Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid - nie za drogo? - Trends Magazines

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid – nie za drogo?

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid widok od przodu

Samochody ze znaczkiem Cupra są coraz powszechniejszym widokiem na naszych drogach. Gama modelowa w niczym nie ustępuje konkurencji. Cupra Terramar to nowy, flagowy SUV w portfolio tej hiszpańsko-niemieckiej marki. Czy jest warta uwagi?

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid przód auta

Światowa premiera Cupry Terramar miała miejsce ponad rok temu, na początku września 2024 r. Sama nazwa odnosi się do toru wyścigowego Autodrom de Sitges-Terramar, na którym w 2018 roku ogłoszono utworzenie marki Cupry. Docelowo nowy SUV ma zastąpić Atekę, ale póki co oba samochody są jeszcze oferowane równolegle.

NADWOZIE

Z zewnątrz od razu poznać, że Terramar to Cupra. Nie tylko znaczek na przedzie, ale przede wszystkim cała linia nadwozia nawiązuje do stylistyki marki. Nowy SUV jest mniejszy i niższy od Tavascana, ale od niego nieznacznie szerszy.

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid bok auta

Jest większy od Ateki i Formentora, ale krótszy od Seata Leona w wersji kombi. Z założenia jest bardziej drapieżny (jak to Cupra) i sportowy niż Seat, ale ma też być praktycznym nietuzinkowy SUV-em.  Nasz testowy samochód pokryty był lakierem Graphene Grey (5.476 zł), który ładnie harmonizował z 20-calowymi aluminiowymi felgami Hadron Super (6.296 zł).

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid widok od tyłu

WNĘTRZE

W środku też od razu poczuć Cuprę. Wystarczy spojrzeć na kokpit i kształt foteli. Z szarością zewnętrznej powłoki testówki dobrze współgrała czarna tapicerka o nazwie Dynamica Moon Light. Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne i łatwo się na nich zajmuje miejsce.

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid kokpit

Duży czytelny ekran nie absorbuje uwagi i nie jest przeładowany funkcjami. Dzięki temu m.in. kierowca może skupić się na jeździe. Kierownica dobrze leży w dłoniach, a umieszczona przy nie dźwignia zmiany biegów wymaga chwili przyzwyczajenia. Przyciski startera oraz dodatkowej mocy BOOST łatwo odnaleźć kciukami. W środku jest wystarczająco miejsca, choć ze względu na hybrydowy napęd mamy mniejszą pojemność bagażnika. Typowe „coś za coś”.

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid tunle środkowy

NAPĘD

Do dyspozycji mieliśmy hybrydowy zespół napędowy w wariancie 1,5 e-Hybrid (204 KM) z automatyczną, 6-stopniową skrzynią DSG (jest też mocniejsza, 272-konna hybryda).

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid silnik

Auto wyposażone w ładowany z gniazdka napęd hybrydowy typu plug-in (silnik benzynowy współpracujący z silnikiem elektrycznym) przyspiesza od 0-100 km/h w 8,3 sekundy i może rozpędzić się do 205 km/h. Jak to w hybrydzie ruszamy na prądzie i póki się da korzystamy z jego mocy, później włącza się tryb spalinowy. Obiecywany zasięg w trybie elektrycznym (do 123 km) jest tylko teoretyczny, ale na potrzeby jazdy po mieście spokojnie wystarcza 80 km.

WRAŻENIA

Jazda Terramarem to przyjemne doznanie. Auto jest dobrze odizolowane od zewnętrznych szumów, a dobrze skonfigurowany sprzęt grający Senheiser uprzyjemnia jazdę.

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid dach panoramiczny

Fotele mają dobrze podparcia, a w okresie jesienno-zimowym docenimy funkcję ich podgrzewania (podobnie jak kierownicy). Samochód dobrze trzyma się drogi, prawidłowo wybiera nierówności a przedni napęd bez problemu radził sobie z błotem pośniegowym, którego doświadczyliśmy.

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid głośnik Senheiser

ILE TO KOSZTUJE?

Ceny Terramara zaczynają się od 212 tysięcy złotych. Nasz wyceniony był na 259.191 zł. To już poziom choćby Volkswagena Tayrona, który jest zdecydowanie większy. Naszym zdaniem to za drogo. Oczywiście zawsze można pokombinować przy konfiguracji i znaleźć optymalną dla siebie wersję.

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid wyświetlacz

W naszej testówce za kabel do ładowania AC ze stacji ładującej (model 3, 16 A) trzeba było dodatkowo zapłacić 847 zł, co przy cenie końcowe jest wartością „śmieszną” i chyba warto, by producent wrzucił to w normalny koszt auta. Tym bardziej, że sam zestaw kabli ogranicza i tak mniejsze miejsce w bagażniku.

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid bagażnik

Ryszard Turski

Fot. autor

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid tył auta

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid

Silnik 1.5 TSI e-Hybrid (PHEV)
Maks. moc całkowita  204 KM
Maks. moment obr.  250 Nm
Skrzynia biegów DSG-6
Długość / szerokość / wysokość 4519/ 1863 / 1584 mm
Rozstaw osi 2681 mm
Pojemność bagażnika 450 l
Pojemność zbiornika paliwa  45 l
0-100 km/h 8,3 s
V-maks. 205 km/h
Średnie zużycie paliwa 8,8 l/100 km
Cena bazowa /testowy egz. od 212.800 / 259.191 zł

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning Scirocco GT II widok z tyłu

To Scirocco zyskuje na popularności

Na warszawskim zlocie fanów aut klasycznych oraz youngtimerów wypatrzyłem zadbane i nieco przerobione Scirocco II. Dzięki Internetowi, poczcie pantoflowej i innym współczesnym narzędziom do zdobywania informacji dotarłem do jego właściciela. Poznajcie auto, które jest oczkiem w głowie Marcina. Król jest tylko jeden! Nazywa się Golf i jest najczęściej przerabianym autem przez fanów koncernu z Wolfsburga. Scirocco? To kultowy model, który zyskuje…

BMW 745i podczas jazdy

Turbodoładowany luksus z lat 70. – BMW 745i

Oznaczenie wersji silnikowej, które nie pokrywa się z faktyczną pojemnością jednostki napędowej, w świecie BMW nie jest niczym nowym. W luksusowym BMW 745i 40 lat miało jednak uzasadnienie. Bawarska ofensywa W latach 70. XX wieku BMW wyraźnie wyprzedziło Mercedesa. Wprowadzenie legendarnych modeli 635 CSi oraz 2002 turbo, a także prezentacja supersportowego M1 ugruntowały wizerunek marki jako producenta samochodów łączących wrażenia z jazdy z luksusem…