Czas salonów motoryzacyjnych dobiega końca. Detroit bez BMW! - Trends Magazines

Czas salonów motoryzacyjnych dobiega końca. Detroit bez BMW!

Wystawy przestają mieć rację bytu. Motoryzacyjne targowiska próżności przynoszą więcej strat niż pożytku. To efekt rozwoju internetu, jak również polityki koncernów samochodowych. Przez lata na salonach prezentowane były prototypy zwiastujące możliwe kierunki rozwoju poszczególnych marek. Wzorowane na konceptach modele trafiały do produkcji nierzadko po kilku latach. Świetnym przykładem jest zaprezentowany w 2009 r. na targach we Frankfurcie BMW Vision Efficient Dynamics, który dopiero w 2014 r. trafił na drogi jamo BMW i8.

W dobie internetu i wszechobecnych telefonów z aparatami tworzenie kosztowych prototypów przestaje mieć rację bytu. Motoryzacyjni paparazzi, a często także przypadkowi kierowcy fotografują zamaskowane, przedprodukcyjne już auta. Zdjęcia trafiają do sieci i szybko się rozprzestrzeniają. Odsłonięcie nowego auta na salonie nie robi już na nikim większego wrażenia.

Tym bardziej, że większość marek nie chce niknąć w tłumie i swoje najważniejsze modele prezentuje na organizowanych własnymi siłami imprezach, które często obywają się tuż przed salonem. Internetowe transmisje są coraz częściej dostępne dla każdego zainteresowanego. Świat bez pomocy mediów czy specjalnych imprez tematycznych zaczyna więc dowiadywać się o nowościach.

Portal WXYZ Detroit, powołując się na otrzymaną z BMW informację, ujawnił, że marka nie zamierza wciąż udziału w przyszłorocznym North American International Auto Show, czyli salonie w Detroit. Jednocześnie BMW zamierza szukać alternatywnych formatów i platform do promocji nowości. W ostatnich latach firma skupia się na technologicznych nowościach i rozbudowanych systemach elektronicznych. Niewykluczone, że coraz częściej nowe samochody będą pojawiały się wraz ze smartfonami, telefonami, konsolami i telewizorami na targach elektroniki czy gier.

Niemożliwe? A jednak. W styczniu tego roku BMW było obecne na Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, gdzie pokazywało możliwości nowego M5, jak również chwaliło się pozostałą częścią gamy modelowej, umożliwiając zainteresowanym odbycie krótkiej jazdy próbnej. Na stoisku BMW odbył się też panel dyskusyjny o przyszłości wyścigów, w którym wziął udział Kazunori Yamauchi – twórca legendarnej serii gier Gran Turismo.

fot. BMW

Podobne

BMW V12. Limuzyny z najlepszymi silnikami

30 lat temu BMW pokazało serię 7 z silnikiem V12. Od tej pory już nic nie było takie samo. Przyznajmy, że serce V12 BMW pozostaje w cieniu innych silników tej marki – mniejszych, choć wciąż wyjątkowych. W czasach, gdy liczy się niskie spalanie i los misiów polarnych, 12 cylindrów pod maską luksusowej limuzyny jest czymś nieprzyzwoitym,…

BMW Elektryczne 2

Ostra obniżka CO2 w autach BMW

W BMW nadchodzą nowe, ekologiczne czasy. Już całkiem niedługo możemy pożegnać się z tradycyjnymi silnika R6. A to dlatego, że bawarska marka planuje ostre cięcia w emisji CO2. Plany są bardzo ambitne.  BMW chce ograniczyć normy emisji CO2 w swoich autach aż o 40 procent i to do 2030 roku. Jak informuje bawarski producent, marka…