Ekstremalnie obniżony VW Golf 1 - w prostocie piękno - Trends Magazines

Ekstremalnie obniżony VW Golf 1 – w prostocie piękno

Tuning VW Golf 1 widok od tyłu

Fascynacja Grześka z marką symbolem, jakim niewątpliwie jest Volkswagen, zaczęła się wiele lata temu. Jego VW Golf 1 należał przez wiele lat do starszego pana, który użytkował go sporadycznie. Stan samochodu ogólnie był dobry, lecz wymagał nieco pracy. Nie ma się w sumie czemu dziwić, ten egzemplarz miał na karku 32 lata!

Zarówno Grzesiek, jak i poprzedni właściciel garażowali Golfa. Miało to, i oczywiście nadal ma, zbawienny wpływ na kondycję poczciwego seniora. Prawie cała powłoka lakiernicza jest oryginalna, owszem, kilka elementów było poprawianych, mimo to właściciele młodszych samochodów mogą pozazdrościć Grześkowi, mówiąc kolokwialnie, blachy jego Golfa.

Tuning VW Golf 1 widok z przodu

Minimalizm we wnętrzu

Gorzej było z wnętrzem. Materiał na fotelach był mocno zniszczony, jeszcze bardziej na boczkach drzwi. Od wnętrza zaczęła się więc poważna praca nad autem. Czytając ten tekst musicie mieć na uwadze, że ten Golf zaznaczam pierwszej generacji wyjechał z fabryki w 1979 roku.

Tuning VW Golf 1 logo VW na grillu

Są to dla samochodu lata świetlne! Wiele aut wyprodukowanych 15 lat później dawno niszczeje na szrotach, a ten Golf pokonuje kolejne kilometry. VW Grzegorza jest w naprawdę dobrej kondycji, o czym świadczy choćby to, że po zakupie nie trzeba było remontować automatycznej skrzyni biegów, które, jak wiadomo, były znacznie bardziej awaryjne od przekładni manualnych.

Tuning VW Golf 1 kokpit

Chcąc zachować minimalistyczny charakter modyfikacji kabiny Grzegorz zakupił po uwaga! dwóch latach poszukiwań komplet niebieskich skajowych w 100-procentach oryginalnych foteli i kanapy, które leżały u kogoś w… stodole.

Tuning VW Golf 1 niebieska tylna kapnapa

Oczywiście nie był to koniec problemów. Fotel kierowcy był niemal w strzępach, lepiej wyglądały siedzisko pasażera i kanapa, które dały się doczyścić specjalistycznymi środkami. Fotel szofera został oddany do renowacji do profesjonalnego zakładu tapicerskiego.

Tuning VW Golf 1 dźwignia zmiany biegów

Ponadto we wnętrzu, zamiast fabrycznej, zamontowana została konsola z wersji GTI, wzbogacona o wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Osłony przednich słupków, podobnie zresztą jak konsola, pochodzą również z rzadko spotykanej odmiany GTI.

Tuning VW Golf 1 przednie fotele

Dziurawe boczki zastąpiły używane, ale będące w doskonałym stanie. Golf Grześka to wersja C, pozbawiona wszystkiego, najuboższa. Muszę przyznać, że jak żadna inna doskonale pasuje do stylu opartego na minimalizmie.

Tuning VW Golf 1 napis Golf C

Ekstremalny gwint

Genialną modyfikacją na tle nadwozia zaprojektowanego w latach 70. jest ekstremalne jego obniżenie za pomocą gwintu TA-Technix.

Tuning VW Golf 1 przednie zaiweszenie

Efekt obniżenia dodatkowo wzmagają lekko poszerzające, plastikowe nakładki błotników z wersji GTI, wrażenie potęgują klasyczne obręcze ATS Classic o szerokości siedmiu cali na przedniej i ośmiu na tylnej osi.

Tuning VW Golf 1 felga ATS

Za wspaniały dodatek uznać można błyszczącą, wykonaną ze stali nierdzewnej końcówkę dospawaną do seryjnego układu wydechowego oraz przednie reflektory z charakterystycznymi czarnymi krzyżami.

Tuning VW Golf 1 końcówka wydechu

Piotr Dankiewicz

Fot.  Mikołaj Urbański

VW Golf I 1,5 1979 r.

SILNIK/NAPĘD: benzynowy, 1471 ccm, 70 KM, moment obrotowy 110 Nm przy 2500 obr./min, 3-biegowa automatyczna skrzynia biegów

ZAWIESZENIE: gwintowany zestaw TA-Technix

OSIĄGI: V-maks. 160 km/h; 0-100 km/h 12,0 s

WYMIARY: (dł./szer./wys.) 3815/1610/1410 mm

(VW TRENDS 6/2011)

Podobne

VW T1 Bulli Sofie przed budynkiem

Najstarszy na świecie T1 Bulli z 1950 roku

T1 Bulli z 1950 roku to najstarszy na świecie dopuszczony do ruchu van Volkswagena. Od sześciu lat jest ozdobą kolekcji marki VW Samochody Dostawcze. T1 o numerze 20-1880 70 lat temu z linii produkcyjnej zakładu w Wolfsburgu zjechał T1 w kolorze gołębiego błękitu i podwoziem o numerze 20-1880. Van trafił do fabryki w Hildesheim, gdzie służył do transportu towarów. Przez lata należał do…

Znak B-33 30km/h w zabudowanym

30 km/h w terenie zabudowanym? Jest postulat ETCS

Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) postuluje za ograniczeniem prędkości na drogach z powodu… Rosyjskiej agresji na Ukrainę. Skąd wysnuto takie wnioski? I czy naprawdę będziemy jeździć 30km/h w terenie zabudowanym? Atak na Ukrainę przyczyną kryzysu paliwowego Postulat ten ma związek z rosyjską agresją na Ukrainę, której nierozerwalnym skutkiem jest problem z dostawami ropy naftowej. Według…