„Foliowanie” BMW 1 M za 10 tys. euro! - Trends Magazines

„Foliowanie” BMW 1 M za 10 tys. euro!

„Foliowanie” nadwozia zyskuje popularność. Pozwala na szybką i względnie tanią metamorfozę samochodu, a do tego chroni oryginalny lakier przed uszkodzeniami. Ciekawy projekt z folią w roli głównej zaprezentowała niemiecka firma SchwabenFolia.

Karoserię nieprodukowanego już BMW serii 1 M Coupé oklejono winylem w nietuzinkowym kolorze Irie Green. Na tym prace mogłyby zostać zakończone. W końcu 340-konna „jedynka” przyspiesza, skręca i hamuje perfekcyjne nawet w seryjnym wydaniu. SchwabenFolia zdecydowała się jednak na trudną sztukę poprawiania dobrego.

Na dobry początek garść efektownych detali – zielone akcenty na felgach i w kabinie, czarny dach, dokładka przedniego zderzaka, oklejone obudowy kierunkowskazów, karbonowe lusterka oraz lotka bagażnika z tego samego materiału. Koła zmodyfikowanego BMW serii 1 M Coupé znalazły się w minimalnej odległości od błotników. To zasługa dystansów. Za przednie felgi trafiły 10-milimetrowe podkładki.

Nie zabrakło ich również z tyłu, jednak za napędzanymi kołami znalazły się dystanse o grubości 12 milimetrów. Seryjne zawieszenie zastąpiono gwintem Bilstein B16. Do kosza powędrował również fabryczny układ wydechowy. Jego miejsce zajęły rury i puszki wykonane z lekkiego oraz odpornego na korozję tytanu. Ostatecznym szlifem był tuning elektroniczny, który wycisnął z 3-litrowego silnika BMW M TwinPower Turbo niebagatelne 408 KM.

Kompleksowy tuning „jedynki” w SchwabenFolia pochłonął prawie 10.000 euro. Efekt jest jednak warty tych pieniędzy. Samochód prezentuje się wyśmienicie. To zasługa umiaru, jakim wykazał się tuner. Co prawda kolor nadwozia jest bardzo odważny, jednak na tej ekstrawagancji poprzestano – reszta zmodyfikowanych elementów nie rzuca się w oczy.

Fot. SchwabenFolie

Podobne

M50B25 – wzmacnianie silnika

Sporo osób jest zainteresowana zwiększania mocy w popularnej dwuipółlitrówce M50B25.  Oto kilka sprawdzonych mocno „garażowych” sposobów. Wersja podana poniżej wymaga odwagi. Możliwość bezawaryjnej jazdy drastycznie maleje wraz z oszczędzaniem na kolejnych podzespołach. Każdy powinien sam zastanowić się nad ryzykiem i, naprawdę, nie warto tego robić na swoim jedynym samochodzie. Przedstawione informacje pochodzą  z  doświadczenia z tak uturbionym…

BMW M3 2020

xDrive w nowym BMW M3! Zobaczcie klip z testów

BMW opublikowało wideo, w którym główną rolę gra BMW M3 G80 2020. Najnowsza odsłona kultowego samochodu - podobnie jak poprzednik - jest 4-drzwiowym sedanem. Zupełnie nowy będzie układ napędowy przekazujący moc na obie osie.  Już blisko Christian Flessa (Head of driving dynamics systems BMW M) przedstawia najnowsze działo działu M- BMW M3. Przekonuje, że nowe M3…