Ekologiczny transport Volkswagenów - Trends Magazines

Ekologiczny transport Volkswagenów

Transport morski nie jest szczególnie przyjazny środowisku – po oceanach pływa wiele statków, których bloki napędowe nie spełniają żadnych norm emisji. Koncern Volkswagen postanowił ograniczyć wpływ logistyki na środowisko.

 Zbudowany w Chinach i zwodowany w zeszłym roku samochodowie „Siem Confucius” legitymuje się istotnie zmniejszoną dwutlenku węgla (do 25 proc.), tlenków azotu (do 30 proc.), cząstek sadzy (do 60 proc.) i tlenku siarki (do 100 proc.). To zasługa zasilanego płynnym gazem ziemnym zespołu napędowego.

Na najnowocześniejszym pod względem technicznym „Siem Confucius” o długości 200 m i szerokości 38 m, podobnie jak na jego siostrzanej jednostce „Siem Aristotle”, która rozpocznie służbę prawdopodobnie jeszcze w tym roku, znajduje się trzynaście pokładów do przewozu samochodów. Ile może przewwieźć aut na swoich pokładach? O tym przeczytasz TUTAJ.

Podobne

Alpina B10 Bi Turbo Schmiedmann_1

Alpina B10 Bi Turbo nr 432

Zobaczcie jakie maszyny są serwisowane u Schmiedmann'a. Tym razem jest to Alpina B10 Bi Turbo z 1992 typoszeregu E34. To nr 432 z 507 wyprodukowanych aut. O samochodzie Auto oryginalnie zostało zakupione w Szwajcarii i po 17 latach trafiło do Norwegii. Ten egzemplarz wyposażony jest w mnóstwo dodatków typowych dla aut z niemieckiej manufaktury. Wśród…

VW eUP! ładowanie

Recykling akumulatorów? Volkswagen: Tak, już to robimy

Volkswagen Group Components uruchomiło w ubiegłym tygodniu w fabryce w Salzgitter pierwszą w koncernie pilotażową linię do recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia stosowanych w samochodach elektrycznych. Celem jest przemysłowy odzysk cennych surowców, jak lit, nikiel, mangan, kobalt w obiegu zamkniętym, a także aluminium miedzi i tworzyw sztuczny uzyskując stopień odzysku wynoszący ponad 90% w dłuższej perspektywie.…