Ceny paliw rosną i nikt nie wie, kiedy się zatrzymają - Trends Magazines

Ceny paliw rosną i nikt nie wie, kiedy się zatrzymają

Niestety, sytuacja na rynku paliw jest fatalna. Jest drogo, ma być jeszcze drożej i nikt nie jest w stanie przewidzieć, kiedy to się skończy. Czy w powietrzu wisi również kryzys paliwowy?

Po obniżkach cen na stacjach paliw na początku lutego już nie ma śladu. Inflacja, słabnący złoty, a także w dużej mierze konflikt na Ukrainie spowodował, że ceny paliw oszalały. Dosłownie z dnia na dzień możemy zaobserwować kilkudziesięcio groszowe wzrosty.

W ciągu zaledwie 10 dni od rozpoczęcia ataku Rosji na Ukrainę ceny paliw podrożały o ponad złotówkę! To daje różnicę na zatankowaniu 50-litrowego zbiornika do pełna rzędu 50 zł. 

Eksperci są zgodni – ceny będą rosły i nie wiadomo, kiedy i gdzie się zatrzymają. Jak mówił w radiu RMF FM Adam Czyżewski, główny ekonomista Orlen – „Nie wiemy, jak się sytuacja rozwinie, za tydzień, dwa będziemy lepiej wiedzieć i wtedy będzie wiadomo, co dalej – przyznawał. Jego zdaniem w ciągu najbliższego 1-2 miesięcy nie ma co marzyć o powrocie do cen paliw na poziomie 5 złotych.” 

W dzisiejszych czasach opłaca się zakup auta zasilanego LPG. Cena tego paliwa jest dość stała, choć też wzrosła do ponad 3 zł za litr, co stanowi nie całą połowę ceny Pb 95. Nawet przy założeniu, że auto spala więcej gazu niż benzyny na przejechanie 100 km, inwestycja w instalację gazową może zwrócić się już po przejechaniu kilkunastu-dwudziestu tys. km. Im więcej pali auto, tym inwestycja szybciej się zwróci. Na przeszkodzie stoi technologia, która utrudnia bądź uniemożliwia montaż instalacji LPG w wielu nowoczesnych modelach. 

To co, przesiadka do E39 z korkiem wstydu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Polacy wygrali w Le Mans!

To historyczne zwycięstwo! Jakub Śmiechowski oraz Robert Kubica stanęli na podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który w tym roku obchodził 100. rocznicę.    Pierwszy wyścig odbył się 26 maja 1923 roku. Rywalizacja odbywa się na Circuit de la Sarthe, którego pętla wiedzie po torze zamkniętym oraz drogach publicznych. Obecnie liczy sobie ona 13 626 m,…

Używany VW Golf Sportsvan 21

Używany VW Golf Sportsvan (2014–2020) – wady, zalety, opinie

Bardziej przestronny następca Golfa Plus nie okazał się rynkowym hitem. To dobra informacja dla zainteresowanych zakupem używanego egzemplarza tego praktycznego i wygodnego minivana. Sprawdzamy, jak wygląda używany VW Golf Sportsvan i czy warto go kupić. Volkswagen nie miał szczęścia do segmentu kompaktowych minivanów. Pierwszą próbą przełamania hegemonii francuskich marek był Golf Plus (2005–2014). Auto technicznie…