BMW XM Concept już oficjalnie - Trends Magazines

BMW XM Concept już oficjalnie

Po zapowiedzi nowego SUVa i szczątkowych zdjęciach mamy już nowe BMW XM w pełnej krasie. To z pewnością jeden z najbardziej kontrowersyjnych projektów bawarskiej marki. To też pierwszy SUV stworzony w całości przez dywizję M.

Ogromne wloty powietrza to jeszcze nic. Spójrzcie na tył! Ostre linie, cienkie, ale wyraziste światła i ten ogromny dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego – ten samochód będzie rzucał się w oczy.

Do kontrowersyjnego designu BMW zdążyło nas już przyzwyczaić, możemy powiedzieć że już od czasów Serii 7 E65. Później do aut bawarskiej marki zawitały wielkie nerki i ich rozmiar zdaje się ciągle rosnąć. Na razie wymiary BMW XM nie są znane, ale to widać że samochód będzie kolosem na miarę X7. 

Kabina dużo spokojniejsza

Widać, że styliści „wyżyli” się na wyglądzie zewnętrznym i do kabiny podeszli już na spokojnie. Wnętrze jest zrobione ze smakiem, deska rozdzielcza jest stonowana, ilość przycisków ograniczona do minimum i zastąpiona ekranami dotykowymi (ciekawe skąd wzięli półprzewodniki?). Jedyną „fanaberią” jest trójwymiarowy sufit, który zapewne zniknie w wersji produkcyjnej.

W zasadzie oprócz bajeranckich foteli i wspomnianej podsufitki można stwierdzić, że to wersja produkcyjna i naszym zdaniem ta kabina właśnie tak będzie wyglądać w seryjnym BMW XM.

Pod maską pewnie „elektryk”? Nic z tego

Ponieważ BMW XM to model stworzony od początku przez sportowy dział BMW M nie ma tu mowy o słabych silnikach czy bezszelestnych napędach elektrycznych. Pod maską pracuje porządne V8 o pojemności 4,4 wspomagane motorem elektrycznym, czyli mamy do czynienia z hybrydą, na dodatek z wtyczką. Łączna moc zespołu napędowego to oszałamiające 750 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W BMW XM będzie też możliwość jazdy na samym prądzie — zasięg to nie więcej niż 48 km.

XM już niedługo na ulicach

BMW XM to nie tylko pokaz możliwości. To samochód mocno zbliżony do wersji produkcyjnej, a ta ma pojawić się pod koniec 2022 roku. Nowy SUV będzie produkowany w Spartanburgu w Karolinie Południowej. 

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tym autem „wozisz się szeroko”- TUNING

Jeździsz Audi SQ7. Na Twojej ulicy jeden sąsiad ma G63 AMG, ale "masz to gdzieś" bo i tak nie lubisz Mercedesów. Jest nieźle, aż tu nagle trzy domy dalej pojawia się Lamborghini Urus... Co wtedy? Można od razu kupić Bentleya Bentaygę, ale przecież SQ7 to świetny wóz i bez sensu go tak odstawiać na bocznicę.…

Poznaj przyszłość Volkswagena: nowa strategia ACCELERATE

W ramach strategii TRANSFORM 2025+ Volkswagen od 2016 roku wprowadza głębokie zmiany w przedsiębiorstwie i prowadzi największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Teraz, dzięki ACCELERATE zamierza stać się wiodącą marką oferującą zrównoważoną mobilność. Co nowego w ACCELERATE? Volkswagen przyspiesza proces przekształcający go w przedsiębiorstwo oferujące samochody, urządzenia i usługi oparte na oprogramowaniu.…