Emisja dwutlenku węgla towarzyszy nie tylko eksploatacji pojazdów, ale również ich produkcji. Volkswagen dokłada starań, by wytwarzanie aut stało się możliwie neutralne dla środowiska.
Największy nacisk został obecnie położony na uzyskanie zerowego bilansu w przypadku elektrycznych modeli ID.3 oraz ID.4. Jest to zrozumiałe. Koncern rozpoczyna produkcję tych aut, więc optymalizacja procesów produkcyjnych i logistycznych jest prostsza od przebudowywania istniejącego już modelu działania. Oferta „elektryków” będzie poszerzana, więc w przyszłości korzyści staną się bardzo wymierne. W efekcie w krajach produkujących energię elektryczną bez uwalniania do atmosfery CO2 będzie można stwierdzić, że auta na prąd faktycznie są zeroemisyjne.
Po uruchomieniu w zakładzie w Zwickau urządzenia odpowiadającego za automatyczne rozładowywanie z wagonów kolejowych akumulatorów dla modeli ID.3 oraz ID.4 transport baterii stał się bardziej przyjazny dla środowiska. Było to ostatnie ogniwo zielonego łańcucha logistycznego prowadzącego z Polski przez Brunszwik do fabryki w Saksonii. Jak to działa, przeczytasz TUTAJ.