Fotoradary w Warszawie. Które zostały włączone? - Trends Magazines

Fotoradary w Warszawie. Które zostały włączone?

fotoradary w Warszawie

Po zmianach w prawie, które odebrały strażom miejskim możliwość korzystania z fotoradarów, większość urządzeń mierzących na terenie Warszawy wyłączono. Sytuacja uległa jednak zmianie. Fotoradary zostały przejęte przez GITD i ponownie włączone. Gdzie znajdują się czynne urządzenia?

Na mocy zawartej w grudniu 2016 r. umowy pomiędzy Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego a miastem stołecznym Warszawa, po ponad rocznej GITD przejął od warszawskiego samorządu łącznie 23 fotoradary, które do końca 2015 r. były wykorzystywane przez stołeczną Straż Miejską. Warto podkreślić, iż jednym z warunków przejęcia urządzeń był ich stan techniczny, który został sprawdzony przez specjalistów z CANARD jeszcze przed formalnym przekazaniem sprzętu do Inspekcji.

14 kwietnia funkcjonowanie rozpoczęło 20 urządzeń rejestrujących. Jednocześnie, pozostałych kilka urządzeń będzie uruchamianych sukcesywnie wraz z zakończeniem wszelkich dodatkowych prac, niezbędnych do przeprowadzenia przed ich ponowną instalacją.

Uruchomienie urządzeń wiązało się z koniecznością zintegrowania sprzętu z CPD CANARD – systemem teleinformatycznym Inspekcji Transportu Drogowego, który daje możliwość zdalnego konfigurowania urządzeń i przyspiesza proces wystawianie mandatów.

Urządzenia dołączyły do ogólnopolskiego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, w tym do kilku fotoradarów wykorzystywanych już wcześniej przez Inspekcję na terenie Warszawy.Lokalizacje uruchamianych fotoradarów (20 urządzeń):

ul. Sobieskiego 1
ul. Sobieskiego 2
ul. Witosa
ul. Sikorskiego
ul. Zamieniecka
ul. Ostrobramska
ul. Fieldorfa
al. Krakowska
ul. 17 stycznia
ul. Grójecka
ul. Dickensa
ul. Modlińska 1
ul. Modlińska 2
ul. Radzymińska
ul. Spacerowa
Most Gdański
ul. Armii Krajowej
al. KEN
ul. Trakt Brzeski
ul. Batorego/Aleja Niepodległości

Warto pamiętać, że część z wymienionych fotoradarów rejestruje nie tylko przekroczenia prędkości, ale również wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle – m.in. fotoradary na ul. Sobieskiego czy Dickensa.

fot. GITD

Podobne

Tarcze i klocki: hamulce seryjne czy tuningowe? Co wybrać?

Jeśli ktoś szuka bezwzględnie najlepszych klocków i tarcz hamulcowych, powinien dać sobie spokój i nie tracić czasu. Ideał świetnie sprawdzający się we wszystkich warunkach nie istnieje. Większość seryjnych kompletów hamulcowych tarcza + klocki jest zawsze rozwiązaniem kompromisowym, które zdaje egzamin we wszystkich możliwych warunkach. Rozwiązania tuningowe mają dla odmiany przeznaczenie specjalistyczne – wzorowo sprawdzają się…

Replika BMW E30 M3 Sport Evolution

Oryginał, czy nie? BMW E30 M3 Sport Evolution

Ceny oryginalnych i sprawnych M3 E30 Sport Evolution są wręcz horrendalne. Aby stać się posiadaczem tego wyjątkowego samochodu, trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 500.000 zł. Ale... można zbudować replikę. Tak, jak Maciek. Trochę historii BMW E30 M3 Sport Evolution powstało w liczbie raptem 600 sztuk. Pod maską miało 2,5-litrowy benzynowy silnik R4 o mocy niespełna 240 KM osiąganych przy 7000 obr./min.…