Dodatkowy zastrzyk mocy dla BMW 340i od Dählera - Trends Magazines

Dodatkowy zastrzyk mocy dla BMW 340i od Dählera

Tuning-BMW-340i-Dahler-widok z przodu

Trójce w wersji Touring nigdy nie brakowało sportowego zacięcia. Szwajcarska firma Dähler uznała, że nawet topowa wersja 340i zasługuje na zastrzyk mocy.

Na warsztat wzięto czarne kombi z trzylitrowym silnikiem oraz napędem na obie osie. To często wybierana – z racji wszechstronności – konfiguracja.

Tuning-BMW-340i-Dahler-widok z boku

Pod maską samochodu pracuje jednostka oznaczona kodem B58. Jest dość świeża, ale tunerzy rozpracowali sposoby na wyciśnięcie z niej dużych pokładów dodatkowej mocy. W seryjnym wydaniu motor rozwija 374 KM i 500 Nm, co wystarcza, by Touring osiągał 100 km/h po zaledwie 4,5 s od startu.

Tuning-BMW-340i-Dahler-silnik

Dähler zaproponował swoim klientom dwa stopnie tuningu. Pierwszy zapewnia 442 KM i 680 Nm. Alternatywą jest 475 KM oraz 680 Nm. W obu przypadkach przeprogramowanie komputera sterującego silnikiem obejmuje usunięcie ogranicznika prędkości.

Tuning-BMW-340i-Dahler-ekran wyswietlacza

Wykorzystanie ogromnej mocy ułatwia zmodyfikowane zawieszenie. Do wyboru są sportowe sprężyny, które współpracują z seryjnymi amortyzatorami o elektronicznie regulowanej sile tłumienia lub „gwint”, którego charakterystykę właściciel auta będzie mógł ustawić własnoręcznie.

Tuning-BMW-340i-Dahler-felga

Prezentowany Touring stoi na zaprojektowanych przez Dählera 20-calowych obręczach CDC1. Najbardziej wymagający mogą zamówić je także w odkuwanej wersji. Zwiększone możliwości auta sygnalizuje także dokładka przedniego zderzaka.

Tuning-BMW-340i-Dahler-widok od tyłu

Żeby samochód był nie tylko szybki, ale również dobrze brzmiał, Dähler sugeruje montaż sportowego wydechu ze stali nierdzewnej, który może być zakończony czterema rurami.

Tuning-BMW-340i-Dahler-logo competition line

Fot. Dähler

Podobne

BMW_E84_X1_28i_xDrive

Test BMW X1 28i: wstęp do archiwum X

To miał być zwykły test nie do końca zwyczajnego samochodu. Nikt z nas nie przewidywał, że tak się zakończy… W słoneczny czerwcowy dzień w doskonałych humorach stawiliśmy sięw warszawskiej siedzibie BMW po odbiór testowego X1 xDrive 28i. Dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy generujący 245 KM był obietnicą mocnych wrażeń. Nie zakładaliśmy, że będą aż tak mocne... Cofnijmy…

Opancerzone BMW serii 7 E23. Limuzyna, której kule niestraszne

Opancerzone BMW. Słyszał o nich chyba każdy, a wielu z nas widziało je na własne oczy. Co o nich wiemy? Zazwyczaj niewiele. Szkoda, bo to ciekawy fragment historii BMW. Koncern z Monachium dołączył do grona producentów opancerzonych limuzyn jesienią 1977 roku. BMW nie zdecydowało się na powierzenie przygotowania pojazdów dla VIP-ów firmom zewnętrznym. Zapadła decyzja…