Duże zmiany w tablicach rejestracyjnych. Kończą się liczby - Trends Magazines

Duże zmiany w tablicach rejestracyjnych. Kończą się liczby

Mieszkańcy Krakowa, Wrocławia i Poznania wkrótce zobaczą zupełnie nowe oznakowania tablic rejestracyjnych. Żegnamy litery KR, DW i PO.

Zasoby dostępnej numeracji tablic rejestracyjnych powoli się wyczerpują. Dlatego Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wprowadza zmiany w oznaczeniach pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych. Poszczególne litery i cyfry numeru rejestracyjnego pełnią następujące funkcje: na tablicach rejestracyjnych zwyczajnych – pierwsza litera stanowi wyróżnik województwa, druga lub druga i trzecia litera stanowią wyróżnik powiatu, następne cyfry lub cyfry i litera lub litery stanowią wyróżnik pojazdu.

Te sekwencje powoli się kończą i za kilka miesięcy po prostu zabraknie nowych numerów do wydawania. Stąd decyzja do wprowadzenia nowego początku w nazwach tablic w największych miastach w Polsce.

Wrocław zamiast DW będzie miał teraz początek DX i pięć cyfr. Oznaczenie DX można było już spotkać w powiecie wrocławskich na tablicach motocykli. Poznań otrzyma oznaczenie PY, natomiast Kraków zamiast KR – KK. Taka kombinacja powinna wystarczyć spokojnie na najbliższe dwie dekady.

Przypomnijmy, że niedługo zniknie konieczność wymiany tablic oraz naklejek na szybę. Początkowo zniknie obowiązek wymiany tablic rejestracyjnych przy zakupie używanego auta. Później będziemy zdrapywać naklejki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Garbus Typ 15 1200 widok od tyłu

Garbi dla… Barbie

Popularny w Polsce Żuczek, znany szerzej jako VW Garbus, w świecie zyskał wiele więcej określeń. We Francji jest nazywany Biedronką, zaś w swojej drugiej ojczyźnie, Meksyku, popularność zdobywa jako Vocho. Wysokim uznaniem cieszy się na Kubie. Na „wyspie jak wulkan gorącej” ochrzczono go mianem Jajeczka. Miłość do Garbusów Ponad 21 milionów sprzedanych egzemplarzy na całym…

Jeździli po odcinku drogowym! Obejrzyj zdjęcia.

IV runda Rallysprint Challenge to zawody rozgrywane na zamkniętym odcinku drogowym w gminie Biały Bór. Do startu zgłosiło się niecałe 50 uczestników, którzy przejeżdżali 5.5 km odcinek specjalny 5-krotnie. Najszybszy był Michał Kijanka w BMW M3. Drugi na podium stanął Mateusz Milczarek w BMW E36, a puchar za trzecie miejsce odebrał Łukasz Sawicki, jadący BMW…