Cupra Formentor VZ5 od ABT - Trends Magazines

Cupra Formentor VZ5 od ABT

Cupra Formentor to naszym zdaniem auto z najfajniejszą nazwą na rynku. „Formentor” – świetnie brzmi, prawda? Jego silnik też wydaje przyjemne dźwięki, bo pod maską pracuje 5-cylindrowy silnik z Audi. Dla łaknących mocy z pomocą przychodzi ABT, oferując pakiet wzmacniający.

Cupra Formentor VZ5 to auto mocno limitowane. Producent zaplanował sprzedaż jedynie 7000 sztuk. Auto trafiło też do sprzedaży w Polsce, jesienią zeszłego roku. Teraz, dla tych, którym nie wystarcza seryjna moc 390 KM i 480 niutonometrów momentu obrotowego z ofertą wkracza niemiecki tuner ABT.

Po wizycie w warsztacie ABT, Cupra Formentor VZ5 może pochwalić się mocą 450 koni mechanicznych i momentem obrotowym 530 niutonometrów. To pozwoli na skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h z seryjnych 4,2 s do 3,9 sekundy.

ABT przy okazji podniesie elektroniczne ograniczenie prędkości maksymalnej z 250 do 270 km/h. Może też zaproponować Ci nowe felgi w rozmiarze 20 lub 21 cali.

Ile taki luksus kosztuje? Za pakiet ABT bez zdejmowania ogranicznika prędkości trzeba zapłacić co najmniej 3770 euro. Jeśli chcecie podnieść prędkość maksymalną do 270 km/h szykujcie 4180 euro. Opcjonalnie ABT oferuje wewnętrzną gwarancję za 500 euro. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Transportowiec Felicity Ace poszedł na dno

A wraz z nim samochody o wartości kilkuset milionów dolarów. Statek palił się przez kilkanaście dni i niestety nie udało się go uratować. W połowie lutego świat obiegła informacja o pożarze ogromnego transatlantyku, wiozącego głównie samochody koncernu Volkswagena. Na pokładzie oprócz aut VW, były także Porsche, Bentley'e i Lamborghini. Oszacowana przez analityków z Russel Group wartość…

Piękno klasycznego BMW E31 850 CSi

BMW serii 8, czyli GT o wyglądzie supersamochodu, nie stało się sztandarowym autem nowej niszy rynkowej. Egzemplarz należący do Pawła przypomina jednak o tym, że losy BMW E31 mogły potoczyć się inaczej. Historia BMW E31 850 CSi Nie chodzi o sukces rynkowy, o który było naprawdę trudno. Z perspektywy kultury motoryzacyjnej „ósemka” stałaby się jeszcze…