Bokserski czempion BMW - TECHNIKA - Trends Magazines

Bokserski czempion BMW – TECHNIKA

Świat motocykli rządzi się swoimi prawami. Kto z Was widział pod maską fabrycznego samochodu tak piękny silnik jak ten? BMW pokazało właśnie swoje najnowsze dziecko.  To na nowo opracowany 2-cylindrowy silnik typu bokser – „Big Boxer” . Wygląda niczym połączenie amerykańskiego autokaru Greyhound z lat 50-tych z mikserem Kitchen Aid. Innymi słowy jest piękny. Projektant Tank Car (z kolekcji Jaya Leno) z pewnością westchnąłby na jego widok. Ten potężny motor znalazł zastosowanie w prototypach BMW Motorrad – Concept R 18 i Concept R 18 / 2, ale nie tylko. Został wykorzystany w  customowych motocyklach wspieranych przez BMW Motorrad, a mianowicie „The Departed” ZON i „Birdcage” od Revival Cycles.

Big Boxer to dwucylindrowy silnik typu bokser o pojemności i 1 802 cm3. Uzyskano ją z tłoków o średnicy 107,1 mm i skoku tłoka 100 mm. Moc silnika wynosi 67 kW (91 KM) przy 4750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 158 Nm jest już dostępny przy 3000 obr / min. Ponad 150 Nm jest teraz dostępnych od 2 000 do 4 000 obr./min. Nowy „Big Boxer”  ma duże żebrowane cylindry i głowice cylindrów. Silnik waży 110,8 kg razem ze skrzynią biegów i układem dolotowym.

Silnik będzie można zobaczyć w najbliższy weekend w najnowszym prototypie BMW Motorrad Concept R 18/2 na CUSTOMBIKE-SHOW w Bad Salzuflen. Targi te są jednym z największych pokazów motocykli w Europie. 

Podobne

VW EOS tuning

VW EOS z przodem Scirocco R!

Prezentowany Eos to nie pierwszy Volkswagen przerobiony przez Kamila i prezentowany na łamach VW TRENDS. Jego poprzedni projekt na bazie Passata B5 pokazywaliśmy wcześniej, jednak Kamil po raz kolejny postanowił udowodnić, że do kompleksowej przebudowy nadają się również bardziej współczesne modele producenta z Wolfsburga. Czarny Eos trafił do Kamila jako kompletnie seryjny egzemplarz z dość…

VW Golf mk1

Tego dnia 50 lat temu urodziła się ikona – VW Golf!

VW Golf świętuje dziś urodziny! Produkcja pierwszej generacji tej ikony ruszyła dokładnie 50 lat temu - 29 marca 1974 roku. Przez lata był to najlepiej sprzedający się samochód europejski od momentu wynalezienia automobilu. To także drugi, po Toyocie Corolli najpopularniejszy samochód świata.  Volkswagen nie miał łatwego zadania. Ikona, jaką był Garbus nie była łatwa do…