BMW XM Concept już oficjalnie - Trends Magazines

BMW XM Concept już oficjalnie

Po zapowiedzi nowego SUVa i szczątkowych zdjęciach mamy już nowe BMW XM w pełnej krasie. To z pewnością jeden z najbardziej kontrowersyjnych projektów bawarskiej marki. To też pierwszy SUV stworzony w całości przez dywizję M.

Ogromne wloty powietrza to jeszcze nic. Spójrzcie na tył! Ostre linie, cienkie, ale wyraziste światła i ten ogromny dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego – ten samochód będzie rzucał się w oczy.

Do kontrowersyjnego designu BMW zdążyło nas już przyzwyczaić, możemy powiedzieć że już od czasów Serii 7 E65. Później do aut bawarskiej marki zawitały wielkie nerki i ich rozmiar zdaje się ciągle rosnąć. Na razie wymiary BMW XM nie są znane, ale to widać że samochód będzie kolosem na miarę X7. 

Kabina dużo spokojniejsza

Widać, że styliści „wyżyli” się na wyglądzie zewnętrznym i do kabiny podeszli już na spokojnie. Wnętrze jest zrobione ze smakiem, deska rozdzielcza jest stonowana, ilość przycisków ograniczona do minimum i zastąpiona ekranami dotykowymi (ciekawe skąd wzięli półprzewodniki?). Jedyną „fanaberią” jest trójwymiarowy sufit, który zapewne zniknie w wersji produkcyjnej.

W zasadzie oprócz bajeranckich foteli i wspomnianej podsufitki można stwierdzić, że to wersja produkcyjna i naszym zdaniem ta kabina właśnie tak będzie wyglądać w seryjnym BMW XM.

Pod maską pewnie „elektryk”? Nic z tego

Ponieważ BMW XM to model stworzony od początku przez sportowy dział BMW M nie ma tu mowy o słabych silnikach czy bezszelestnych napędach elektrycznych. Pod maską pracuje porządne V8 o pojemności 4,4 wspomagane motorem elektrycznym, czyli mamy do czynienia z hybrydą, na dodatek z wtyczką. Łączna moc zespołu napędowego to oszałamiające 750 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W BMW XM będzie też możliwość jazdy na samym prądzie — zasięg to nie więcej niż 48 km.

XM już niedługo na ulicach

BMW XM to nie tylko pokaz możliwości. To samochód mocno zbliżony do wersji produkcyjnej, a ta ma pojawić się pod koniec 2022 roku. Nowy SUV będzie produkowany w Spartanburgu w Karolinie Południowej. 

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 330e iPerformance – sprawdzamy, czy naprawdę spala 1,9 l/100km

Producent zapewnia, że hybrydowe 330e jest w stanie połączyć radość z jazdy z niskim zużyciem paliwa. Mimo że deklarowane 1,9 l/100 km można włożyć między bajki, nowa limuzyna z linii iPerformance i tak pozytywnie nas zaskoczyła. Zapasy paliw kopalnych kurczą się z roku na rok. Z ich spalania uzyskujemy energię niezbędną do produkcji prądu, ciepła…

DATSUN_510_MADMAX_3

Druciarstwo: Datsun 510 w stylu Mad Max

Tego nie odzobaczysz. Pewien teksańczyk zamiast zainspirować się filmami serii Szybcy i Wściekli, to skupił się na klimacie z filmów Mad Max... i skrzywdził Datsuna 510.  Datsun 510 to sedan z Japonii, który jest dziś kultową pozycją wśród tunerów JDM. Napęd na tył i lekkie nadwozie sprawiają, że auto świetnie się prowadzi i jest wdzięczną bazą…