Volkswagen zainwestuje 8 mld zł w Polsce - Trends Magazines

Volkswagen zainwestuje 8 mld zł w Polsce

Fabryka BMW w Spartanburgu

Grupa Volkswagena chce otworzyć gigantyczną fabrykę dostarczającą materiały akumulatorowe europejskim klientom z branży motoryzacyjnej. Gdzie w Polsce powstanie nowy zakład VW?

Volkswagen jest obecnie w trudnej sytuacji jeżeli chodzi o elektromobilność. Na rynku azjatyckim pozostaje w tyle za chińskimi producentami elektrycznych samochodów, a w Niemczech VW zamyka swój „popisowy” zakład nazywany „Szklaną Manufakturą”. Wybudowany w 2001 roku w Dreźnie obiekt jest wyjątkowy, nie tylko ze względu architektonicznych. Dzięki szklanym ścianom klienci i zwiedzający mogą obserwować ostatnie etapy produkcji samochodów. 

Niemcy tracą pozycję lidera motoryzacyjnego. Czy gospodarce grozi załamanie?

Grupa Volkswagena podjęła decyzję o zamknięciu produkcji samochodów w drezdeńskiej „Szklanej Manufakturze”. Obecnie produkuje się tam elektrycznego VW ID.3. W 2022 r. z drezdeńskiej fabryki wyjechało ok. 6500 egzemplarzy. 

Volkswagen inwestuje w Polsce 8 mld zł

Pomimo zamknięcia jednej fabryki, VW otwiera inną, na dodatek w Polsce. Nowy zakład powstanie pod Nysą i ma kosztować ponad 8 miliardów złotych. Właścicielem jest firma Umicore – światowy lider w produkcji materiałów katodowych do akumulatorów litowo-jonowych.

Umicore wszedł we współpracę z należącym do grupy Volkswagena przedsiębiorstwem PowerCo, tworząc projekt i spółkę joint-venture o nazwie IONWAY. Owocem tej kooperacji ma być warta ponad 8 miliardów złotych inwestycja w fabrykę materiałów akumulatorowych.

To już trzecia inwestycja Umicore w Polsce

Pierwszy taki obiekt powstał w ubiegłym roku w Radzikowicach, a koszt jego budowy opiewał na 660 mln euro. Podobnie jak wspomniana fabryka, także nowa inwestycja ma być zasilana w 100 proc. zieloną energią.

Inwestycja Umicore i PowerCo jest najlepszym dowodem na to, że Polska należy do czołówki państw pod względem przyciągania największych, a jednocześnie najbardziej innowacyjnych inwestycji. To kolejna już tak wielka inwestycja ogłoszona w tym roku. Cieszy nas również fakt, że jest to inwestycja wspierająca zrównoważoną transformację gospodarczą i energetyczną Polski w kierunku zeroemisyjności. – minister rozwoju i technologii Waldemar Buda.

Nowa fabryka = nowe miejsca pracy

Ogromna inwestycja Volkswagena oznacza także spore wsparcie dla regionu opolszczyzny i oczywiście nowe miejsca pracy. Przedstawiciele firm Umicore i PowerCo podkreślają, że Opolszczyzna i Nysa to idealne miejsce do realizacji kolejnych celów biznesowych.

Dla Nysy oraz całego subregionu jest to kolejny przełomowy moment. Zawarcie współpracy z partnerami o tak globalnym zasięgu i niezaprzeczalnej renomie otwiera drzwi do wymiany wiedzy i cennych doświadczeń, co wpłynie pozytywnie na rozwój gospodarki na Opolszczyźnie. Inwestycja Umicore i PowerCo oraz przeznaczenie 1,7 mld euro udowadnia potencjał i atrakcyjność tego regionu. Jestem wdzięczny za Państwa zaufanie i nieustępliwość w działaniach. – twierdzi prezes zarządu WSSE „INVEST-PARK” Piotr Wojtyczka.

Budowa nowej fabryki mają ruszyć jeszcze w tym roku, a produkcja powinna wystartować w 2026 r. W fabryce do 2030 roku zatrudnienie ma znaleźć blisko 900 osób. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Wielkopolanki za kółkiem – rozmawiamy z organizatorem rajdu

W powietrzu czuć już nadchodzącą wiosnę. Lada moment będzie Dzień Kobiet. Automobilklub Wielkopolski przygotował dla pań specjalny prezent - rajd „Wielkopolanki za kółkiem". Tegoroczna edycja odbędzie się w niedzielę, 6 marca na Torze Poznań.  Rajd tylko dla kobiet Zasady są proste. W zmaganiach mogą wziąć udział tylko Panie - Ich partnerzy, mężowie, narzeczeni czy też…

Zawieszenie EDC – jak działa, opinie

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu EDC większość modeli BMW jest w stanie pogodzić precyzję prowadzenia z komfortem resorowania. Charakterystyka układu jezdnego zależy bowiem od wybranego trybu pracy.  W większości samochodów osobowych za resorowanie odpowiadają sprężyny i amortyzatory. Pierwsze uginają się lub rozprężają po wjechaniu na nierówność bądź uskok drogi, drugie przeciwdziałają bujaniu się nadwozia. Regulacja charakterystyki sprężyn podczas jazdy jest w zasadzie niemożliwa…