Hybrydy palą się częściej niż auta elektryczne i spalinowe razem wzięte - Trends Magazines

Hybrydy palą się częściej niż auta elektryczne i spalinowe razem wzięte

Do takich wniosków doszła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu USA. Według nich pojazdy elektryczne palą się wolniej i rzadziej niż hybrydy. 

Badanie pokazuje, że na każde 100 tys. sprzedanych aut, to pojazdy z napędem hybrydowym najczęściej uczestniczą w wypadku, w którym doszło do pożaru. Liczba ta przewyższa samochody elektryczne oraz spalinowe razem wzięte. Analitycy porównali dane z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu USA (NTSB) i porównali je z liczbą sprzedanych samochodów (wg. danych z Ministerstwa Transportu USA). 

Wyniki? Wśród hybryd odnotowano 3475 pożarów na każde 100 tys. sprzedanych egzemplarzy. Auta spalinowe osiągnęły wynik 1530 pożarów, a auta elektryczne zaledwie 25. Co ciekawe, jeśli zestawić to z całkowitą liczbą sprzedanych aut spalinowych, hybrydowych i elektrycznych te wyniki drastycznie się różnią. Prawie 200 tys. pożarów wśród aut spalinowych, 16051 wśród hybrydowych i tylko 52 wśród elektrycznych. Zaznaczmy, że chodzi tu o liczbę w porównaniu do wszystkich aut sprzedanych w USA, gdzie dominują jednostki spalinowe. 

Kolejnym aspektem uwzględnionym w raporcie są dane dotyczące wezwań do potencjalnych pożarów. Tutaj mamy następujące rezultaty: 1 085 800 aut spalinowych, 152 000 elektrycznych oraz 32 100 hybryd. Dane pochodzą z 2020 roku. 

Najczęstszą przyczyną pożarów w samochodach hybrydowych i elektrycznych stanowiły ich baterie. Z kolei w autach z konwencjonalnym napędem „iskrę” wywoływała instalacja elektryczna. 

Nie jest niespodzianką, że w niedalekiej przyszłości auta hybrydowe i elektryczne będą bardziej skrupulatnie badane pod kątem ryzyka wystąpienia pożaru. 

Źródło: Jalopnik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf 2 Fire&Ice logo Fire&Ice

VW Golf mk2 Fire & Ice prawie jak Corvetta

Fani VW są znani z adaptowania różnych ciekawych felg do swoich aut. W tuningowanych Volkswagenach wielokrotnie mamy do czynienia z kołami od Porsche czy Mercedesa, jednak nieczęsto element ten pochodzi z Chevroleta. I to takiego… Budzący kontrowersje model Fire & Ice Szymon „Hopek” zdecydował się na zakup tego konkretnego Mk 2 z powodu wersji nadwozia.…

Golf R kierownica

Nowy Golf R. Więcej, mocniej i bokiem!

Przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowy Golf R. Volkswagen rozszerzy ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji – po premierze odmian GTI, GTE i GTD. Dwulitrowy silnik najmocniejszego Golfa osiąga maksymalną moc 235 kW (320 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm, który seryjnie jest przekazywany na cztery koła. Nowy Golf R Samochód jest…