Golf TCR Germany Street - uliczna wyścigówka - Trends Magazines

Golf TCR Germany Street – uliczna wyścigówka

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Kilka miesięcy temu Oettinger zapowiedział, że pracuje nad Golfem TCR Germany Street. Finalna wersja auta wreszcie ujrzała światło dzienne. Jest na czym oko zawiesić.

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Tuner, który już w latach 70. zbudował 16-zaworową głowicę dla pierwszego GTI, lubi wyzwania. Postanowił więc zmodyfikować współczesne Golfy GTI oraz R z właściwym sobie rozmachem. Golf TCR Germany Street #001 to GTI podrasowane do 360 KM. Kto szuka jeszcze mocniejszych wrażeń, na pewno zainteresuje się wersją #003. Powstała na bazie Golfa R, ma napęd na cztery koła, a silnik rozkręcono do 500 KM i 550 Nm. Aby było to możliwe, silniki wyposażono w kute tłoki i wzmocnione korbowody. Przy tak pokaźnych zastrzykach mocy konieczne było zamontowanie większych hamulców, usztywnienie zawieszeń oraz wzmocnienie elementów skrzyń biegów i sprzęgieł – montowane do przekładni DSG mają wytrzymywać do 650 Nm.  właściwie prowadzenie samochodów dbają opony w rozmiarze 265/30 R19 oraz gwintowane zawieszenie KW Variant 3.

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Jednak to nie tylko parametry silników czynią te auta wyjątkowymi. Ogromne wrażenie robią nadwozia inspirowane wyczynowym Golfem TCR. Na jego wzór błotniki poszerzono aż o 80 mm, a następnie spięto je równie masywnymi progami. Położenie przedniego splitera można regulować, zmieniając tym samym siłę docisku aerodynamicznego. Tuner nie zapomniał o właściwej cyrkulacji powietrza wokół najbardziej obciążonych termicznie elementów. Wyposażył Golfa w maskę z dużym wlotem powietrza i błotniki z wywietrznikami. Efektowny tylny spojler dostarczyła firma Racing-wings. Komplet dodatków aerodynamicznych wyceniono na 9.980 euro. Kto nie chce w równie dużym stopniu modyfikować swojego Golfa, może zamówić tylko spojler (1.390 euro) czy pokrywę silnika (490 euro).

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Prawdziwie wyścigowa atmosfera panuje w kabinach Golfów. Oettinger zamontował w nich połowiczne klatki bezpieczeństwa Wiechers oraz kubełkowe fotele Recaro – bez regulacji kąta nachylenia oparcia, jak przystało na siedzenia o sportowych konotacjach.

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Oettinger podkreśla, że projekt jest nie tylko przemyślany, ale również wykonany z poszanowaniem prawa. W efekcie Golf TCR Germany Street z powodzeniem może być używany na drogach publicznych. Jedynym elementem, który nie ma homologacji, jest maska z wlotem powietrza.

Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ

Podobne

BMW_E28_520i_tuning

Tajemniczy rekin BMW E28 320i – TUNING

Mateuszowi od dziecka podobały się tzw. rekiny ze stajni BMW: E23, E24, E28. W kwietniu 2016 roku postanowił spełnić swoje marzenie. Pojechał na drugi koniec Polski, by kupić upragnionego klasyka – E28. Podczas oględzin okazało się, że egzemplarz jest w opłakanym stanie. Jednak Mateusz podjął wyzwanie i zdecydował się kupić wymarzone BMW. Gdy wjechał autem na lawetę, pękły…

BMW E38 V12 750iL tylna kanapa

Ulubione auta Lady Di. Będziesz zaskoczony

Gdy myślimy o samochodach użytkowanych przez brytyjską rodzinę królewską, przed oczami stają nam luksusowe limuzyny Rolls-Royce’a oraz specjalne wersje Bentleya. Długo nie było mowy, aby auta marki pochodzącej spoza Wysp mogły wozić królową, jej najbliższą rodziną i dostojników. Zmieniło się to w latach 90. za sprawą księżnej Diany, która lubiła dobre wozy niemieckiej produkcji... Widok zachodnich limuzyn i kabrioletów na…