Volkswagen zainwestuje 8 mld zł w Polsce - Trends Magazines

Volkswagen zainwestuje 8 mld zł w Polsce

Fabryka BMW w Spartanburgu

Grupa Volkswagena chce otworzyć gigantyczną fabrykę dostarczającą materiały akumulatorowe europejskim klientom z branży motoryzacyjnej. Gdzie w Polsce powstanie nowy zakład VW?

Volkswagen jest obecnie w trudnej sytuacji jeżeli chodzi o elektromobilność. Na rynku azjatyckim pozostaje w tyle za chińskimi producentami elektrycznych samochodów, a w Niemczech VW zamyka swój „popisowy” zakład nazywany „Szklaną Manufakturą”. Wybudowany w 2001 roku w Dreźnie obiekt jest wyjątkowy, nie tylko ze względu architektonicznych. Dzięki szklanym ścianom klienci i zwiedzający mogą obserwować ostatnie etapy produkcji samochodów. 

Niemcy tracą pozycję lidera motoryzacyjnego. Czy gospodarce grozi załamanie?

Grupa Volkswagena podjęła decyzję o zamknięciu produkcji samochodów w drezdeńskiej „Szklanej Manufakturze”. Obecnie produkuje się tam elektrycznego VW ID.3. W 2022 r. z drezdeńskiej fabryki wyjechało ok. 6500 egzemplarzy. 

Volkswagen inwestuje w Polsce 8 mld zł

Pomimo zamknięcia jednej fabryki, VW otwiera inną, na dodatek w Polsce. Nowy zakład powstanie pod Nysą i ma kosztować ponad 8 miliardów złotych. Właścicielem jest firma Umicore – światowy lider w produkcji materiałów katodowych do akumulatorów litowo-jonowych.

Umicore wszedł we współpracę z należącym do grupy Volkswagena przedsiębiorstwem PowerCo, tworząc projekt i spółkę joint-venture o nazwie IONWAY. Owocem tej kooperacji ma być warta ponad 8 miliardów złotych inwestycja w fabrykę materiałów akumulatorowych.

To już trzecia inwestycja Umicore w Polsce

Pierwszy taki obiekt powstał w ubiegłym roku w Radzikowicach, a koszt jego budowy opiewał na 660 mln euro. Podobnie jak wspomniana fabryka, także nowa inwestycja ma być zasilana w 100 proc. zieloną energią.

Inwestycja Umicore i PowerCo jest najlepszym dowodem na to, że Polska należy do czołówki państw pod względem przyciągania największych, a jednocześnie najbardziej innowacyjnych inwestycji. To kolejna już tak wielka inwestycja ogłoszona w tym roku. Cieszy nas również fakt, że jest to inwestycja wspierająca zrównoważoną transformację gospodarczą i energetyczną Polski w kierunku zeroemisyjności. – minister rozwoju i technologii Waldemar Buda.

Nowa fabryka = nowe miejsca pracy

Ogromna inwestycja Volkswagena oznacza także spore wsparcie dla regionu opolszczyzny i oczywiście nowe miejsca pracy. Przedstawiciele firm Umicore i PowerCo podkreślają, że Opolszczyzna i Nysa to idealne miejsce do realizacji kolejnych celów biznesowych.

Dla Nysy oraz całego subregionu jest to kolejny przełomowy moment. Zawarcie współpracy z partnerami o tak globalnym zasięgu i niezaprzeczalnej renomie otwiera drzwi do wymiany wiedzy i cennych doświadczeń, co wpłynie pozytywnie na rozwój gospodarki na Opolszczyźnie. Inwestycja Umicore i PowerCo oraz przeznaczenie 1,7 mld euro udowadnia potencjał i atrakcyjność tego regionu. Jestem wdzięczny za Państwa zaufanie i nieustępliwość w działaniach. – twierdzi prezes zarządu WSSE „INVEST-PARK” Piotr Wojtyczka.

Budowa nowej fabryki mają ruszyć jeszcze w tym roku, a produkcja powinna wystartować w 2026 r. W fabryce do 2030 roku zatrudnienie ma znaleźć blisko 900 osób. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Znasz się na BMW? Sprawdź się! [QUIZ]

Mianujesz się znawcą marki BMW? Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie! BMW albo się kocha albo nienawidzi. Jeśli jesteś na naszej stronie to prawdopodobnie znajdujesz się w tej pierwszej grupie i uznajesz się za eksperta od bawarskiej marki. Jeśli tak, sprawdź się w naszym quizie! [ays_quiz id='2']

VW Golf Mk2 10 Milionen napis 10 milionen na boku auta

VW Golf II „10 Millionen” – to auto może być warte majątek

Nie można nie znać Golfa. To stosunkowo tani w zakupie i  eksploatacji, a do tego bezawaryjny miejski hatchback, do którego nie brak części zamiennych na rynku wtórnym. Pierwsza generacja należy już do klasyków, powoli staje się poszukiwanym youngtimerem. Jej śladem podąża Golf II. Są jednak takie wersje dwójki, które przykuwają wzrok fanów klasyków już dzisiaj i za…