„Foliowanie” BMW 1 M za 10 tys. euro! - Trends Magazines

„Foliowanie” BMW 1 M za 10 tys. euro!

„Foliowanie” nadwozia zyskuje popularność. Pozwala na szybką i względnie tanią metamorfozę samochodu, a do tego chroni oryginalny lakier przed uszkodzeniami. Ciekawy projekt z folią w roli głównej zaprezentowała niemiecka firma SchwabenFolia.

Karoserię nieprodukowanego już BMW serii 1 M Coupé oklejono winylem w nietuzinkowym kolorze Irie Green. Na tym prace mogłyby zostać zakończone. W końcu 340-konna „jedynka” przyspiesza, skręca i hamuje perfekcyjne nawet w seryjnym wydaniu. SchwabenFolia zdecydowała się jednak na trudną sztukę poprawiania dobrego.

Na dobry początek garść efektownych detali – zielone akcenty na felgach i w kabinie, czarny dach, dokładka przedniego zderzaka, oklejone obudowy kierunkowskazów, karbonowe lusterka oraz lotka bagażnika z tego samego materiału. Koła zmodyfikowanego BMW serii 1 M Coupé znalazły się w minimalnej odległości od błotników. To zasługa dystansów. Za przednie felgi trafiły 10-milimetrowe podkładki.

Nie zabrakło ich również z tyłu, jednak za napędzanymi kołami znalazły się dystanse o grubości 12 milimetrów. Seryjne zawieszenie zastąpiono gwintem Bilstein B16. Do kosza powędrował również fabryczny układ wydechowy. Jego miejsce zajęły rury i puszki wykonane z lekkiego oraz odpornego na korozję tytanu. Ostatecznym szlifem był tuning elektroniczny, który wycisnął z 3-litrowego silnika BMW M TwinPower Turbo niebagatelne 408 KM.

Kompleksowy tuning „jedynki” w SchwabenFolia pochłonął prawie 10.000 euro. Efekt jest jednak warty tych pieniędzy. Samochód prezentuje się wyśmienicie. To zasługa umiaru, jakim wykazał się tuner. Co prawda kolor nadwozia jest bardzo odważny, jednak na tej ekstrawagancji poprzestano – reszta zmodyfikowanych elementów nie rzuca się w oczy.

Fot. SchwabenFolie

Podobne

Wzmacnianie hamulców BMW E30. Poradnik

W przypadku samochodów marki BMW zwiększenie mocy silnika nie stanowi problemu. Na rynku nie brakuje elementów do tuningu mechanicznego, niektóre jednostki napędowe dobrze znoszą obecność turbosprężarki, a cieszące się ogromną popularnością swapy zapewniają radykalne przyrosty mocy przy relatywnie niewielkich nakładach finansowych. W trakcie modyfikacji warto dołożyć starań, by większe rezerwy mocy pozostawały pod pełną kontrolą…

Kup sobie wyścigówkę, czyli BMW M2 CS Racing- PREZENTACJA

BMW M2 CS Racing jest prawie gotowe. Nadszedł czas, aby zaprezentować nowy samochód w gamie produktów BMW M Customer Racing zarówno opinii publicznej, jak i potencjalnym klientom.  Ten samochód wyścigowy jest napędzany sześciocylindrowym rzędowym silnikiem S55 z technologią BMW M TwinPower Turbo, który o pojemności 2979 cm3 w wersji wyścigowej osiąga moc od 280 KM…