Dane z rynku wskazują, że co czwarty nowy samochód BMW sprzedawany w Europie jest już w pełni elektryczny. Nie dziwi zatem, iż KW Automotive opracowuje zestawy zawieszenia gwintowanego do coraz większej liczby pojazdów elektrycznych. Oprócz BMW i4, Forda Mustanga Mach-E, Hyundaia Ioniq 5 N, KIA EV6 GT, Nio ET5, Smarta #1, Tesli Model Y, VW ID. Buzz i innych, KW Automotive opracowało teraz również zawieszenie KW V3 do BMW i5 (G60E).
Jako pierwszy pojawi się zestaw zawieszenia gwintowanego KW V3, z niezależną regulacją kompresji i odbicia dla BMW i5 xDrive40 i BMW i5 M60 xDrive (G60E). Podobnie jak BMW i4, BMW i5 (G60E) posiada zawieszenie pneumatyczne na pięciowahaczowej tylnej osi. KW Automotive specjalnie dostosowała amortyzator tylnej osi V3 do standardowego zawieszenia pneumatycznego. Podczas montażu zawieszenia gwintowanego KW, miechy pneumatyczne są montowane bezpośrednio na amortyzatorze KW. KW Automotive zapewnia również narzędzia specjalistyczne niezbędne do tego montażu.
Jaka regulacja?
Firma KW Automotive oferuje zawieszenie gwintowane KW V3 dla obu elektrycznych BMW z napędem na wszystkie koła, z manualną regulacją dobicia i odbicia. W porównaniu ze standardowym zawieszeniem BMW G60E, kolumny resorujące ze stali nierdzewnej i amortyzatory tylnej osi są krótsze, co skutkuje obniżeniem o 25 mm obu osi napędowych BMW i5. Obniżenie można płynnie regulować do 50 mm na przedniej osi i 45 mm na pięciowahaczowej tylnej osi. – Podczas gdy obniżenie kolumn resorujących przedniej osi jest regulowane za pomocą gwintu trapezowego, na tylnej osi zastosowano regulowane drążki kierownicze” – wyjaśnia przedstawiciel KW Automotive Florian Johann.
Standardowe zawieszenie pneumatyczne montowane na amortyzatorach KW zapewnia BMW i5 sportowe, zrównoważone prowadzenie z typowym dla KW komfortem toczenia dzięki silnikowi KW V3.
Podczas montażu zawieszenia KW V3 oryginalne miechy pneumatyczne są demontowane ze standardowych amortyzatorów i montowane na amortyzatorach tylnej osi KW. KW Automotive zapewnia niezbędne narzędzia specjalistyczne. Podczas produkcji zawieszenia gwintowanego, amortyzatory tylnej osi KW są wyposażane w specjalne elastomerowe elementy zawieszenia i przygotowywane do montażu standardowego zawieszenia pneumatycznego. Przykładowo, podczas późniejszego montażu do podwozia należy przymocować tylko sprężynę pneumatyczną z miechami.
Dostrajanie zawieszenia
Wstępnie dostrojone, podstawowe ustawienie zawieszenia gwintowanego KW V3 dla BMW i5 xDrive40 i BMW i5 M60 xDrive (G60E) zostało zaprojektowane tak, aby było jak najbardziej sztywne i komfortowe. Zawieszenie amortyzuje nierówności i przemieszczenia poprzeczne bez uszczerbku dla komfortu jazdy. Na przykład, KW Automotive stosuje regulowane zawory wolnoobrotowe i nieregulowane zawory szybkoobrotowe w technologii wielozaworowej V3.
W przypadku długich falowań lub pokonywania zakrętów na płaskich nawierzchniach, tj. przy wolnych drganiach zawieszenia, zawieszenie gwintowane KW V3 pracuje w zakresie niskich prędkości. Podczas jazdy po nierównej drodze lub krótkich, twardych nierównościach występują znacznie wyższe prędkości amortyzatorów. Zawory wysokich prędkości otwierają się, a dzięki większemu przepływowi oleju wzrost siły tłumienia jest mniejszy niż w zakresie niskich prędkości, pomimo szybszej prędkości tłoka. Zapewnia to płynne tłumienie silnych uderzeń.
Regulacja kompresji i odbicia
Aby dodatkowo dostosować ustawienia fabryczne, zawieszenie gwintowane KW V3 można regulować oddzielnie dla kompresji i odbicia. Za pomocą 16 kliknięć można zmniejszyć lub zwiększyć przekrój zaworu odbicia dla niskich prędkości. Otwarcie tłumienia odbicia wyraźnie zwiększa komfort jazdy. Zamknięcie zaworu odbicia redukuje kołysanie i przechyły nadwozia. Prowadzenie BMW staje się jeszcze bardziej dynamiczne niż w wersji seryjnej. Dodatkowo, regulowane tłumienie kompresji dla niskich prędkości można otworzyć lub zamknąć za pomocą dwunastu kliknięć, aby dodatkowo wpłynąć na zachowanie układu kierowniczego i przyczepność opon. Mówiąc prościej, tłumienie odbicia łączy nadwozie z drogą, podczas gdy tłumienie dobicia wpływa na kompresję podwozia i wspiera konstrukcję nadwozia. Zawory szybkoobrotowe do kompresji i odbicia, odpowiadające za komfort jazdy na nierównych drogach lub przy silnych uderzeniach, zapewniają BMW i5 doskonały komfort resztkowy nawet po maksymalnym obniżeniu zawieszenia.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.kwsuspensions.com/de-en
Fot.KW Automotive









