Duże zmiany w tablicach rejestracyjnych. Kończą się liczby - Trends Magazines

Duże zmiany w tablicach rejestracyjnych. Kończą się liczby

Mieszkańcy Krakowa, Wrocławia i Poznania wkrótce zobaczą zupełnie nowe oznakowania tablic rejestracyjnych. Żegnamy litery KR, DW i PO.

Zasoby dostępnej numeracji tablic rejestracyjnych powoli się wyczerpują. Dlatego Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wprowadza zmiany w oznaczeniach pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych. Poszczególne litery i cyfry numeru rejestracyjnego pełnią następujące funkcje: na tablicach rejestracyjnych zwyczajnych – pierwsza litera stanowi wyróżnik województwa, druga lub druga i trzecia litera stanowią wyróżnik powiatu, następne cyfry lub cyfry i litera lub litery stanowią wyróżnik pojazdu.

Te sekwencje powoli się kończą i za kilka miesięcy po prostu zabraknie nowych numerów do wydawania. Stąd decyzja do wprowadzenia nowego początku w nazwach tablic w największych miastach w Polsce.

Wrocław zamiast DW będzie miał teraz początek DX i pięć cyfr. Oznaczenie DX można było już spotkać w powiecie wrocławskich na tablicach motocykli. Poznań otrzyma oznaczenie PY, natomiast Kraków zamiast KR – KK. Taka kombinacja powinna wystarczyć spokojnie na najbliższe dwie dekady.

Przypomnijmy, że niedługo zniknie konieczność wymiany tablic oraz naklejek na szybę. Początkowo zniknie obowiązek wymiany tablic rejestracyjnych przy zakupie używanego auta. Później będziemy zdrapywać naklejki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW GOLF VARIANT

Lepszy Variant Golfa

Większa przestrzeń i nowe cyfrowe wnętrze zmieniają postrzeganie Golfa. Więcej miejsca z tyłu na nogi i więcej jeszcze bardziej praktycznych schowków sprawia, że zaciera się różnica między Golfem Variantem a samochodami kombi o klasę większymi. Większa przestronność to zasługa zwiększonej długości. Funkcje konwencjonalnych przycisków i pokręteł oraz wyświetlaczy pełnią teraz dotykowe panele, suwaki i ekrany.…

BMW_F20_118i_vs_BMW_E81_120d

Bitwa „jedynek” od BMW: E81 120d vs. F20 118i- TEST

BMW serii 1 to najmniejszy i zarazem najtańszy współczesny model niemieckiego producenta. Pomimo to popularna jedynka nie jest pozbawiona charakteru. Na przykładzie dwóch generacji przyjrzymy się, jak na przestrzeni kilkunastu lat zmieniła się niedoceniana seria 1. W 2004 roku BMW postanowiło przerwać dobrą passę Audi. Nowo powstała seria 1 jednoznacznie celowała w klientów modelu A3…