Hybrydy palą się częściej niż auta elektryczne i spalinowe razem wzięte - Trends Magazines

Hybrydy palą się częściej niż auta elektryczne i spalinowe razem wzięte

Do takich wniosków doszła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu USA. Według nich pojazdy elektryczne palą się wolniej i rzadziej niż hybrydy. 

Badanie pokazuje, że na każde 100 tys. sprzedanych aut, to pojazdy z napędem hybrydowym najczęściej uczestniczą w wypadku, w którym doszło do pożaru. Liczba ta przewyższa samochody elektryczne oraz spalinowe razem wzięte. Analitycy porównali dane z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu USA (NTSB) i porównali je z liczbą sprzedanych samochodów (wg. danych z Ministerstwa Transportu USA). 

Wyniki? Wśród hybryd odnotowano 3475 pożarów na każde 100 tys. sprzedanych egzemplarzy. Auta spalinowe osiągnęły wynik 1530 pożarów, a auta elektryczne zaledwie 25. Co ciekawe, jeśli zestawić to z całkowitą liczbą sprzedanych aut spalinowych, hybrydowych i elektrycznych te wyniki drastycznie się różnią. Prawie 200 tys. pożarów wśród aut spalinowych, 16051 wśród hybrydowych i tylko 52 wśród elektrycznych. Zaznaczmy, że chodzi tu o liczbę w porównaniu do wszystkich aut sprzedanych w USA, gdzie dominują jednostki spalinowe. 

Kolejnym aspektem uwzględnionym w raporcie są dane dotyczące wezwań do potencjalnych pożarów. Tutaj mamy następujące rezultaty: 1 085 800 aut spalinowych, 152 000 elektrycznych oraz 32 100 hybryd. Dane pochodzą z 2020 roku. 

Najczęstszą przyczyną pożarów w samochodach hybrydowych i elektrycznych stanowiły ich baterie. Z kolei w autach z konwencjonalnym napędem „iskrę” wywoływała instalacja elektryczna. 

Nie jest niespodzianką, że w niedalekiej przyszłości auta hybrydowe i elektryczne będą bardziej skrupulatnie badane pod kątem ryzyka wystąpienia pożaru. 

Źródło: Jalopnik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning BMW E92 M3 auto przodem

E92 M3 – niektórzy twierdzą, że to ostatnie prawdziwe BMW M

Przygoda Jacka z bawarską marką zaczęła się klasycznie – od E36 i popularnego E46 (pokazywaliśmy je w nr 4/2012 BMW TRENDS). Wówczas obiecał sobie, że następny, nowszy model BMW, o którym marzył, pozostanie niezmieniony. Oczywiście na obietnicach się skończyło. E92 M3 z 2011 roku, które nabył w 2015 roku, to zdaniem wielu fanów bawarek ostatnia prawdziwa M. Już jazda seryjnym autem dawała…

G20 320d xDrive i E30 318

BMW G20 320d xDrive vs E30 318: lepsza stara trójka czy nowa?

BMW serii 3 to jeden z kluczowych modeli bawarskiego giganta motoryzacyjnego. W 2018 roku zadebiutowała siódma już generacja popularnej trójki. Historia modelu rozpoczęła się jednak dużo wcześniej... Po raz pierwszy w historii cyfra 3 pojawiła się w oznaczeniu BMW w 1975 roku. Nowe auto, zastępujące starzejący się model E114, otrzymało oznaczenie kodowe E21. Historia trójek rozpoczęła się na dobre. Jednak początki nie były łatwe.…