Car Magazine donosi, że Grupa Volkswagen zdecydowała się sprzedać elitarną markę Bugatti do Rimac Automobili.
Według źródeł umowa została zatwierdzona przez kierownictwo VW w zeszłym tygodniu, ale rada nadzorcza nie wydała jeszcze przysłowiowej pieczęci. Część Bugatti nadal byłaby technicznie powiązana z Grupą VW, biorąc pod uwagę, że Porsche ma 15,5 procent udziałów w Rimac. Ponadto Car Magazine donosi, że umowa z chorwacką marką hipersamochodów wymagałaby większego udziału Porsche w Rimac.
Śmierć Ferdinanda Piecha
Wygląda na to, że Grupa VW nie chce już inwestować pieniędzy w markę z Molsheim w następstwie odejścia Ferdinanda Piecha z konglomeratu w 2015 r.( Zmarł w 2019 r.), A Lamborghini (również w portfolio VW) uhonorowało go, zmieniając nazwę swojego pierwszego zelektryfikowanego modelu produkcyjnego na Sian FKP 37 po jego inicjałach i roku urodzenia – 1937.
Car Magazine zwraca uwagę, że rodzina Piechów nadal posiada 50 % pakietu kontrolnego w Grupie VW, a jedynym sposobem na przekonanie ich do sprzedaży Bugatti byłoby uczynienie Porsche beneficjentem wymiany. Ostatecznym celem jest zwiększenie udziału Porsche w Rimac do 49 procent. Oznacza do, że De Facto i Bugatti i Porsche pozostaną w rodzinie VAG a zmieni się jedynie struktura oraz… Rimac otrzyma najlepsze logo w branży.
Nie tylko Bugatti
Bugatti najwyraźniej nie jest jedyną marką pod ogromnym parasolem Grupy VW, którą można sprzedawać. Raport mówi dalej, że Lamborghini, SEAT, Italdesign i Ducati są również spekulowane. Uważa się, że VW prowadził już negocjacje z potencjalnymi inwestorami, ale pandemia koronawirusa spowolniła sytuację.
Źródło: CAR MAGAZINE