenie będzie dostępny na stronie www.pspa.com.pl, a transmisja realizowana na kanale FB organizacji: https://www.facebook.com/PL.PSPA.

Podobne

Koronawirus w samochodzie. Tesla opracowała ultranowoczesny system filtrowania powietrza w kabinie – ŚWIAT

Świat stanął w obliczu zagrożenia, jakim jest wirus 2019-nCoV potocznie znany jako koronawirus. Powszechnie wiadomo, że wirus ten przenoszony jest drogą kropelkową (czyli m. in. w powietrzu), a najpopularniejszą metodą obrony są maski filtrujące na usta i nos. Tesla, jako jedyny producent samochodów, przewidziała zagrożenie epidemiologiczne i wyposażyła swoje samochody w potężny system filtrujący powietrze…

Euro NCAP przetestowało Volkswagena ID.3 Jak wypadł w teście elektryczny hatchback?

Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena skonstruowanemu na płycie podłogowej MEB przeznaczonej do aut elektrycznych, specjaliści Euro NCAP przyznali wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych. Volkswagen jest zadowolony z wyniku ID.3 „To wspaniały sukces całego zespołu pracującego nad modelami ID.”…