Audi kontynuuje elektryczną ofensywę. Najlepszym tego przykładem są nowe modele Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback. Oba modele S z napędem w pełni elektrycznym, wykorzystują do napędu trzy silniki elektryczne, z których dwa pracują na tylnej osi. Oprócz elektrycznego napędu na wszystkie koła, pojazdy te są wyposażone w elektryczny, aktywny i w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego między kołami tylnej osi.
Jeszcze szybsze
Nowe Audi e-tron S i e-tron S wyróżnia przekładnia typu S, która przez osiem sekund zapewnia pełne zwiększenie mocy – 370 kW i 973 Nm momentu obrotowego. Standardowy sprint do 100 km/h trwa zaledwie 4,5 sekundy, a przyspieszanie kończy się przy prędkości 210 km/h.
Nowe modele S mają dwa silniki elektryczne na tylnej i jeden na przedniej osi. Ich układ napędowy oparty jest na zasadzie konstrukcji modułowej: konstrukcja mocniejszego silnika elektrycznego napędzającego tylną oś, jest teraz zaadaptowana i zamontowana na przedniej osi. Silnik elektryczny w przodzie e-trona 55 współpracuje z identycznym strukturalnie odpowiednikiem w tyle pojazdu. Wysokonapięciowy akumulator ma pojemność energetyczną brutto 95 kWh, z czego 91 procent (86 kWh) jest wykorzystywane w toku eksploatacji. Na jednym naładowaniu akumulatora Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback osiągają zasięg odpowiednio do 360 km i 365 km (wartości wstępne) w cyklu WLTP.