BMW XM Concept już oficjalnie - Trends Magazines

BMW XM Concept już oficjalnie

Po zapowiedzi nowego SUVa i szczątkowych zdjęciach mamy już nowe BMW XM w pełnej krasie. To z pewnością jeden z najbardziej kontrowersyjnych projektów bawarskiej marki. To też pierwszy SUV stworzony w całości przez dywizję M.

Ogromne wloty powietrza to jeszcze nic. Spójrzcie na tył! Ostre linie, cienkie, ale wyraziste światła i ten ogromny dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego – ten samochód będzie rzucał się w oczy.

Do kontrowersyjnego designu BMW zdążyło nas już przyzwyczaić, możemy powiedzieć że już od czasów Serii 7 E65. Później do aut bawarskiej marki zawitały wielkie nerki i ich rozmiar zdaje się ciągle rosnąć. Na razie wymiary BMW XM nie są znane, ale to widać że samochód będzie kolosem na miarę X7. 

Kabina dużo spokojniejsza

Widać, że styliści „wyżyli” się na wyglądzie zewnętrznym i do kabiny podeszli już na spokojnie. Wnętrze jest zrobione ze smakiem, deska rozdzielcza jest stonowana, ilość przycisków ograniczona do minimum i zastąpiona ekranami dotykowymi (ciekawe skąd wzięli półprzewodniki?). Jedyną „fanaberią” jest trójwymiarowy sufit, który zapewne zniknie w wersji produkcyjnej.

W zasadzie oprócz bajeranckich foteli i wspomnianej podsufitki można stwierdzić, że to wersja produkcyjna i naszym zdaniem ta kabina właśnie tak będzie wyglądać w seryjnym BMW XM.

Pod maską pewnie „elektryk”? Nic z tego

Ponieważ BMW XM to model stworzony od początku przez sportowy dział BMW M nie ma tu mowy o słabych silnikach czy bezszelestnych napędach elektrycznych. Pod maską pracuje porządne V8 o pojemności 4,4 wspomagane motorem elektrycznym, czyli mamy do czynienia z hybrydą, na dodatek z wtyczką. Łączna moc zespołu napędowego to oszałamiające 750 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W BMW XM będzie też możliwość jazdy na samym prądzie — zasięg to nie więcej niż 48 km.

XM już niedługo na ulicach

BMW XM to nie tylko pokaz możliwości. To samochód mocno zbliżony do wersji produkcyjnej, a ta ma pojawić się pod koniec 2022 roku. Nowy SUV będzie produkowany w Spartanburgu w Karolinie Południowej. 

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nauczyć się żyć drogą – wywiad z Calluna Trip

Dotarli do Kanady, USA i Meksyku. Zajrzeli też do Gwatemali i Belize. Odwiedzili mnóstwo ciekawych miejsc. Mierzyli się z trudnościami, codziennością i własnymi demonami. Uczyli się żyć chwilą i po prostu cieszyć drogą. Aga i Bartek  spędzili rok w swoim 50-letnim VW T2, pokonując nim 50 tys. km. O tym, jak ciekawa i pełna przygód była ta wyprawa poczytaj w…

VW Polo Cross powraca? Poszedł jak Polo w kukurydzę

Volkswagen zaprezentował ciekawą odmianę Polo z podwyższonym nadwoziem i większymi kołami. Na myśl przywodzi nam VW Polo Cross, który kiedyś występował na naszym rynku. Ten ciemnoszary zawodnik jednak nie pojawi się w Polsce, ani nawet w Europie.  Ten VW Polo to tak naprawdę brazylijska wersja popularnego hatchbacka, który występuje tam pod nazwą Robust. Co ciekawe,…