Duże zmiany w tablicach rejestracyjnych. Kończą się liczby - Trends Magazines

Duże zmiany w tablicach rejestracyjnych. Kończą się liczby

Mieszkańcy Krakowa, Wrocławia i Poznania wkrótce zobaczą zupełnie nowe oznakowania tablic rejestracyjnych. Żegnamy litery KR, DW i PO.

Zasoby dostępnej numeracji tablic rejestracyjnych powoli się wyczerpują. Dlatego Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wprowadza zmiany w oznaczeniach pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych. Poszczególne litery i cyfry numeru rejestracyjnego pełnią następujące funkcje: na tablicach rejestracyjnych zwyczajnych – pierwsza litera stanowi wyróżnik województwa, druga lub druga i trzecia litera stanowią wyróżnik powiatu, następne cyfry lub cyfry i litera lub litery stanowią wyróżnik pojazdu.

Te sekwencje powoli się kończą i za kilka miesięcy po prostu zabraknie nowych numerów do wydawania. Stąd decyzja do wprowadzenia nowego początku w nazwach tablic w największych miastach w Polsce.

Wrocław zamiast DW będzie miał teraz początek DX i pięć cyfr. Oznaczenie DX można było już spotkać w powiecie wrocławskich na tablicach motocykli. Poznań otrzyma oznaczenie PY, natomiast Kraków zamiast KR – KK. Taka kombinacja powinna wystarczyć spokojnie na najbliższe dwie dekady.

Przypomnijmy, że niedługo zniknie konieczność wymiany tablic oraz naklejek na szybę. Początkowo zniknie obowiązek wymiany tablic rejestracyjnych przy zakupie używanego auta. Później będziemy zdrapywać naklejki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW GOLF MK6 – wielkie odliczanie – HISTORIA

W latach 2008-2012 wyprodukowano 2,85 miliona pojazdów Golf Mk6. Pokolenie Golf nr 6 po raz kolejny stanowiło krok naprzód pod względem bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Premiera armady nowych systemów asystujących była kamieniem milowym w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i komfortu. Systemy asystujące, takie jak Adaptive Cruise…

Kupujemy używanego Volkswagena Passata B7 (2010 ‒ 2014)

Passat zawsze przecierał nowe szlaki i wyznaczał kierunki rozwoju Volkswagena. Reputacja cenionej przez rynek limuzyny została nadszarpnięta w 2005 roku. Wprowadzony wówczas Passat B6, choć niezwykle funkcjonalny i zaawansowany technicznie, okazał się ponadprzeciętnie awaryjny. Czy jego następca - używany VW Passat B7 jest lepszy W B6 najczęściej zawodziły jednostki 2.0 TDI – w skrajnym przypadku…