Drogowa wyścigówka BMW od Manharta za... 149 tys. euro - Trends Magazines

Drogowa wyścigówka BMW od Manharta za… 149 tys. euro

MANHART-MH2-GTR widok od tylu

W tuningu granice są wyznaczane przez pomysłowość zespołów zajmujących się modyfikacjami samochodów oraz… zasobność portfeli klientów. Manhart MH2 GTR wygląda i jeździ fantastycznie, ale jest koszmarnie drogi.

Czy to auto nie wydaje się wam znajome? Oczywiście! To kontynuacja linii specjalnych modeli, którą otworzył bazujący na M4 DTM Champion Edition Manhart MH4 GTR. Jego młodszy brat powstał na bazie M2 CS. Oczywiście puryści nie są usatysfakcjonowani decyzją Manharta. Twierdzą, że modyfikując auto tuner uszczuplił pulę topowej wersji M2 do 2.199 egzemplarzy.

MANHART-MH2-GTR widok z frontu

Potrzeba tylko… 149.000 euro

Prawdziwe powody do rozpaczania jednak nie istnieją, bo firma z Wuppertalu przygotowała na razie egzemplarz oznaczony jako Limited No. 01/01. Jest bezwypadkowy, ma 1900 km przebiegu i został wystawiony na sprzedaż za… 149.000 euro. Jeżeli ktoś chciałby zarejestrować go w Polsce, będzie musiał doliczyć prawie 20 proc. akcyzy.

MANHART-MH2-GTR logo Manhart

600 KM i 830 NM MH2 GTR

Co otrzymamy w zamian? Seryjny 450-konny silnik został podkręcony do 600 KM. Jeszcze większe wrażenie robi skok momentu obrotowego – z 550 do 830 Nm! Aby wykrzesać takie wartości z trzylitrowego silnika, Manhart musiał wyposażyć M2 w nowe turbosprężarki, intercooler firmy CSF oraz karbonowe elementy układu dolotowego firmy Arma. Gazy wylotowe opuszczają silnik poprzez układ wydechowy ze stali nierdzewnej.

MANHART-MH2-GTR silnik

Ma on metalowe katalizatory, jednak nie został certyfikowany przez TÜV, więc auto nie może być legalnie użytkowane na niemieckich drogach. Spaliny są uwalniane do atmosfery przez zestaw 10-centymetrowych rur z karbonowymi nakładkami. Sterownik jednostki napędowej został oczywiście przeprogramowany. Wzmocniono także newralgiczne elementy dwusprzęgłowej skrzyni.

MANHART-MH2-GTR dzwignia zmiany biegow

Odpowiednio dużą siłę docisku aerodynamicznego zapewnił karbonowy tylny spojler. Manhart wyposażył także auto w błotniki z wylotami powietrza, co wraz z oklejeniem sprawia, że M2 wygląda niczym samochód bezpieczeństwa, który właśnie zmierza na tor.

Kute 20-calowe felgi

Poprawa właściwości jezdnych jest zasługą gwintowanego zawieszenia H&R oraz kutych 20-calowych felg Concave One, na które założono ogumienie w rozmiarze 255/30 z przodu i 295/25 z tyłu. Hamulce pozostały jeszcze seryjne – Manhart zapewnia, że dopasuje je do oczekiwań nabywcy pojazdu.

MANHART-MH2-GTR kokpit

W kabinie pojawiły się kubełki Recaro, wykończona skórą i alcantarą kierownica z oferty BMW M Performance oraz dodatkowy wyświetlacz w miejscu jednej z kratek wentylacji, który przekazuje kluczowe informacje o parametrach pracy silnika, a także umożliwia dokonywanie pomiarów osiągów auta.

Manhart dodaje, że jeżeli ten samochód nie spełnia oczekiwań nabywcy, chętnie przygotuje jeszcze bardziej wyrafinowany model.

Podobne

Audi R8 GT RWD – na pożegnanie

Niektórzy mogą przeżywać deja vu, bowiem świat już poznał auto o takiej samej nazwie. Teraz jednak mamy do czynienia z drugą generacją, a pełna nazwa auta brzmi - Audi R8 Coupe V10 GT RWD. Pierwsze Audi R8 GT zadebiutowało jeszcze w 2010, a fani musieli czekać na najostrzejszą odmianę 12 lat, ale w końcu doczekali…

VW Golf 1 front auta

VW Golf Mk1 – niemiecka szkoła w czystym wydaniu

Niski, szybki, brązowy – te trzy słowa najlepiej charakteryzują to auto. Ten Golf Mk1 z 1977 roku to niemiecka szkoła w czystym wydaniu. Kultowy Golf Mk 1 W historii VW można znaleźć wiele przełomowych momentów – np. wprowadzenie przedniego napędu jako standardu aut klasy kompaktowej czy oszczędne i dynamiczne silniki TDI. Jednak żadne z tych…