Volkswagen zainwestuje 8 mld zł w Polsce - Trends Magazines

Volkswagen zainwestuje 8 mld zł w Polsce

Fabryka BMW w Spartanburgu

Grupa Volkswagena chce otworzyć gigantyczną fabrykę dostarczającą materiały akumulatorowe europejskim klientom z branży motoryzacyjnej. Gdzie w Polsce powstanie nowy zakład VW?

Volkswagen jest obecnie w trudnej sytuacji jeżeli chodzi o elektromobilność. Na rynku azjatyckim pozostaje w tyle za chińskimi producentami elektrycznych samochodów, a w Niemczech VW zamyka swój „popisowy” zakład nazywany „Szklaną Manufakturą”. Wybudowany w 2001 roku w Dreźnie obiekt jest wyjątkowy, nie tylko ze względu architektonicznych. Dzięki szklanym ścianom klienci i zwiedzający mogą obserwować ostatnie etapy produkcji samochodów. 

Niemcy tracą pozycję lidera motoryzacyjnego. Czy gospodarce grozi załamanie?

Grupa Volkswagena podjęła decyzję o zamknięciu produkcji samochodów w drezdeńskiej „Szklanej Manufakturze”. Obecnie produkuje się tam elektrycznego VW ID.3. W 2022 r. z drezdeńskiej fabryki wyjechało ok. 6500 egzemplarzy. 

Volkswagen inwestuje w Polsce 8 mld zł

Pomimo zamknięcia jednej fabryki, VW otwiera inną, na dodatek w Polsce. Nowy zakład powstanie pod Nysą i ma kosztować ponad 8 miliardów złotych. Właścicielem jest firma Umicore – światowy lider w produkcji materiałów katodowych do akumulatorów litowo-jonowych.

Umicore wszedł we współpracę z należącym do grupy Volkswagena przedsiębiorstwem PowerCo, tworząc projekt i spółkę joint-venture o nazwie IONWAY. Owocem tej kooperacji ma być warta ponad 8 miliardów złotych inwestycja w fabrykę materiałów akumulatorowych.

To już trzecia inwestycja Umicore w Polsce

Pierwszy taki obiekt powstał w ubiegłym roku w Radzikowicach, a koszt jego budowy opiewał na 660 mln euro. Podobnie jak wspomniana fabryka, także nowa inwestycja ma być zasilana w 100 proc. zieloną energią.

Inwestycja Umicore i PowerCo jest najlepszym dowodem na to, że Polska należy do czołówki państw pod względem przyciągania największych, a jednocześnie najbardziej innowacyjnych inwestycji. To kolejna już tak wielka inwestycja ogłoszona w tym roku. Cieszy nas również fakt, że jest to inwestycja wspierająca zrównoważoną transformację gospodarczą i energetyczną Polski w kierunku zeroemisyjności. – minister rozwoju i technologii Waldemar Buda.

Nowa fabryka = nowe miejsca pracy

Ogromna inwestycja Volkswagena oznacza także spore wsparcie dla regionu opolszczyzny i oczywiście nowe miejsca pracy. Przedstawiciele firm Umicore i PowerCo podkreślają, że Opolszczyzna i Nysa to idealne miejsce do realizacji kolejnych celów biznesowych.

Dla Nysy oraz całego subregionu jest to kolejny przełomowy moment. Zawarcie współpracy z partnerami o tak globalnym zasięgu i niezaprzeczalnej renomie otwiera drzwi do wymiany wiedzy i cennych doświadczeń, co wpłynie pozytywnie na rozwój gospodarki na Opolszczyźnie. Inwestycja Umicore i PowerCo oraz przeznaczenie 1,7 mld euro udowadnia potencjał i atrakcyjność tego regionu. Jestem wdzięczny za Państwa zaufanie i nieustępliwość w działaniach. – twierdzi prezes zarządu WSSE „INVEST-PARK” Piotr Wojtyczka.

Budowa nowej fabryki mają ruszyć jeszcze w tym roku, a produkcja powinna wystartować w 2026 r. W fabryce do 2030 roku zatrudnienie ma znaleźć blisko 900 osób. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Skrzynia narzędziowa

Wyposażenie warsztatu samochodowego na miarę 2024 roku! Zobacz, na co zwrócić uwagę

Prowadzisz lub dopiero zamierzasz otworzyć zakład mechaniki pojazdowej? To świetny pomysł na biznes i pracy z pewnością nie zabraknie! Ale już na samym starcie potrzebujesz profesjonalnego wyposażenia warsztatu samochodowego. Jak je znaleźć i na co zwrócić uwagę w 2024 roku? Sprawdźmy! Sprzęt do warsztatu: checklista na start Biznesowa zasada jest stosunkowo prosta: żeby wyjąć z…

Silnik W12 – Inżynieryjny cud Ferdynanda Piëcha

Silnik W12 - jedna z najbardziej oryginalnych koncepcji silników w historii motoryzacji. Konstrukcja została stworzona przez Volkswagena za czasów prezesury Ferdinanda Piëcha. Ferdynand Karl Piëch, genialny inżynier, ambitny konstruktor, wnuk Ferdynanda Porsche, stał na czele koncernu Volkswagen AG w latach 1993–2002. Ten czas upłynął nie tylko pod znakiem dynamicznego rozwoju firmy, ale również ambitnych przedsięwzięć –…