Drogowa wyścigówka VW - Trends Magazines

Drogowa wyścigówka VW

Amerykańska firma APR dobrze przygotowała się do  tuningowych targów SEMA w Los Angeles. Zaprezentowała na nich 536-konnego Golfa RLMS. Choć auto wygląda jak wyścigówka, wciąż ma drogową homologację.

Specjalizujące się w modyfikacjach aut grupy Volkswagena APR wzięło na warsztat Golfa R. Celem było stworzenie mocnego samochodu do jazdy po torach. Silnik 2.0 TSI przeszedł modyfikację, którą firma APR określa jako Stage III+. Oznacza to, że pod maskę trafiły bardziej wydajne wtryskiwacze, turbosprężarka Borg Warner, układ dolotowy z włókna węglowego czy intercooler o wyższej sprawności. Zmodyfikowane zostały też wydech oraz układ zasilania, w który zamontowano bardziej wydajną pompę. Finalnie z dwulitrowego silnika wyciśnięto 536 KM i 643 Nm.

We wnętrzu starano się połączyć styl wyścigowy z wykończeniem godnym wyższej klasy. Stąd obszyte skórą fotele kubełkowe czy wytłoczone w alcantarze logotypy R. Nie zabrakło też klatki bezpieczeństwa, czteropunktowych pasów i systemu gaśniczego OMP.

Pakiet aerodynamiczny, obejmujący mocno poszerzone błotniki i zderzaki, spliter, dyfuzor, a nawet tylny spojler z regulacją kąta nachylenia, był inspirowany wyczynowym Golfem TCR. APR wyposażyło też samochód w gwintowane zawieszenie, grubsze stabilizatory oraz dwuczęściowe felgi z efektownymi „parapetami”.

Prace nad samochodem trwały półtora roku, ale nie był to czas zmarnowany. Golf od APR pokonuje 1/4 mili w 10 sekund, co jest wynikiem szybkich, 200-konnych motocykli.

(VW TRENDS 4/2018)

Podobne

opony koło sprawdzenie

Kiedy najlepiej wymienić opony na letnie?

Wiosna to czas porządków, remontów i wymiany ogumienia z zimowego na letnie. Sprawdzamy, kiedy najlepiej wymienić opony na letnie. Przyjęła się niepisana teoria, że najlepiej zmienić opony w momencie, gdy zmieniamy czas z zimowego na letni, czyli pod koniec marca. Ale nie zawsze ta zasada się sprawdza. Wszystko zależy od pogody, bowiem jednego roku marzec…

Zjawiskowa Jetta A2

Volkswagen Jetta nigdy nie należał do bestsellerów z Wolfsburga oferowanych na europejskim rynku. Typowy sedan zawsze pozostawał w cieniu Golfa, Passata i Polo. W środowisku polskich miłośników klasycznych i tuningowanych aut ten model także traktowano po macoszemu. Nie przeszkodziło to jednak Markowi w obdarzeniu Jetty A2 prawdziwym uczuciem. Historia klasycznego niemieckiego sedana rozpoczęła bieg w…