Drogowa wyścigówka VW - Trends Magazines

Drogowa wyścigówka VW

Amerykańska firma APR dobrze przygotowała się do  tuningowych targów SEMA w Los Angeles. Zaprezentowała na nich 536-konnego Golfa RLMS. Choć auto wygląda jak wyścigówka, wciąż ma drogową homologację.

Specjalizujące się w modyfikacjach aut grupy Volkswagena APR wzięło na warsztat Golfa R. Celem było stworzenie mocnego samochodu do jazdy po torach. Silnik 2.0 TSI przeszedł modyfikację, którą firma APR określa jako Stage III+. Oznacza to, że pod maskę trafiły bardziej wydajne wtryskiwacze, turbosprężarka Borg Warner, układ dolotowy z włókna węglowego czy intercooler o wyższej sprawności. Zmodyfikowane zostały też wydech oraz układ zasilania, w który zamontowano bardziej wydajną pompę. Finalnie z dwulitrowego silnika wyciśnięto 536 KM i 643 Nm.

We wnętrzu starano się połączyć styl wyścigowy z wykończeniem godnym wyższej klasy. Stąd obszyte skórą fotele kubełkowe czy wytłoczone w alcantarze logotypy R. Nie zabrakło też klatki bezpieczeństwa, czteropunktowych pasów i systemu gaśniczego OMP.

Pakiet aerodynamiczny, obejmujący mocno poszerzone błotniki i zderzaki, spliter, dyfuzor, a nawet tylny spojler z regulacją kąta nachylenia, był inspirowany wyczynowym Golfem TCR. APR wyposażyło też samochód w gwintowane zawieszenie, grubsze stabilizatory oraz dwuczęściowe felgi z efektownymi „parapetami”.

Prace nad samochodem trwały półtora roku, ale nie był to czas zmarnowany. Golf od APR pokonuje 1/4 mili w 10 sekund, co jest wynikiem szybkich, 200-konnych motocykli.

(VW TRENDS 4/2018)

Podobne

VW-Golf-Mk1-cabrio-GL-widok z przodu

Golf 1 cabrio – idealny youngtimer na lato

Youngtimer to nie tylko stare zadbane auto. To coś więcej, samochód z duszą, klasą, stylem i przede wszystkim ciekawą historią. Właśnie takiego Golfa pierwszej generacji i to w wersji idealnej na lato, czyli cabrio. przedstawiamy. Od Passata do Golfa 1 Tomasz to programista i CTO w dobrze prosperującej warszawskiej firmie i fan motoryzacji, zwłaszcza z…

VW up! w czasie jazdy

Bezpieczeństwo, czy prędkość? Oto jest pytanie…

Polscy kierowcy coraz dojrzalej podchodzą do motoryzacji. Świadczą o tym wyniki badań przeprowadzonych przez InsightOut Lab i Volkswagena. Respondenci zadeklarowali, że bezpieczeństwo w trasie jest ważniejsze od czasu przejazdu.  Deklaracje złożone w ramach ankiet InsightOut Lab i Volkswagena postanowiono zweryfikować poprzez ich konfrontację z pytaniami dotyczącymi przerw podczas długich podróży. Korzystając z okazji postanowiono również zapytać, czy bez zmiany obecnych nawyków Polacy…