ELektryczna wyspa Volkswagena w Grecji - Trends Magazines

ELektryczna wyspa Volkswagena w Grecji

ELektryczna wyspa Volkswagena w Grecji: koncern Volkswagen i rząd Grecji uzgodniły stworzenie nowoczesnego systemu mobilności na śródziemnomorskiej wyspie Astypalea. Zakłada on przebudowę komunikacji na wyspie poprzez przestawienie jej na pojazdy elektryczne i wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Nowe rozwiązania z zakresu komunikacji, jak car-sharing czy ride-sharing przyczynią się do zmniejszenia natężenia ruchu i jego usprawnienia. Energia elektryczna będzie pochodzić głównie z lokalnych źródeł – z instalacji solarnych i elektrowni wiatrowych. Projekt będzie początkowo prowadzony przez sześć lat.

PRENUMERATA TRENDS

Głównym elementem projektu jest stworzony od podstaw, niezwykle nowoczesny system komunikacji zawierający inteligentne usługi mobilne, jak np. działająca przez cały rok usługa ride-sharing wykorzystująca pojazdy elektryczne, która usprawni mocno dziś ograniczoną komunikację autobusową. Wraz z miejscowymi partnerami część tradycyjnych wypożyczalni samochodów zostanie przekształcona w car-sharing obejmujący oprócz elektrycznych samochodów także elektryczne hulajnogi marki SEAT oraz elektryczne rowery. Już tylko dzięki tym rozwiązaniom znacznie zmniejszy się liczba samochodów na wyspie. W sumie 1500 aut z silnikami spalinowymi ma zostać zastąpionych przez 1000 samochodów elektrycznych. Wprowadzając na rynek nowe elektryczne pojazdy z rodziny ID. Volkswagen zainstaluje na wyspie ładowarki firmy Elli i stworzy w ten sposób gęstą sieć stacji ładowania akumulatorów.

The new Volkswagen ID.3

ELektryczna wyspa Volkswagena w Grecji

Astypalea to wyspa o powierzchni około 100 km2 położona w południowej części Morza Egejskiego. Ma około 1300 mieszkańców i jest odwiedzana każdego roku przez 72.000 turystów. Na wyspie funkcjonuje obecnie bardzo ograniczony system publicznej komunikacji, w ramach którego kursują tylko dwa autobusy obsługujące niewielką część wyspy. Zapotrzebowanie na energię elektryczną jest pokrywane niemal wyłącznie ze źródeł kopalnych. W przyszłości Astypalea ma objąć wiodącą rolę w dziedzinie zrównoważonej turystyki. Jej głównym elementem będzie wykorzystanie pojazdów przyjaznych środowisku. Republika Grecka wspiera ten projekt w ramach swojego narodowego planu dotyczącego energii i klimatu.

Podobne

VW Passat B8 po liftingu. Prawie autonomiczna limuzyna

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) Volkswagen zaprezentuje odświeżoną wersję Passata B8. W maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż,  a nowy model na rynku pojawi się we wrześniu. W nowym Passacie zostanie po raz pierwszy zastosowany system „Travel Assist”. Sygnowany marką IQ.DRIVE umożliwia on częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h.…

Używany Volkswagen CC (2012–2016) – opinie, wady i zalety

Efektownie stylizowany, szybki i nieprzesadnie drogi w serwisowaniu Volkswagen CC to coś więcej niż bardziej atrakcyjna wersja popularnego Passata. Sprawdź opinie, wady i zalety używanego VW CC.  W 2004 roku za sprawą Mercedesa CLS rozpoczęła się moda na czterodrzwiowe coupé, czyli limuzyny z łagodnie opadającą linią dachu, drzwiami bez ramek na szyby oraz mocnymi silnikami pod maską.…