Elektryczny model Hispano Suiza zadebiutuje w Genewie - Trends Magazines

Elektryczny model Hispano Suiza zadebiutuje w Genewie

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) odbędzie się światowy debiut „Carmen” – w pełni elektrycznego, superluksusowego modelu GT słynnej hiszpańskiej marki Hispano Suiza.

Nazwany po Carmen Mateu, wnuczce założyciela Hispano Suiza, nowy model będzie najwyższym wyrazem klasycznie inspirowanego designu, technologii przyszyłości, ekscytującej mocy i doskonałej inżynierii dynamiki.

Zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w Barcelonie, ręcznie wykonana Carmen bazuje na bardzo sztywnym, ręcznie układanym monocoque z włókien węglowych. Zapewnia to podstawę wyjątkowego luksusu, wygody, innowacyjności i dbałości o szczegóły samochodu, które są teraz połączone z technologicznie lepszymi, w pełni elektrycznymi osiągami.

Podczas gdy nowy model czerpie inspirację z Dubonnet Xenia, jednego z eleganckich i luksusowych pojazdów zbudowanych przez Hispano Suizę w 1938 roku, rozwój i budowa Carmen oraz jego zaprojektowanego na zamówienie elektrycznego układu napędowego będą prowadzone przez partnera produkcyjnego firmy QEV Technologies, która może się pochwalić zespołem wysoko wykwalifikowanych inżynierów z doświadczeniem w zakresie projektowania, inżynierii, badań i rozwoju oraz produkcji m.in. dla zespołów Formuły-E. Ma też swoje podstawy w sportach motorowych z Campos Racing i jest również technologią firmy Mahindra Formula-E Racing oraz europejskim obiektem badawczo-rozwojowym dla chińskiej firmy BAIC.

Przypomnijmy, że Hispano Suiza to historyczna marka samochodowa należąca do czwartej generacji rodziny Suqué Mateu. W latach 1904-1946 Hispano Suiza zbudował ponad 12 tysięcy luksusowych samochodów i 50 tysięcy silników lotniczych.

Fot. Hispano Suiza

Podobne

VW ID. Buzz – powrót Bulliego w nowoczesnej formie

Trzeba przyznać, że wygląda świetnie. Auto wyróżnia się spośród szaro-czarnych nowoczesnych aut nie tylko wesołymi kolorami, ale też stylistyką. Auto jest bardzo kompaktowe i ma napęd na tył! Nowy VW ID.Buzz naśladuje swojego protoplastę T1 i tak jak tamtem nie jest wielkiem dostawczakiem. Nadwozie mierzy 4712 mm długości. Rozstaw osi to 2988 mm. W wersji…

Używany Volkswagen Golf VII. Zalety, wady i typowe usterki. Czy warto kupić?

Volkswagen Golf GTE. Test hybrydy, która wymaga wyrzeczeń

Doskonale wygląda, świetnie jeździ i pali niewiele. Ideał? Nie do końca. W naszych warunkach hybrydowy Golf GTE wymaga jednak pewnych wyrzeczeń. Volkswagen nie spieszył się z wprowadzaniem samochodów hybrydowych do salonów. I dobrze, bo tym samym uniknięto niedopracowanych modeli. Trzonem hybrydowej oferty koncernu staje się linia GTE. To hybrydy z możliwością „dokarmiania” akumulatora trakcyjnego prądem…