Dragster BMW - Trends Magazines

Dragster BMW

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders bok

Światowej sławy projektant customowych motocykli Roland Sands postanowił uhonorować nowe BMW R 18 i tak powstał model R 18 Dragster. Projektant i jego zespół całą swoją kreatywność skupili wokół dużego, dwucylindrowego silnika typu bokser.

Za główne źródło inspiracji posłużyła przy tym osobista przeszłość Rolanda Sandsa. — Mając silnik od razu pomyślałem o dużych samochodach o wysokich osiągach, tzw. muscle cars. Moja rodzina od zawsze miała bzika na punkcie szybkiej jazdy, a mój ojciec był kierowcą wyścigowego dragstera. Dlatego uznałem, że sensowne będzie zredukowanie motocykla do tego, co istotne i jego przeróbka w taki sposób, aby był szybki na prostych — wyjaśnia projektant.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders bok

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders tył

Nowe BMW R 18: imponujący krążownik o historycznych korzeniach.

W kwietniu 2020 r. firma BMW Motorrad zaprezentowała nowy model R 18 – pierwszy seryjny motocykl z segmentu cruiserów. Model ten w pełni wpisuje się pod względem technicznym i stylistycznym w tradycje historycznych motocykli BMW. Zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym nawiązuje do słynnych modeli, takich jak BMW R 5, ponownie oferując esencję motocykla – purystyczną, bezkompromisową technikę i silnik typu bokser. Sercem nowego BMW R 18 jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – „Big Boxer”, który technicznie nawiązuje do tradycyjnych, chłodzonych powietrzem bokserów. Takie silniki od początku produkcji BMW Motorrad w 1923 r. dostarczają fascynujących wrażeń z jazdy.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders przód bok BMW R 18 Dragster by Roland Sanders logo

Jak powstawał motocykl?

W przypadku BMW R 18 Dragster zespół Rolanda Sandsa zachował standardową oś kierowaną i usunął pierwotny tył pojazdu, zmieniając go w motocykl typu dragster. Ponadto Roland Sands zdecydował się na zachowanie karoserii R 18, zmieniając jednak błotnik przedni i tylny, tak aby dopasować je do zmodyfikowanej ramy. Przód nowego dragstera został przejęty ze ścigacza BMW S 1000 RR. Zarówno siedzenie, jak i wydech zostały indywidualnie zaprojektowane i wykonane całkowicie od nowa. Cały proces adaptacji motocykla trwał trzy i pół miesiąca. Potem zespół przewiózł motocykl do warsztatu w celu montażu końcowego oraz oczywiście na jeden dzień na tor wyścigowy.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders z góry

Roland Sands: człowiek stojący za modyfikacjami.

Roland Sands w zasadzie dorastał na motocyklu. Jego ojciec był zapalonym kierowcą wyścigowego dragstera, który samodzielnie wytwarzał skrojone na miarę motocykle oraz części. W związku z powyższym Roland dorastał pośród warsztatów i motocykli, a niedługo potem sam zaczął jeździć motocyklami terenowymi i rozbierać je na części. Ponadto przez ponad 10 lat realizował swoją własną karierę wyścigową. Dzisiaj Roland Sands jest znanym, renomowanym projektantem customowych motocykli i odzieży motocyklowej, mającym klientów na całym świecie.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders

O projekcie.

Zdecydowanie najtrudniejsza była przeróbka elektroniki, ponieważ dodaliśmy podtlenek azotu, usunęliśmy standardowy wydech i bardzo mocno zmieniliśmy układ dolotowy silnika. Był to mały eksperyment, ale udało nam się! BMW R 18 jest imponujące i bardzo solidnie wykonane, czego można było oczekiwać po BMW Motorrad. Od samego początku bardzo cieszyłem się na tę modyfikację! — podkreśla Roland.

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders przód bok

Podobne

Chiptuning TDI. Powerbox (pudełko mocy) czy wgranie nowego oprogramowania?

W dzisiejszych czasach tuning TDI trwa krócej niż montaż pokrowców na siedzenia pięciomiejscowego auta. Problem w tym, że chociaż kiepskimi pokrowcami nie zniszczymy foteli, to z wątpliwej jakości oprogramowaniem albo najtańszym powerboxem i silnikiem bywa niestety różnie. Początkowo wirus tuningu elektronicznego rozprzestrzeniał się niemal wyłącznie pod kontrolą firm wyspecjalizowanych w „rasowaniu” pojazdów. Obecnie zaszczepić może…

BMW E30: kluczyk resorak- CIEKAWOSTKI

Czy Twoje E30 ma kluczyk z latarką? A może jest wyposażone w podgrzewane zamki? To ciekawe i poszukiwane smaczki, ale domowym sposobem też można zrobić fajny bajer.  Oto jak w ciekawy sposób urozmaicić sobie otwieranie i zamykanie klasycznego BMW. Można zainstalować akcesoryjny centralny zamek i korzystać z dołączonego pilota. Można też owego pilota połączyć z kluczykiem i…