„Foliowanie” BMW 1 M za 10 tys. euro! - Trends Magazines

„Foliowanie” BMW 1 M za 10 tys. euro!

„Foliowanie” nadwozia zyskuje popularność. Pozwala na szybką i względnie tanią metamorfozę samochodu, a do tego chroni oryginalny lakier przed uszkodzeniami. Ciekawy projekt z folią w roli głównej zaprezentowała niemiecka firma SchwabenFolia.

Karoserię nieprodukowanego już BMW serii 1 M Coupé oklejono winylem w nietuzinkowym kolorze Irie Green. Na tym prace mogłyby zostać zakończone. W końcu 340-konna „jedynka” przyspiesza, skręca i hamuje perfekcyjne nawet w seryjnym wydaniu. SchwabenFolia zdecydowała się jednak na trudną sztukę poprawiania dobrego.

Na dobry początek garść efektownych detali – zielone akcenty na felgach i w kabinie, czarny dach, dokładka przedniego zderzaka, oklejone obudowy kierunkowskazów, karbonowe lusterka oraz lotka bagażnika z tego samego materiału. Koła zmodyfikowanego BMW serii 1 M Coupé znalazły się w minimalnej odległości od błotników. To zasługa dystansów. Za przednie felgi trafiły 10-milimetrowe podkładki.

Nie zabrakło ich również z tyłu, jednak za napędzanymi kołami znalazły się dystanse o grubości 12 milimetrów. Seryjne zawieszenie zastąpiono gwintem Bilstein B16. Do kosza powędrował również fabryczny układ wydechowy. Jego miejsce zajęły rury i puszki wykonane z lekkiego oraz odpornego na korozję tytanu. Ostatecznym szlifem był tuning elektroniczny, który wycisnął z 3-litrowego silnika BMW M TwinPower Turbo niebagatelne 408 KM.

Kompleksowy tuning „jedynki” w SchwabenFolia pochłonął prawie 10.000 euro. Efekt jest jednak warty tych pieniędzy. Samochód prezentuje się wyśmienicie. To zasługa umiaru, jakim wykazał się tuner. Co prawda kolor nadwozia jest bardzo odważny, jednak na tej ekstrawagancji poprzestano – reszta zmodyfikowanych elementów nie rzuca się w oczy.

Fot. SchwabenFolie

Podobne

BMW 7 G70

Historia BMW Serii 7 – wszystkie generacje

BMW serii 7 od zawsze było wyznacznikiem kierunku rozwoju motoryzacji. W ciągu 45 lat bawarska limuzyna znacząco się zmieniła, ale wciąż pozostaje symbolem auta z najwyższej półki. Oto historia BMW Serii 7. Rywalizacja od zawsze była kołem napędowym motoryzacji. Nie tylko rozumianej jako motosport. Chęć dorównania najwyższym standardom służy samochodom każdego segmentu. W 1972 roku Mercedes…

BMW E28 518i: Efektowny minimalizm

Kiedy w 1980 roku zaprezentowano produkcyjną wersję następcy E12, wiele osób uznało, że auto jest zbyt podobne do swojego protoplasty i wygląda staro. Z czasem okazało się, iż E28 z nowoczesną technologią, jak np. ABS, będzie ciekawym pomysłem na odświeżonego klasyka. Dokładnie takie same oczekiwania miał Kevin, niemal ćwierć wieku później. Po wcześniejszych przygodach z…