Buick Reatta - to od niego się zaczęło - Trends Magazines

Buick Reatta – to od niego się zaczęło

Jest rok 1988, o dotykowych ekranach, systemie informującym o usterce, czy automatycznych światłach drogowych jeszcze nikt nie słyszał. I wtedy na rynek wjeżdża Buick Reatta, który ma to wszystko. I to nie jest koncept! 

Buick to jedna z najstarszych marek motoryzacyjnych świata. Założono ją w 1899 roku, od 1908 jest w rękach General Motors. To marka z piękną historią, choć Amerykanie lubili nieco eksperymentować. W 1988 roku zadebiutowała Reatta, model jak na tamte czasy rewolucyjny. 

Już z zewnątrz widać, że to nie jest zwykły samochód. Futurystyczny design, a także tylne światła z pasem ciągnącym się przez całą szerokość auta to zabieg stylistyczny, który dziś z powodzeniem stosuje chociażby VW. Przednie światła były wyposażone w system ściemniania, gdy radar wykrył samochód jadący z naprzeciwka. 

Wewnątrz mamy fotele ustawiane w pełni elektrycznie, co akurat w samochodach amerykańskich nie dziwi. Ale tutaj mamy nawet elektrycznie wysuwane podparcie ud! Jednak najciekawszym elementem jest dotykowy ekran na tunelu środkowym. W aucie z 1988 roku! Obsługuje najważniejsze funkcje samochodu takie jak, klimatyzacja, radio, czy nawet prosty system diagnostyczny. 

Cały samochód możecie obejrzeć na filmiku poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW ID. GTI zaprezentowany w Monachium. Wygląda dobrze, ale…

Na trwających targach mobilności w Monachium Volkswagen zaprezentował usportowiony model ID. GTI. To oczywiście elektryk, czy ma więc prawo nosić nazwę GTI? Volkswageny GTI od zawsze dostarczały emocji. Dźwięk, szybkość i precyzja prowadzenia były ich domeną. Czy samochód elektryczny może dostarczyć podobnych wrażeń? VW ID.5 GTI pewnie będzie szybki, ale czy porywający? Na to przyjdzie…

ilustracja zapołonu silnika

Dwusuw diesel napędzany benzyną. Tak, to prawda

To nie oksymoron. Naprawdę powstała taka konstrukcja. Stworzyła ją marka znana z dość nietypowych rozwiązań technologicznych.  Konstrukcje dwusuwowe w motoryzacji praktycznie nie istnieją. Można je spotkać czasami w skuterach lub ewentualnie w kosiarkach, ale samochody z tym napędem pożegnaliśmy dobre trzy dekady temu. Teraz jednak powrócił pomysł, aby tę konstrukcję wprowadzić na nowo. I to…