Bugatti potwierdza nowy silnik, który zastąpi W16 - Trends Magazines

Bugatti potwierdza nowy silnik, który zastąpi W16

Bugatti nowy silnik V16

Plotki okazały się prawdą i już wiemy, jaki silnik pojawi się w nowym modelu Bugatti. Będzie zelektryfikowany, ale nie myślcie sobie, że będzie to jakaś mała kosiarka. 

Niedawno wspomnieliśmy o tym, że Bugatti pracuje nad nowym samochodem. Ostatnie sztuki Chirona trafiły już do klientów i teraz przyszedł czas na coś nowego. Obecna sytuacja w branży motoryzacyjnej nie sprzyja hiperautom, ale widocznie Bugatti doszło do wniosku, że znajdzie się jeszcze klient na samochód z potężnym silnikiem.

Jaki silnik będzie w nowym Bugatti?

Czy nowe Bugatti będzie elektryczne? Takie pytanie można sobie zadać, szczególnie po tym, jak Rimac, został przejęty przez Bugatti. Jednak to jeszcze nie czas na super szybkie elektryczne Bugatti. Marka potwierdza, że jednostka W16 odejdzie w niepamięć, ale nowy silnik nie będzie małym mikserem.

VW testował silnik W10 na… BMW M5?

Producent z Molsheim potwierdza, że nowy motor to V16 w układzie hybrydowym. Bugatti nie chce na razie podawać dodatkowych szczegółów. Niektóre źródła mówią o tym, że nowy silnik został opracowany przez Coswortha i ma pojemność skokową 8,3 litra. Ma mieć trzy motory elektryczne, a kręcący się do 9000 obr/min silnik ma generować astronomiczne 1800 KM. To jednak na razie czyste mrzonki. 

Aby umilić fanom oczekiwanie, ludzie z Molsheim opublikowali film z dźwiękiem silnika pokrytego włóknem węglowym. Jak wcześniej sugerowali przedstawiciele firmy, silnik spalinowy będzie częścią hybrydowego układu napędowego.

Silnik W12 – Inżynieryjny cud Ferdynanda Piëcha

Nowy model Bugatti ma zostać zaprezentowany jeszcze w czerwcu tego roku. Wówczas zapewne poznamy wszystkie dane techniczne tego potwora.

Silnik V16 jest już znany z BMW

Konstrukcja silnika V16 nie jest niczym nowym. Po raz pierwszy ten ogromny silnik pojawił się w prototypie Cadillaca w latach 30. XX wieku. Powtórzono próbę wskrzeszenia tego silnika w prototypie z 2003 roku. Rok później koncepcyjny Rolls-Royce 100EX dawał nadzieję na pojawienie się silnika V16 w aucie produkcyjnym, lecz bez skutku.

Tajny projekt BMW – V16 767iL

Nie zapominajmy o legendarnym prototypie BMW serii 7 Goldfisch, wyposażonym w jednostkę V16. Z jednostki o pojemności 6,7-litra wykrzesano 408 KM przy 5200 obr./min oraz 637 Nm przy 3900 obr./min. Te wartości wydają się dziś śmieszne, ale pamiętajmy, że wówczas nie zastosowano żadnego doładowania, a konstrukcja pochodzi z lat 80. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning BMW Manhart-MH8-800 tyl

0-100 km/h w 2,6s. Poznajcie MANHART’a MH8 800

MANHART Performance to firma z Wuppertal, która od lat specjalizuje się w modyfikacjach BMW. Tym razem do warsztatu tunera trafiło BMW M8 Competition. Efekt? Przyśpieszenie 0-100 km/h w 2,6 s.  Silnik Motor MH8 800 generuje 823 KM i 1050 Nm. Dzięki tak olbrzyniej mocy Coupé potrzebuje tylko 2,6 sekundy na sprint ze startu na stojąco…

Tuning Mini by OCTANEFACTORY widok z przodu

Elektrotuning – co to takiego? Spójrzcie na to MINI…

Samochody elektryczne i tuning – to brzmi co najmniej dziwnie. Gdzie bowiem strzały z rury wydechowej i soczyste audio? Taka jest przecież rzeczywistość. Wielu entuzjastów benzyny niechętnie korzysta z cichych aut elektrycznych. Jedzie jednak nowe.   OCTANEFACTORY, firmy z Zagłębia Ruhry, która specjalizuje się w tuningu MINI razem z Barracuda Racing Wheels postanowiła udowodnić, że…